کرایسلر 200 شش سیلندر با موتور V6

کرایسلر ۲۰۰ شش سیلندر با موتور V6

کرایسلر، (به انگلیسی: Chrysler) یا گروه کرایسلر ال‌ال‌سی، شرکت چندملیتی خودروسازی است، که بازار عمده آن در ایالات متحده آمریکا و کاناداقرار دارد و مالک فعلی آن، شرکت ایتالیایی فیات می‌باشد. گروه کرایسلر در سال ۲۰۱۲ در رتبه ۱۲ از بزرگترین خودروسازان جهان، قرار گرفت.

250px Chrysler starlogo.svg  - کرایسلر 200 شش سیلندر با موتور V6
کرایسلر ۲۰۰ شش سیلندر با موتور V6

این کمپانی در سال ۱۹۲۵ توسط والتر کرایسلر در دیترویت، میشیگان تأسیس شد و هم‌اکنون، علاوه بر خودروهای کرایسلر، تولیدکنندهٔ اتومبیل‌های پرطرفدار جیپ و دوج نیز می‌باشد. شرکت کرایسلر، به‌عنوان یکی از سه خودروساز بزرگ، در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود. هم‌اکنونسرجیو مارکیونه (مدیرعامل فعلی فیات) به‌عنوان رییس هیئت مدیره و مدیرعامل کرایسلر فعالیت می‌نماید.

6 - کرایسلر 200 شش سیلندر با موتور V6
کرایسلر ۲۰۰ شش سیلندر با موتور V6

پرفروش ترین خودروهای جهان در کلاس سدان متوسط جای گرفته اند و طبیعی است که بیشترین حجم از رقابت را نیز در همین سگمنت شاهد باشیم. کرایسلر ۲۰۰ نیز یکی از همین خودروهاست که باید با خودروهای معروف و محبوبی چون هوندا آکورد، تویوتا کمری، هیوندای سوناتا، شولولت مالیبو، کیا اپتیما، مزدا ۶ و غیره به رقابت برخیزد.

اما مدلی ویژه از کرایسلر ۲۰۰ با موتور شش سیلندر و انتقال نیرو به هر چهار چرخ، رقابت بهتری با خودروهایی چون فورد فیوژن، آئودی A4، ولوو S60، سوبارو لگاسی و حتی ب ام و سری ۳ خواهد داشت.

کرایسلر ۲۰۰ در دیترویت متولد شده و خواستگاهی آمریکایی دارد اما دیدگاه و چشم آن به بازارهای جهانی است. به همین دلیل و هدف است که طراحان فیات، تاثیر بیشتری نسبت به طراحان کرایسلر روی آن گذاشته اند.

21 - کرایسلر 200 شش سیلندر با موتور V6
کرایسلر ۲۰۰ شش سیلندر با موتور V6

شاسی این خودرو بسیار به پلتفرم آلفارومئو سدان و داج دارت نزدیک است. در سال ۲۰۱۵، این خودرو با طراحی کاملا جدید و ویژگی ها و گزینه هایی تازه پا به عرصه گذاشته است.

مدل مورد تست، از بالاترین مدل های کرایسلر ۲۰۰ و نسخه ۲۰۰C با موتور V6 و چهار چرخ محرک است. قیمت این مدل به بیش از ۳۰ هزار دلار رسیده است. تجهیزات لوکسی نظیر روکش چرم برای صندلی ها و گرم کن داخلی صندلی های جلو و تنظیم الکتریکی این صندلی ها در ۸ جهت و وضعیت، نمایشگر لمسی ۷ اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاعات، دوربین دید عقب، تهویه مطبوع خودکار دو ناحیه ای، شیفترهای تعویض دنده روی فرمان، روکش چرم غربیلک فرمان و ورود بدون کلید و استارت از راه دور در این مدل گنجانده شده اند.

