بررسی اختصاصی بنز C200 مدل 2015

C200 10 1024x666 - بررسی اختصاصی بنز C200 مدل 2015

جادوی کوچک مرسدس؛

نسل جدید مرسدس بنز سی کلاس با کد W205 در حالی برای سال ۲۰۱۵ از سوی آلمان ها معرفی شد که در نسخه قبل فروش فوق العاده ای را در نسخه های سدان، کوپه و استیشن تجربه کرد و موفق شد لقب پرفروش ترین مدل این شرکت رو از آنِ خود بکند!

حالا مرسدس با سبک جدید طراحی به سراغ کوچولوی دوست داشتنی خودش رفته و در جهت یکسان سازی با سایر محصولات، تغییرات عمده ای را در تمامی سطوح بر روی آن انجام داد است تا همه در اولین نگاه به یاد بردار بزرگتر یعنی S کلاس بیفتند و لقب Mini S برازنده آن باشد.

در نمای جلو به کارگیری خطوط ساده و منظم در کنار چراغ های تمام LED جلوه ای خاص را به این خودرو داده است تا در برخورد اول شما را واقعا جذب زیبایی خود کند. در نمای عقب ترکیب چراغ های LED دایره ای با فرم کلی صندوق و سپر عقب در کنار یک سیستم اگزوز دوگانه که سپر عقب را در بر گرفته است، کاملا با یکدیگر هماهنگ بوده و خطوط روی بدنه به خوبی در انتهای خودرو به چراغ های  عقب متصل میشوند.

C200 1 1024x683 - بررسی اختصاصی بنز C200 مدل 2015C200 16 1024x682 - بررسی اختصاصی بنز C200 مدل 2015

به صورت کلی مرسدس بنز کلاس C جدید حدود ۴ متر و ۶۸۶ میلی‌متر طول دارد که چیزی حدود ۹۵ میلی‌متر از مدل قبلی خود یعنی W204 بزرگتر و عرض آن نیز ۱ متر و ۸۱۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن نیز ۲ متر و ۸۴۰ میلی‌متر است. ظرفیت اثاثیه ای که این خودرو می‌تواند با خود حمل کند، ۴۸۰ لیتر است.

به لطف استفاده از مواد جدید، ساختار مدولار و استفاده گسترده از آلومینیوم، کلاس سی جدید تا ۱۰۰ کیلوگرم سبک تر از نسل پیشین خود است.

این خودرو که از نوع AMG Line است با ویژگی هایی نظیر سپر جلوی  AMG، زیر سپر جلوی کروم، جلو پنجره مشبّک، رکاب های جانبی و لبه های آلومینیومی پنجره ها را دارا بود. همچنین نباید بروزرسانی سپر عقب را نادیده گرفت. بنظر می رسد تلفیق کروم، AMG  و C کلاس جدید بسیار عالی از آب درآمده است.

C200 18 1024x682 - بررسی اختصاصی بنز C200 مدل 2015C200 19 1024x682 - بررسی اختصاصی بنز C200 مدل 2015

در نمای کنار رینگ های پنج پره آلیاژی ۱۸ اینچی AMG ظاهری منحصر به فرد را در کنار ۱۵ میلی متر کاهش ارتفاع سیستم تعلیق به C جدید بخشیده اند. البته ترمز های این خودرو نیز تقویت شده اند و با کالیپر های جدید عملکرد بهتری دارند. C200 3 1024x683 - بررسی اختصاصی بنز C200 مدل 2015

داخل کابین جایی است که مرسدس سنگ تمام گذاشته و اگر چه در مدل مورد بررسی عدم وجود برخی از آپشن ها توی ذوق میزد اما کیفیت همان چیزی بود که از یک مرسدس بنز، انتظار دارید و با ده ها قطعه مشترک با S کلاس ، نسل جدید C کلاس برای سری ۳ بی ام دبلیو و آئودی آ۴ خط و نشان جدی میکشد.

C200 8 1024x768 - بررسی اختصاصی بنز C200 مدل 2015 C200 22 1024x682 - بررسی اختصاصی بنز C200 مدل 2015

امکاناتی نظیر تهویه مطبوع اتوماتیک دو گانه، سنسورهای جلو و عقب، دوربین دنده عقب، سیستم استارت/استاپ و ورود بدون کلید، صندلی های تمام چرم، خوشبوکننده محیط با عطر مرسدس، سیستم تهویه مطبوع ردیف عقب، چراغ های تمام LED، امکان تغییر رنگ نور محیط کابین، سیستم COMAND Online با صفحه نمایش ۸.۴ اینچی و دقت تفکیک پذیری (رزولوشن) ۹۶۰×۵۴۰ پیکسل که از یک پوشش شیشه‌ای با کیفیت تشکیل شده، می‌باشد. این سیستم سرنشینان را قادر می‌سازد تا کانال‌های رادیویی و تلویزیونی دیجیتال را با کیفیت و سرعتی مناسب دریافت کرده و وضعیت ترافیک را به صورت لحظه به لحظه بررسی کنند. از دیگر قابلیت‌های سیستم COMAND Online می توان به امکان استفاده WLAN  و سیستم کنترلی فرامین مشخص شده با استفاده از صدا اشاره کرد

