ارزان‌ترین شاسی بلند در راه ایران

ارزان‌ترین شاسی بلند در راه ایران

مدیرعامل کرمان موتور اعلام کرد: ارزان‌ترین شاسی بلند بازار ایران در نمایشگاه خودرو شیراز معرفی می‌شود.

سیدمحمدرضا میرعلینقی با اعلام این خبر افزود: با توجه به افزایش حجم تقاضای موجود در بازار ایران برای خرید خودروهای شاسی بلند، برنامه ریزی برای تولید این خودرو شاسی بلند کوچک و اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است.

images 12 - ارزان‌ترین شاسی بلند در راه ایران
ارزان‌ترین شاسی بلند در راه ایران

وی گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، این خودرو ابتدا با موتور ۱۵۰۰ سی سی اتوماتیک و دنده ای در ایران تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه خودرو لیفان ایکس ۵۰ استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دارا است، افزود: برخورداری از سیستم EOBD و سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و امکاناتی همچون سانروف، سیستم ترمز ضد قفل ABS و سیستم ترمز کمکی BAS، سنسور دنده عقب، صندلی چرمی، رینگ آلومینیومی از مهمترین ویژگی‌های این خودرو است.

میرعلینقی با بیان اینکه خودرو لیفان ایکس ۵۰ از امکانات جانبی متنوعی برخوردار است، افزود در تلاش هستیم سهم قابل توجهی از بازار خودروهای شاسی بلند را به این خودرو اختصاص دهیم.

وی گفت:پیش فروش این خودرو از ۲۴ خردادماه جاری در نمایندگی های مجاز کرمان موتور آغاز می شود و در عین حال متقاضیان می توانند از روز ۲۳ خردادماه با مراجعه به سایت شرکت و شبکه نمایندگی ها از شرایط پیش فروش اطلاع حاصل کنند.

images6 - ارزان‌ترین شاسی بلند در راه ایران
ارزان‌ترین شاسی بلند در راه ایران

گروه صنعتی کرمان خودرو یک شرکت خودروسازی ایرانی است که در سال ۱۳۶۹ با نام صنایع خودروسازی کرمان برای واردات مدل‌های مختلف خودروهای دوو تأسیس شد و از سال ۱۳۷۲ فعالیت خود را در زمینه ساخت و مونتاژ خودرو آغاز کرد.

مدیرعامل این شرکت از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۸ ابوالفضل سجادی بود.

کرمان خودرو در سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۱ با واردات و مونتاژ خودروهای شرکت کره‌ای دوو به سود کلانی رسید، اما در سال ۱۳۸۱ پس از خرید دوو توسط شرکت آمریکایی جنرال موتورز و قطع همکاری «جنرال موتورز دوو» با کرمان خودرو به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، این شرکت با ایجاد سه شرکت دیگر راین خودرو، بم خودرو و مدیران خودرو، در پی مونتاژ و واردات خودروهای شرکت آلمانی فولکس واگن، شرکت کره‌ای هیوندای و خودروهای ارزان قیمت چینی شرکت لیفان برآمد.

بحران‌های مالی کرمان خودرو همانند دیگر شرکت‌های خودروسازی ایرانی موجب شد تا در ۱۳۸۳ مبلغ ۹۲٫۰۶ میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی به این شرکت پرداخت شود. حدود نیمی از سهام شرکت کرمان خودرو متعلق به مؤسسه خیریه مولی‌الموحدین و نیمی دیگر متعلق به سازمان عمران کرمان است و چهار درصد سهام این شرکت از بدو تاسیس به گروهی از مدیران فنی تعلق داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.