معرفی کامل خودروی تیگو 5 مدل 2015

همکاری‌های بلند مدت دو شرکت مدیران خودرو و چری به تولید خودروهای لوکس چری با برند‌ MVM طی سالهای متمادی در کشور شده است؛ در این راستا قرار است برخی از خودروهای لوکس شرکت چری در کارخانه مدیران خودرو تولید و با برند چری از طریق شبکه نمایندگی های فروش شرکت مدیران خودرو به بازار عرضه شوند. خودروی تیگو ۵ یک خودروی لوکس و حاصل کار تیم طراحی و مهندسی بین‌المللی چری است که عمدتا از مهندسین بنام اروپایی هستند؛ این SUV پیشرفته دارای گیربکس اتوماتیک CVT و تجهیزات به روز رفاهی و همچنین آپشن‌های متنوع در سطح بسیار بالا است که از مشخصه‌های این خودروی لوکس فول آپشن است.با توجه به  تحقیقات صورت گرفته در سالهای اخیر، سگمنت خودروهای لوکس شاسی بلند در ایران از تقاضای بالایی برخوردارو  با توجه به ویژگیهای بارز این محصول و کیفیت و آپشن های آن‌، انتظار فروش موفقیت آمیز آن در بازار وجود دارد.تیگو ۵ را می توان به عنوان بزرگترین و لوکس شاسی بلند چری  نام برد که در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد. چری سعی کرده برای طراحی این خودرو از مهندسین بین الملی خود که اکثرا طراحان بنام اروپایی می باشند استفاده کند.از همین رو تیگو ۵ از نظر طراحی خارجی چهره ای به مراتب بروز تر و مدرن تری نسبت به محصولات قبلی خود دارد.

تیگو 5 4 - معرفی کامل خودروی تیگو 5 مدل 2015

طراحی خارجی خودروی تیگو ۵ مدل ۲۰۱۵

ابعاد خارجی تیگو ۵ (Tiggo 5) برابر با  ۴۵۰۶ میلیمتر طول، ۱۸۴۱ میلیمتر عرض و ۱۷۴۰ میلیمتر می باشد .نمای جلو خودرو متشکل شده از چراغهایی که کمی بزرگ به نظرمی سد و جلو پنجره مشبکی که لوگوی چری را در میان خودرو با دو بال کرومی در اختیار دارد. پرژکتور های مدور کوچک در میان قاب کرومی رنگ در طرفین سپر قرار گرفته و جلوه ای خاص به مجموعه سپر خودرو داده است.طراحی نمای عقب خودرو قابل قبولتر از نمای جلو خودرو می باشد .چراغهای عقب خودر که مجهز به LED بوده  و پرژکتور های باریک که بر روی سپر جانمایی شده است به همراه سر اگزوز ها ، نمایی عقب خودرو را دلنشین تر کرده است.نکته مهم در طراحی خودرو تیگو ۵ (Tiggo 5) این است که این خودرو بطور کلی و جزئی از هیچ خودرویی کپی برداری نشده است .

 تیگو 5 2 - معرفی کامل خودروی تیگو 5 مدل 2015

طراحی کابین خودروی تیگو ۵ مدل ۲۰۱۵

طراحی داخل کابین تیگو ۵(Tiggo 5) در نوع خود و در بین دیگر محصولات چری منحصر به فرد و در حد استاندارد یک خودرو لوکس می باشد. تریم های بکار رفته داخل کابین بصورت دو رنگ می باشد. صفحه دیجیتال بین کیلومتر شمار و دور سنج زیبایی خاصی به پشت آمپر تیگو ۵ داده است.اداوات مربوطبه تهیویه مطبوع بصورت اتوماتیک و از چینش مناسبی بر خوردار می باشد.چری برای تیگو یک صفحه نمایش لمسی در نظر گرفته که دارای نویگشین هم نیز می باشد.قطعات کرومی رنگ که در اخل کابین و قسمتهای نظیر فرمان ،دورخروجی های هوا و روی درب ها کار شده نمایی لوکس به داخل این خودروی چینی داده است.