 در بخش فنی نیز این خودرو دارای یک موتور ۲ لیتری توربو شارژ است که ۱۸۴ اسب بخار قدرت را از طریق یک جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک (G-Tronic) به چرخ های عقب منتقل میکند و با حدود ۳۰۰ نیوتن – متر گشتاور، در شرایط استاندارد ۷.۳ ثانیه زمان نیاز دارد تا با حدود ۱۴۷۰ کیلوگرم وزن از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و بیشینه سرعت آن به ۲۳۷ کیلومتر در ساعت می رسد. گفتنی است مصرف سوخت ترکیبی C200 2015 طبق اعلام مرسدس بنز در شرایط استاندارد ۵.۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است.

C200 21 1024x687 - بررسی اختصاصی بنز C200 مدل 2015
سواری نرم، بی صدا و آرام سی کلاس همان چیزی است که در حالت رانندگی نرمال از یک مرسدس بنز انتظار دارید ولی روی دیگر این مدل با حالت اسپرت+ نمایان میشود درست جایی که سدان کوچک مرسدس حداکثر توانایی های فنی خود را به رخ رقبا میکشد.

قیمت برای نمونه مورد بررسی (C200 2015 AMG Line) حدود ۲۱۰ میلیون تومان است.

در نهایت ما در کلاس سی جدید با خودرویی به مراتب مدرن تر، لطیف تر، کامل تر و امروزی تر روبرو هستیم؛ نسل جدید، پویا، ظریف، منسجم و تازه به نظر می‌رسد. در داخل کابین، ارگونومیک در حد اعلا رعایت شده و از پیچیدگی، شلوغی و تعداد دکمه‌ها کاسته شده است.
تمام اینها بدین معنی نیست که کلاس سی جدید یک خودروی بدون نقص و کامل است، بلکه تنها میزان تکامل آن نسبت به نسل پیشین را نشان می‌دهد و به نظر میرسد همانند نسل پیشین فروش خوبی را در داخل کشور چه با پلاک ملی و چه در مناطق آزاد تجربه کند…

 

15 نظرات
  1. اطلس می گوید

    بسیار کامل ممنون از اطلاعات کاملی که میدید.
    دوستانی هم که علاقه مند هستن سواری این ماشین رو تست کنن سایت
    رو بهشون معرفی می کنم.

  2. milad می گوید

    باسلام با توجه به اختلاف قیمتی کم مرسدس e250 و مرسدس c200 وجود داره میخواستم بدونم با توجه به حجم موتور مشابه کدوم یکی از این اسطوره ها گزینه ی مناسب تری هستش با تشکر

  3. رهام می گوید

    ۵۱۰ میلیون C200 سال ۲۰۱۶. من که راضیم خوبه

  4. mehdi11 می گوید

    دوست عزیز قیمت پلاک ملیش چنده ؟؟
    و قیمت اروندش رو هم ذکر کنید بی زحمت
    تشکر

  5. لطیف می گوید

    سلام دوستان عزیز مدل ۲۰۱۵ هم میشه بیارم و ترخیص کنم؟

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      درلیست مجاز باشد بله می شود

  6. ميلاد می گوید

    عالی بود مرسی بابت اطلاع رسانى

  7. محمد می گوید

    ۲۱۰ میلیون به قیمت منطقه آزاد یا پلاک ملی؟؟؟

  8. حسین می گوید

    سلام میخواستم بدوم اگه من یه ماشین منطقه ازادی بگیرم میتونم بدون محدودیت بیارمش تو تهران اگه میشه راهنمایم کنید

    1. sajad می گوید

      با ماشین های منطقه آزاد فقط میتونی تو خوزستان عبور و مرور کنی..سالی ۳ بار هم میتونی از خوزستان خارج بشی باش…هربار به مدت ۱۵روز

      1. ابوالفضل نوری می گوید

        با سلام به دست خوبم.سجاد جان در حال حاضر مرخصر سالی یکبار و به صورت ۳۰روز یکجا می باشد

  9. danial می گوید

    سلام خسته نباشید ….. یه سوال
    کسی از ساکنان منطقه آزاد درفول اگه بخواد همینو بگیره و پلاک کنه کلا چقدر میشه ؟ و آیا میتونه بعدش بفروشدش و یا به نام شخص دیگه ای بزنه ؟

  10. امین می گوید

    کارتون عالی بود فقط فکر نکنم قیمتش ۲۱۰ باشه کمتره

  11. حسین123 می گوید

    عالی بود…فقط اسمه تهیه کننده این مطلب هم مینوشتین و همین طور آخر این برسی یه جدول از مشخصات فنی هم بود خیلی بهتر میشد…

  12. هیرداد می گوید

    خدایی دمتون گرم فکر کنم واسه اولین بار تو ایران باشه که یک خودروی خارجی یک وب سایت بررسی کرده باشه
    عالی بود لطفا بیشتر از این مطالب بگذارید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.