طراحی کلاه‌های ایمنی جدید ویژه دوچرخه‌سواران

کلاه‌های ایمنی جمع‌شونده چیز چندان جدیدی نیستند، ولی بیشتر آنهایی را که تاکنون دیده‌ایم، تا شدن یا جمع شدن آنها به صورت جانبی است. امّا در مورد کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری «کلوسکا فوجا» شرایط فرق می‌کند. این کلاه، از بالا به پایین جمع می‌شود و با کم‌کردن حجم خود به میزانی بیش از ۵۰ درصد، به‌راحتی می تواند در کیف دستی یا کوله‌پشتی جا شود. این کلاه ایمنی، در عین حال، از طراحی زیبایی بهره می‌برد. بخش‌های دایره‌ای، جلوه‌ای متمایز را برای کلاه ایجاد کرده‌اند که کاملاً با لباس‌های معمول دوچرخه‌سواران در سطح شهرها هماهنگ است.

 

Closca Fuga Bike to Work - طراحی کلاه‌های ایمنی جدید ویژه دوچرخه‌سواران

«کلوسکا فوجا» از تکنولوژی ارتباطی NFC نیز بهره‌مند شده است که به کمک آن می‌تواند اطلاعات را از طریق گوشی هوشمند کاربر، ارسال و دریافت کند. در وب‌سایت Closca، به دو قابلیت جالب برای تراشه NFC اشاره شده است.

Closca Fuga design 1 - طراحی کلاه‌های ایمنی جدید ویژه دوچرخه‌سواران

آیا دوست دارید که کلاه ایمنی شما بتواند تنها با نزدیک‌کردن گوشی هوشمندتان، دستورالعمل تماس با شماره اضطراریِ شما را ارائه بدهد؟ آسا می‌توانید تصور کنید که با استفاده از کلاه ایمنی «کلوسکا» بتوانید از سیستم دوچرخه عمومی استفاده کنید و نیازی به کارت هوشمند دوچرخه شهری نداشته باشید؟

Closca Fuga White Red Dot 765x510 - طراحی کلاه‌های ایمنی جدید ویژه دوچرخه‌سواران

فوجا به تازگی جایزه طراحی نقطه قرمز (Red Dot Design) سال ۲۰۱۵ را به‌دست آورده است.

lumos helmet - طراحی کلاه‌های ایمنی جدید ویژه دوچرخه‌سواران

«لوموس» نیز یک طراحی جدید دیگر برای کلاه ایمنی است که رویکردی کاملاً نوآورانه دارد و در آن چراغ‌های ترمز و راهنما تعبیه شده‌اند تا دوچرخه‌سوار با ایمنی و قابلیت شناسایی بیشتری در جاده حرکت کند. چراغ‌های راهنما توسط کنترل از راه دوری که بر روی فرمان قرار گرفته، فعال می‌شوند. چراغ ترمز نیز کاملاً به صورت اتوماتیک روشن می‌شود. چراغ‌ها از نوع LED هستند که نیروی خود را از یک باتری قابل‌شارژ دریافت می‌کنند. اگر از چراغ‌ها به مدت ۳۰ دقیقه در روز استفاده کنید، باتری می‌تواند یک هفته برای شما دوام بیاورد. «لوموس» نیز مانند «کلوسا»، گواهینامه‌های ایمنی CPSC و EN 1078 را دریافت کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.