تیگو 5 8 - معرفی کامل خودروی تیگو 5 مدل 2015

مشخصات موتوری  خودروی تیگو ۵ مدل ۲۰۱۵

پیشرانه ای که چری برای تیگو ۵ (Tiggo 5) در نظر گرفته است یک موتور ۱۹۷۱ لیتری با تنفس طبیعی بوده و  توان خروجی این موتور برابر با حداکثر ۱۳۶ اسب‌بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور آن ۱۸۲ نیوتن‌متر در ۴۵۴۰ دور در دقیقه می باشد.این خودرو در دو نوع جعبه دنده دستی ۵ سرعته  و اتوماتیک ۷ سرعته عرضه می گردد.مصرف سوخت تیگو ۵ با جعبه دنده دستی ۸.۵ لیتر و با جعبه دنده  اتوماتیک ۸.۹ لیتر در سیکل شهری می باشد.طبق اعلام چری این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ می باشد.

تیگو 5 1 - معرفی کامل خودروی تیگو 5 مدل 2015

تجهیزات ایمنی و رفاهی خودروی تیگو ۵ مدل ۲۰۱۵

تیگو ۵ از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی در سه مدل تولید می شود که کاملترین آنها مجهز به رینگ‌های ۱۷ اینچی، چراغ‌های زنون، گرمکن صندلی، چراغ‌های مخصوص روز، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت، روکش چرمی صندلی‌ها و غربالک فرمان، سیستم صوتی مجهز به ۶ بلندگو و با قابلیت پخش DVD، صفحه نمایش ۷ اینچی، سیستم‌های ترمز و پایداری ABS، EBD، ASR، HHC، EBA، سیستم نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها (TPMS)، سنسور دنده عقب و دوربین عقب و ایربگ برای کلیه سرنشین می باشد.

تیگو 5 13 - معرفی کامل خودروی تیگو 5 مدل 2015

جمع بندی کلی در مورد خودروی تیگو ۵ مدل ۲۰۱۵

خودروی تیگو ۵ از نظر ظاهری دارای استاندارهای لازم بوده ولی مانند دیگر خودروی های برند چری ضعف های عمده ای دارد که محصولات این شرکت را در مقابل برندهای هموطن خود دچار مشکل می کند.باید توجه داشت شرکتهای دیگر چینی از قبیل جک و برلیانس با کمک شرکهای تجاری اروپایی و آمریکایی خود از نظر طراحی ظاهری بسیار خوب در حال پیشرفت هستند و نمونه بازر آن جک اس ۵ می باشد که در بازار ایران هم با استقبال خوبی روبرو شده است.از نظر پیشرانه هم باید گفت حجم ۲۰۰۰ سی سی برای این خودرو مقداری کم می باشد ولی در بین خودروهای چینی حجم پایین داشتن نشانه بدی نیست و اکثر محصولات چینی در همین حدود می باشند.گزینه که  باید شرکت مدیران خودرو باید به آن توجه داشته قیمت تیگو ۵ (Tiggo 5) می باشد. در حال حاضر بازار ایران پر شده از خودرو های شاسی بلند چینی و غیر چینی که هر کدام برای پایین تر بودن قیمت با یکدیگر در جدال هستند . پس گزینه قیمت در موفقیت و یا عدم موفقیت این خودرو می تواند نقش بسزایی داشته باشد.در حال حاضر نزدیکترین رقیب به این خودرو در بازار داخلی که دارای همین مشخصات می باشد برلیانس و جیلی می باشند که قیمتی بالای ۱۰۰ میلیون را دارند. پس قاعدتا تیگو ۵ هم قیمتی در این حدود خواهد داشت.

تیگو 5 14 - معرفی کامل خودروی تیگو 5 مدل 2015

مشخصات فنی خودروی تیگو ۵ مدل ۲۰۱۵

   اتوماتیک  دستی
 حجم موتور  ۱۹۷۱ سی سی  ۱۹۷۱ سی سی
 تعداد سیلندر  ۴  ۴
 قدرت  ۱۳۷  ۱۳۷
 گشتاور (نیوتون متر)  ۱۸۲  ۱۸۲
مصرف سوخت  ۸٫۹۶  ۸٫۵
 نوع سوخت بنزین  بنزین
 حجم باک بنزین  ۵۵ ۵۵
 نحوه انتقال قدرت  چرخ های جلو  چرخ های جلو
 حداکثر سرعت  ۱۷۵  ۱۶۵
 طول mm  ۴۵۰۶  ۴۵۰۶
 عرض mm  ۱۸۴۱  ۱۸۴۱
 ارتفاع mm  ۱۷۴۰  ۱۷۴۰
 فاصله بین محورها mm  ۲۶۱۰  ۲۶۱۰
 حجم فضای بار (لیتر)  ۳۷۰  ۳۷۰
 وزن  ۱۵۷۳  ۱۴۹۵
 ترمز جلو  دیسکی خنک شونده  دیسکی خنک شونده
 ترمز عقب  دیسکی  دیسکی

