معرفی تویوتا تاکوما مدل 2016 + فیلم

خودروی تویوتا  تاکوما ۲۰۱۶ ساخت کشور ژاپن است.تاکومای ۲۰۱۶ رقبایی چون جی ام سی کانیون و شورولت کلرادو را در پیش دارد. از سال ۲۰۰۵ که آخرین نسل تاکوما معرفی شده بود به مدت ده سال، این خودرو تغییراتی اساسی را به خود ندیده بود و اکنون با تغییرات انجام شده، می‌تواند با نیروی بیشتری در برابر رقبا قرار بگیرد.طراحی ظاهری تاکومای جدید بیش از هر چیز وامدار مدل بزرگ‌تر توندرا است. تمامی قسمت‌های این خودرو به‌طور کامل بازطراحی شده‌اند. چراغ‌های باریک‌تر و جلوپنجره بزرگ‌تر و خشن‌تر، گلگیرهای برجسته و عضلانی در کنار ارتفاع زیاد خودرو که قابلیت‌های آف‌رود و خارج از جاده خوبی بدان می‌بخشد، در همان نگاه نخست جلب توجه می‌کنند.

2016 Toyota Tacoma TRD Off Road 4x4 126 876x535 - معرفی تویوتا تاکوما مدل 2016 + فیلم

طراحی تویوتا تاکوما مدل ۲۰۱۶  

ظاهری خشن، جلوپنجره برجسته و بزرگ، چراغهای منحصر به فرد، عضلانی‌تر از همیشه و با الگوهای مطابق سلایق آمریکایی ساخته شده است. نخستین نسخه ای که از این خودرو معرفی شده به صورت دو دیفرانسیل و دوکابین می‌باشد. اما نسخه‌های بسیار متنوع دیگری از این خودرو در لیست قابل انتخاب مشتریان قرار خواهند گرفت. در حال حاضر تنها از یک موتور شش سیلندر با نیروی ۲۳۶ اسب بخار برای این خودرو نام برده می‌شود. اما در این مورد هم تنوع قابل ملاحظه ای برقرار خواهد بود

2016 Toyota Tacoma TRD Sport 4x4 102 876x535 - معرفی تویوتا تاکوما مدل 2016 + فیلم

تراک متوسط محبوب تویوتا برای مدل ۲۰۱۶ ظاهری جدید پیدا کرده و در آن از یک موتور V-6 و یک کابین ارتقا یافته استفاده شده است. تویوتا همچنین یک سری تجهیزات جالب‌توجه را به این مدل اضافه کرده و به منظور ایجاد تمایز بیشتر با رقیبانی چون شورولت کلرادو و نیسان فرونتیر، تمرکز بیشتری بر جزئیات کرده است. در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید تویوتا تاکومای ۲۰۱۶ را مرور می‌کنیم.

سیستم انتخاب مسیر تویوتا تاکوما مدل ۲۰۱۶

در تریم TRD آفرود از تویوتا تاکوما ۲۰۱۶ یک سیستم جدید استفاده شده که این تراک را برای عبور از شرایط مختلف خارج از جاده، مانند مسیرهای گِلی، ماسه‌ای و یا سنگ‌های سست بهینه‌سازی می‌کند. با تنظیم کنترلی که درون کابین وجود دارد، می‌توان حالت‌های مختلفی را برای حساسیت پدال‌های گاز و ترمز تنظیم کرد و به کنترل بهتر کشش در انواع سطوح کمک کرد. همچنین یک سیستم دیفرانسیل عقب قفل‌شونده و یک سیستم «کرال کنترل» از بخش‌های دیگر این پکیج خارج از جاده TRD هستند

2016 Toyota Tacoma 102 876x535 - معرفی تویوتا تاکوما مدل 2016 + فیلم

گیربکس دستی  تویوتا تاکوما مدل ۲۰۱۶

موتور ۲/۷ لیتری چهار سیلندر در تاکومای ۲۰۱۶ بر اساس موتور موجود در مدل قبلی است؛ با این حال، موتور کوچک‌تر، گزینه گیربکس دستی را کنار گذاشته و تنها با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته در تراک جدید ارائه می‌شود. البته برای کسانی که به گیربکس‌های دستی علاقه دارند نیز گزینه موتور ۳/۵ لیتری V6 جدید برای تاکوما وجود دارد که می‌تواند با یک گیربکس دستی، در اینجا به صورت ۶ دنده، همراه گردد.

2016 Toyota Tacoma TRD Sport 4x4 109 876x535 - معرفی تویوتا تاکوما مدل 2016 + فیلم

نام تاکوما  در عقب  تویوتا تاکوما مدل ۲۰۱۶

به جای نشان ساده “Tacoma” در درب عقب، در تویوتا تاکوما ۲۰۱۵ نام مدل مستقیماً بر روی سطح بدنه مُهر شده است. این جزئیات جالب‌توجه اولین بار در تویوتا تاندرا به نمایش گذاشته شد و به ارتباط مستحکم‌تر خانوادگی بین این دو تراک تویوتا کمک خواهد کرد.

2016 Toyota Tacoma TRD Sport 4x4 115 876x535 - معرفی تویوتا تاکوما مدل 2016 + فیلم

تجهیزات ایمنی  تویوتا تاکوما مدل ۲۰۱۶

مدل‌های جدید شورولت کلرادو و جی‌ام‌سی کنیون استانداردهای تکنولوژی در تراک‌های متوسط را بالا برده‌اند. تویوتا نیز بالاخره با ارائه امکاناتی چون مانیتورینگ نقطه کور و هشدار ترافیک پشت‌سر به عنوان آپشن‌های جدید، مدل تاکوما را وارد دوره مدرن تراک‌های متوسط کرده است. البته هنوز نسبت به رقیبی مانند «کلرادو» عقب‌تر است؛ چرا که در تراک شورولت تجهیزات ایمنی مانند سیستم هشدار برخورد از جلو نیز به چشم می‌خورد. با این حال، ارائه همین دو ویژگی ایمنی، گامی در جهت ارتقای تراک تویوتا محسوب می‌شود.

2016 Toyota Tacoma 101 876x535 - معرفی تویوتا تاکوما مدل 2016 + فیلم

محل نصب دوربین GoPro

هر کدام از مدل‌های تویوتا تاکومای ۲۰۱۶ به صورت استاندارد با یک پایه در نزدیکی آینه بغل عرضه می‌شوند که برای دوربین قابل‌حمل GoPro درنظر گرفته شده است. می‌توان تصور کرد که کسانی که مدل TRD آفرود دارند، چقدر از این ویژگی برای ثبت وقایع ماجراجویانه استفاده خواهند کرد.

2016 Toyota Tacoma TRD Off Road 4x4 1041 876x535 - معرفی تویوتا تاکوما مدل 2016 + فیلم

تصاویر خودروی تویوتا تاکوما مدل ۲۰۱۶

فیلم خودروی تویوتا تاکوما مدل ۲۰۱۶ 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.