نسل‌ جدید‌ جولیا آلفارومئو در راه است

نسل‌ جدید‌ جولیا آلفارومئو در راه است

آلفارومئو، (به ایتالیایی: Alfa Romeo) شرکت خودروسازی ایتالیایی است، که در سال ۱۹۱۰ در میلان تاسیس شد و از سال ۱۹۱۱ تولیدکننده خودروهای مخصوص مسابقات اتومبیل‌رانی نیز می‌باشد. امروزه شهرت این برند بیشتر به تولید خودروهای اسپورت گران‌قیمت است.

شرکتی که بعدها تحت عنوان آلفا رومئو معروف شد، در سال ۱۹۰۶ توسط بازرگان فرانسوی الکساندر داراک که مالک یک بنگاه اتومبیل فرانسوی بنام داراک بود، به همراه چند سرمایه‌گذار ایتالیایی تحت نام کمپانی آلفا تاسیس شد. در ماه اوت سال ۱۹۱۵ شرکت آلفا تحت مدیریت نیکولا رومئوقرار گرفت، که در پی آن، در ۱۹۲۰ نام شرکت به آلفا رومئو تغییر پیدا کرد.

Alfa Romeo.svg 1 - نسل‌ جدید‌ جولیا آلفارومئو در راه است
نسل‌ جدید‌ جولیا آلفارومئو در راه است

این شرکت در طول سال‌های ۱۹۳۲ تا ۱۹۸۶ توسط شرکت فین‌مکانیکا که بازوی صنعتی شرکت دولتی ایتالیایی ایستیتوت پرلا ریکوسترازیونه بود، اداره می‌شد. سپس در ۱۹۸۶ شرکت خودروسازی فیات، آلفارومئو را از دولت ایتالیا خریداری نمود و از فوریه ۲۰۰۷ این شرکت به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابعه کمپانی فیات محسوب می‌شود.

۵۰ سال پیش بود که آلفارومئو آخرین مدل از جولیا (Giulia) را تولید و عرضه کرد و پس از آن دیگر نام جولیا را کنار گذاشت، ولی دیروز آلفارومئو محصول سدان اسپرتی را معرفی کر که پس از ۵۰ سال دوباره نام جولیا را با خود یدک می‌کشد.

در مرحله اول، طراحی این محصول را در قسمت جلویی می‌توان کمی ضعیف تلقی کرد، چون با طراحی چراغی بزرگ در کنار جلوپنجره‌ای مشبک تقریبا کوچک و مضاف بر آن‌ها، ورودی‌هایی بسیار بزرگ بر روی سپر، طراحان این محصول در میان مولفه‌های طراحی شده برای شکل گیری چهره اصلی، تضاد و ناهماهنگی محسوسی را بوجود آورده‌اند که قطعا برای آلفارومئو مشکل ساز خواهد شد.

image news 1959 300x178 - نسل‌ جدید‌ جولیا آلفارومئو در راه است
نسل‌ جدید‌ جولیا آلفارومئو در راه است

برخلاف طراحی جلویی خودرو، طراحان این محصول در طراحی عقبی این خودرو بهتر عمل کرده و با رعایت سایزبندی قطعات، هماهنگی بهتری میان قطعات ایجاد کرده‌اند و با استفاده از اسپویلری فیبرکربنی بر روی درب صندوق عقب و چهار خروجی دوبل اگزوز در دو طرف دیفیوزری بزرگ و پهن، خصلت اسپرت بودن جولیا را هم به خوبی نمایان ساخته‌اند. از طراحی داخلی این محصول هم تا کنون آلفا تصویری منتشر نکرده است، ولی به استفاده از مواد با کیفیت و قطعات فیبرکربنی و چوبی و فرمان اسپرت نسبتا کوچک در فضای داخلی کابین اشاره داشته است.

در قسمت مولد قدرت جولیا هم پیشرانه‌ای شش سیلندر ساخته شده به دست متخصصان فراری به خدمت گرفته شده که برای رساندن شتاب خودرو در عرض ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت، حداکثر ۵۱۰ اسب بخار قدرت را به چرخ‌های عقب یا به صورت سفارشی به هر چهار چرخ خودرو ارسال می‌کند.

آلفارومئو در مرحله اول معرفی این محصول به انتشار همین اطلاعات بسنده کرده است، ولی بر توزیع وزن مساوی ۵۰/۵۰ خودرو تاکید بسیار زیادی داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.