تصاویر خودروی تیگو ۵ مدل ۲۰۱۵

108 نظرات
  1. محمد می گوید

    یک کلام بگم که ،آشغاله به تمام معنا ،بعضیا ماشینو هزارتا باهاش نرفتن بعد میان میگن حرف نداره … ، صبر کن ،یه یکی دو سالی دستت باشه بعد میشینی میزنی تو سرت که چه اشتباهی کردی ، فعلأ صبر کنید عزیزانم …….

  2. احمد بذرپاچ می گوید

    سلام لطفا من رو در گروه تیگو سواران اد کنین . ممنونم .

  3. ALI می گوید

    لطفا من رادرگروه تیگو سواران ادد کنید

  4. نازنين زهرا می گوید

    سلام لطفاً منو تو گروه تیگو سواران اد کنید
    ممنونم

  5. نویسنده می گوید

    سلام
    لطفا منو توگروه تیگوسواران ادکنید ممنون

  6. نویسنده می گوید

    سلام
    لطفا منو توگروه تیگوسواران ادکنید.ممنون

  7. ابراهیم می گوید

    سلام دوستان لطفا من رو تو گروه تیگو سواران ادد کنید مچکرم

  8. اردشیر می گوید

    سلام
    من یک هفته هست که این ماشینوتحویل گرفتم ماشین خوبی هست در حدقیمتی که داره ومن ازانتخابم راضی هستم.
    حذف لینک تبلیغاتی توسط مدیر

  9. اردشیر می گوید

    سلام به همه دوستان
    لطفا بنده رادرگروه تیگوسواران ادد کنید.
    حذف لینک تبلیغاتی توسط مدیر

  10. صابر می گوید

    سلام لطفا منو تو گروه تیگوسواران عضوکنید۰۹۱۴۴۴۷۳۴۲۶

  11. معین می گوید

    سلام بنده قبلا سمند، پراید و پژو پارس داشتم قبل از تعطیلات نوروزی تیگو ۵ اکسلنت خریدم ، بنابر این مقایسه رو با خودروهای قبلی ام انجام میدم ، تا الان حدود ۳۶۰۰ کیلومتر راه رفته و به علت مسافرت نوروزی عمدتا در گردنه های کوهستانی ایذه ، لردگان و همچنین زمین های مسطح رانندگی کردم، در زمینهای مسطح که مشکلی نداشت، صدای خاص و آزاردهنده ای اصلان درون کابین نبود در گردنه های کوهستانی ابتدا در حالت ECO رانندگی میکردم که یه مقدار کم می آورد ولی وقتی حالت رانندگی رو روی SPORT گذاشتم رانندگی فوق العاده شد ، فرمان پذیری خوبی داره البته میشه از حالت EBD هم برای فرمان پذیری بهتر استفاده کرد، فقط با یک مشکل مواجه شدم در بین راه سوخت گیری کردم که بعد از چند دقیقه موتور ریپ زد و مجبور شدم از یدک کش استفاده کنم، بردم نمایندگی گفتند سوخت معمولی نباید استفاده میکردید همچنین گفتند ترجیحا از سوپر و یا هر نوع مکمل سوختی استفاده نشه فقط باید یورو ۴ استفاده شه که این موضوع یه مقدار محدودیت در مسافرت ایجاد میکنه البته پس از شستشوی مسیر سوخت و انژکتوری مجددا با یورو ۴ سوخت گیری کردم و در حال حاضر هم فوق العاده است

