گزارش جدید گمرک ایران ؛ واردات خودرو نصف شد

گزارش جدید گمرک ایران ؛ واردات خودرو نصف شد

 

آیا از وضعیت جدید واردات خودرو اطلاع دارید؟

با ما همراه باشید

گزارش گمرک از واگزارش گمرک از واردات خودرو و قطعات آن در سه ماهه اول سال جاری نشان می‌دهد که واردات خودرو به کشور طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل به نصف کاهش پیدا کرده است.ردات خودرو و قطعات آن در سه ماهه اول سال جاری نشان می‌دهد که واردات خودرو به کشور طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل به نصف کاهش پیدا کرده است.

11283 - گزارش جدید گمرک ایران ؛ واردات خودرو نصف شد
گزارش جدید گمرک ایران ؛ واردات خودرو نصف شد

بر این اساس واردات خودرو طی سه ماهه اول سال جاری معادل ۱۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه بوده که نسبت به سال گذشته کاهشی ۵۱ درصدی را تجربه کرده است.

براین اساس ارزش واردات خودرو نیز در فصل اول سال بیش از ۲۴۵ میلیون دلار است که این میزان نیز نسبت به همین فصل در سال قبل معادل ۴۶ درصد کاهش یافته است.

بر این اساس واردات خودرو طی سه ماهه اول سال گذشته معادل ۲۱ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو با ارزش ۴۵۸ میلیون دلار بوده است. همچنین به لحاظ وزنی نیز واردات بهاره خودرو حدود ۴۸ درصد کاهش داشته است.

گزارش گمرک حاکی از آن است که در سومین ماه سال نیز روند کاهشی واردات خودرو که از نخستین ماه سال جاری آغاز شده با شدت کمتری ادامه پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، بر این اساس در خرداد‌ماه سال جاری بیش از شش هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شد که نسبت به ماه مشابه سال قبل نزدیک به ۱۵۰۰ دستگاه واردات خودرو کمتر شده است.

در نتیجه واردات خودرو در سومین ماه سال جاری به لحاظ تعداد ۱۸ درصد کاهش و به لحاظ ارزشی حدود ۱۴.۵ درصد کاهش داشته است.

براین اساس ارزش واردات خودرو در خرداد‌ماه معادل ۱۳۳ میلیون دلار بوده که در ماه مشابه سال قبل این میزان به ۱۵۵ میلیون دلار می‌رسید. بدین ترتیب واردات خودرو در سومین ماه سال جاری به لحاظ وزنی نیز ۱۵.۵ درصد کاهش داشته است.

گزارش‌های گمرک از واردات خودرو در سه ماهه گذشته نشان می‌دهد که روندی نزولی در واردات این محصول در پیش گرفته شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.