41 - کرایسلر 200 شش سیلندر با موتور V6
کرایسلر ۲۰۰ شش سیلندر با موتور V6

با پرداخت ۱۲۹۵ دلار اضافی می توان پکیج SafeTec را سفارش داد که شامل کروز کنترل تطبیقی، سیستم استارت/توقف، سیستم کمکی ترمز پیشرفته، هشدار برخورد از جلو، ترمز خودکار با امکان توقف کامل خودرو، هشدار خروج از لاین جاده، سیستم دستیار پارک دوبل، سنسورهای برف پاک کن و نوربالای هوشمند چراغهای جلو می شود.

با پرداخت ۹۹۵ دلار بیشتر هم سیستم تهویه داخلی صندلی ها، چرم سوراخدار ناپا، فرمان گرم شونده، تریم چوبی و حافظه تنظیمات راننده همراه با خروجی ۱۱۵ ولت برق را می توان دریافت نمود.

البته این پایان کار نیست و با پرداخت ۱۳۹۵ دلار دیگر هم می توان سیستم ناوبری همراه با کنترل صوتی، نمایشگر ۸.۴ اینچی همراه با اتصال بلوتوث و GPS و رادیوی ماهواره ای و آینه خودکار ضد تابش نور و سیستم صوتی ۵۰۶ وات با ۹ عدد بلندگو و ساب ووفر را نیز دریافت کرد.

بدین ترتیب قیمت مدل فول کرایسلر ۲۰۰ به ۳۵۹۰۰ دلار بالغ می گردد.

9 - کرایسلر 200 شش سیلندر با موتور V6
کرایسلر ۲۰۰ شش سیلندر با موتور V6

اولین برداشت در مواجهه با این خودرو این است که توسط شریک ایتالیایی کرایسلر یعنی فیات طراحی شده و به آمریکا صادر می گردد اما در اصل این زبان طراحی فیات بوده که به کرایسلر و آمریکا صادر شده است. سبک طراحی کوپه مانند و چراغهای LED روزتاب، هماهنگی بالایی با هم دارند.

کابین خودرو بسیار جادار و راحت و لوکس به نظر می رسد. مخصوصا سیستم تعویض دنده به سبک جگوار و روکش چرمی فرمان جلب توجه می کنند. مواد مورد استفاده در کابین از کیفیت عالی برخوردارند و برای یک سدان متوسط ۳۰ هزار دلاری، غیر قابل انتظار می باشند.

فضای کابین برای بزرگسالان کاملا مناسب و کافی است. با این وجود فضای پای سرنشینان عقب محدود می باشد.

در زیر کاپوت یک موتور ۳.۶ لیتری شش سیلندر قرار دارد که ۲۹۵ اسب بخار نیرو و ۲۶۲ پوند فوت گشتاور تولید می کند. با کمک یک گیربکس پیشرفته ۹ سرعته خودکار، نیرو به هر چهار چرخ منتقل می گردد.

با چنین قدرتی، این خودرو یک سدان مفرح برای سواری خواهد بود که قادر به رقابت با آلمانی ها نیز می باشد. فرمان نیز سفت و دقیق و بازخورد مناسبی دارد. تعویض دنده با شیفترهای روی فرمان، با تسلط بیشتری برای راننده همراه با دینامیک خوب خودرو همراه است. سیستم چهار چرخ محرکه نیز در مسیرهای برفی و یخ زده می تواند یک گزینه نجات بخش باشد. در عین حال سواری با آن مخصوصا در بزرگراه همراه با آرامش و سکوت است.

لیست کامل تجهیزات از جمله تجهیزات ایمنی ذکر شده این خودرو را به یک گزینه مطلوب با قیمت مناسب تبدیل کرده اند.

کرایسلر ۲۰۰ به عنوان یک سدان متوسط در کلاس سختی جای گرفته اما شایسته یک نگاه جدی از سوی هر خریداری می باشد.

1 نظر
  1. میلاد می گوید

    واقعا ۲۰۰c با آپشن های اضافه دیوانه کنندس اما یکم گرونه هنوز .. مثلا اگر واقعا به قیمت استوک های وارداتی بود خیلی خوب میشد الان ۲۰۰ ۲۰۱۵ رو زدن ۵۰ تا ۶۰ میلیون پلاک شده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.