  12. نیما می گوید

    سلام منو تو گروه تیگو سواران ادد کنید
    ممنون از عزیزان
    ۰۹۱۲۳۸۵۲۱۳۳

  13. امین می گوید

    سلام لطقا منو تو گروه تیگو سواران ادد کنید . ممنون
    ۰۹۱۲۵۱۷۰۲۳۸

  14. نویسنده می گوید

    سلام من حدود چند روزی تیگو۵ نیو خریدم. قبلا سمند،سوزوکی موتور۲۴۰۰ و پژو و سمند ای اف۷ داشتم. در مورد شتاب نسبت به ظرفیت موتور که ۲۰۰۰ سی سی است عالی. نرمی و بدون سرو صدا بودن عالی. من سمند ای اف ۷ داشتم مشکل برقی پیدا کرد ۴ نمایندگی بردم سر در نیاوردن با ضرر فروختم‌. سوزوکی داشتم کله پلوس عقب و گاردان وسط خراب شد اصلا گیر نیامد تا ۲ هفته معطل بودم. اینکه میگن ماشین چینی خوب نیست چند مدل اونم مدلهای اولش مشکل داشت. واقعا از محصولات ایران خودرو و سایبا چند سرو گردن بالاترن. شما دربهای ماشینهای چینی را باز و بسته کنید و درب محصولات ایرانی هم امتحان کنید از رزو اول ماشینهای تولید ایرانخودرو و سایپا اصلا خوب باز و بسته نمیشن واقعا بی کیفیت و فسیل هستند. بدون آشنایی در مورد ماشینهای چینی مخصوصا مدلهای ۹۴ تا الان قضاوت الکی نکنید. بهتره با تحقیق درست اذهار نظر کنیم.

  15. علی می گوید

    لطفا منو تو گروه تیگو سواران اد کنید چند سوال دارم

  16. ali1997 می گوید

    سلام مجدد .اگه میشه من رو هم توی گروع تلگرام دعوت کنید،ممنون و سپاسگذارم

  17. ali1997 می گوید

    سلام دوستان من نزدیک ده ماهه تیگو گرفتم و ازش خیییلی راضیم متاسفنه قطعه ی cvtنزدیک دو ماهه که خرابه و این قطعه چیز بسیار مهمیه همونطور ک از اسمشم معلومه و میدونم مقصرم نمایندگی شهرستان تربت حیدریه است که واقعا پیگیر نیس و این خودش باعث میشه که کیفیت ماشین و خدماتش بیاد پایین چجوری،میتونم شکایت کنم و به جایی برسه در ضمن قطعه هنوووز نیومده واماشین به کلی ضعیف شده صدایی که از موتور خارج میشه باعث خجالته و واقعا برای یه همچین کسایی متاسفم که ابرویه شرکته به این مهمی رو دارن میبرن لطفا بهتریت نمایندگیو بهم معرفی کنید،تا ببرم ماشینو چک بکنن ممنون

  18. مدیران خودرو می گوید

    حذف لینک تبلیغاتی توسط مدیرادرس رسمی اینستاگرام اولین نمایندگی تیگو ۵ در کرج ( حذف لینک تبلیغاتی توسط مدیر)

  19. هادی می گوید

    سلام
    من دو هفته ای است تیگو خریدم واقعا ماشین فوق العاده ای مخصوصا دیروز اولین سفرم رو باهاش رفتم و واقعا لذت بخش بود.
    حذف لینک تبلیغاتی توسط مدیر
    امروز شنیدم که جدیدش وارد بازار شده با ۱۵ اپشن اضافی ولی با همون قیمت ماشین قدیمی اینطوری قیمته ماشین ما خیلی میاد پایین هنوز قسط اول نداده ۱۰ تومان ضرر میکنیم چون ۱۰ تا ۱۵ میلیون اپشن اضافه داره اونوقت کی جواب ضرر ما رو میده.
    من تو گروهتون عضو کنید صحبت کنیم باید یه فکری به حالش بکنیم هنوز سرویس اولیه نرفتم اگه اینطوری باشه من پاس نمیکنم چک هاش
    ممنون

  20. محمد می گوید

    سلام دوستان میخوام عین واقعیت روبگم حدود دوهفته است تیگو۵اکسلنت تحویل گرفتم بدماشینی نیست اون جوری که بعضی ازدوستان دهن ادم رواب میندازن نیست اونجوری هم که خیلیا روسرش میکوبن نیست واقعا نرم وبیصداست قدرتش نصبتا ضعیفه ولی قابل قبوله درحدموتور۲۰۰۰سی سی درکل من ماشین روپسندیدم ولی نکته خیلی مهم وزدحالش اینجاست که خیلی ازاپشن های توی کاتالوگ تبلیغاتش رونداره .لطفا منوتوگروهتون اضافه کنید۰۹۱۸۳۴۲۵۰۳۳

  21. حامد می گوید

    سلام
    دوستانی که تیگو ۵ دارند یا قصد اشنایی با این خودرو را دارند به کانال تلگرامی ما بپیوندند
    حذف مدیر

  22. امین عسگری می گوید

    هو سمیع
    سلام
    عرض ادب و احترام
    من به تازگی تیگو اکسلنت اسپورت خریدم و واقعا هم ازش راضیم، لطفا منو در گروه تلگرام تیگو سواران اد کنید. شماره همراه۰۹۱۲۴۴۷۹۲۶۷

  23. Aziz می گوید

    سلام دوستان گرامی شرط بحث واظهار نظر سالم بودن انست که نه توهین ونه تهمت زدن شایسته نیست بنده ابادانی هستم ودر یای مدل ها وبرندها برای فروش با قیمت مساوی با چینی عرضه میشود انهم کره ای وامریکایی واروپایی مثل المان وفرانسه ووووو عزیزم باور بفرمایید همین برند هاهم تهی از ایراد نیستند به هرجهت وقتی شما از خودروهای چینی تعریف میکنید من را یاد دلالان نمایشگاه باان زبان چرب ونرمشان می اندازد ما در انتخاب اختیار نیست بااین پول بهترین برند را می ترانی بخری تا بشود پیرامونش بحث کرد رکاب خودروتان به شادی

  24. کیان می گوید

    با سلام خدمت همه کیان هستم مهندس مکانیک…. اولا تبریک میگم به کسایی که این ماشینو میخرن.. در اینکه ماشین های چیتی اینتر فیس خوبی از ماشینای داخلی دارند شکی نیست.. اما چنتا نکته هست که میشه به اون اشاره کرد… کسایی که میگن یه ساله دارم خراب نشده حرف خنده داری میزنن چون هیچ ماشینی حد اقل تا ۴ سال خراب نمیشه این بحث کنترل کیفی سفارشیه قطعاته( خرابیه شدید بعد ۵ سال)…. نکته بعدی کسایی که با افتخار از دنده اتوماتیک حرف میزنن قطعا هیچ چیزی از ماشین نمیدونن.. دنده اتوماتیک و روشن شدن همزمان چراغ اسپرت یعنی شکستن کمر صاحب ماشین چون حد اقل ۸ ملیون خرج داره… نکته بعد مقایسه خودروی چینی با انواع کره ای به شدت کار خنده داریه.. نکته بعدی ارزش اسقاطی این خودرو بعد دو سال کاملا نصف میشه یعنی ۸۶ ملیون تومان حتی ۴۰ تومنم کسی حاضر به خرید نیست…. نکته بعدی این خودرو حد اکثر ۹ هزار دلار ارزش داره یعنی ۳۶ ملیون چون مدل های ۲۰۱۶ کیا موتورز حد اکثر ۱۶ هزار دلارن… نکته بعدی.. کسانی که ۸۶ ملیون پول ماشین میدن حد اقل یه سرچی بکنن تا پولشونو نریزن دور.. رو خودرو هایی مثل میتسوبیشی لنسر هم فکر کنن … نکته بعدی خدمات پس از فروش این محصولاته… فرض کنید شما همراه با خانواده به مسافرت رفتین و گیر بکش شما دچار مشکل میشه چه کاری میکنین؟؟؟؟ با ارزوی موفقیت

  25. پرهام می گوید

    با سلام من نزدیک به ۶ ماه است این خودرو را دارم و با تحقیق زیاد خریدم …چهره خودرو به روز است دیگران در خیابان از من راجع به خودرو سوال میکنند و نشان از زیبایی ان دارد… فضای سرنشینان عقب عالی است…شتاب معمولی است اما ضعیف هم نیست.. کیفیت ماشین در حد کره ای هاست من قبلا سانتافه داشتم به علت نیاز مالی فروختم … ماشین راحت نرم و خوش استایل است ..درانتها به جای اینکه در قید و بند برند باشیم بهتر است هر خودرو را بر حسب ظرفیت و امکانات بسنجیم و قضاوت کنیم…صرفا چون چینی است بد نمیشود…خیلی از دوستان حتی عکس این خودرو را هم ندیده اند اما قضاوت بیجا میکنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.