معرفی خودرو تویوتا پرادو مدل ۲۰۱۶

تویوتا پرادو که یک SUV شهری محسوب می‌شود و در اندازه متوسط چهارچرخ متحرک عرضه می‌شود. این خودرو در اروپا با نام لندکروز عرضه می‌شود و در آمریکا با نام Lexus GX470 عرضه می‌شود که دارای موتور هشت سیلندر است. پرادو بر مبنای پلت‌فرم تویوتا J120 ساخته شده است. مدل‌های قبلی بر پایه پلت‌فرم J70.J90 ساخته شده بود. همه پرادوها ویژگی‌ سیستم تعلیق مستقل جلو را دارا هستند. پرادو در سه مدل GX، GXL و VX عرضه می‌شود که دارای موتورهای چهار لیتری و شش لیتری بنزینی و یک موتور دیزل سه لیتری است البته مدل GXL وارد ایران نشد. پرادو در برخی کشورهای اروپایی به عنوان ون‌های اقتصادی با فاصله محوری کوتاه‌تر برای باربری استفاده می‌شود.

2016 toyota prado land cruiser midsize suv 554x360 - معرفی خودرو تویوتا پرادو مدل ۲۰۱۶

پرادو یکی از خودروهای بزرگ کمپانی تویوتا از ابتدا به شکل خوبی خود را نشان داد و تا کنون یکی از خودروهای محبوب تویوتا است.این خودرو در شرق میانه با آپشن های متنوعی عرضه می شود. اگر شما بدنبال این هستید که این اتومبیل رشدی داشته یا نه باید بگوییم بله روند رو به رشد پرادو ادامه دارد  و در حال انطباق با زمان حاضر است. البته این را هم از دست ندیهد که تغییرات لزومی در ان صورت داده است و فرم اصلی پرادو حفظ شده است و دست نخورده نسل به نسل به پیش می رود.تویوتا پرادو مدل ۲۰۱۶ به روز شده وارد نمایندگی های فروش بعضی از کشور هاشده تا با مدل هایی همچون فورد اورست رقابت کند.

بدنه تویوتا پرادو مدل ۲۰۱۶

13Prado 03hr - معرفی خودرو تویوتا پرادو مدل ۲۰۱۶

یزی که ما در مورد این خودرو باید بگوییم کا پایان و شروع خوبی دارد. چه چیز جدیدی در طراحی نیاز است که تویوتا روی آن کار نکرده است. چند قسمت از خودرو به ظاهر تغییر نداشته اند ولی دچار تغییر شده و دگرگونی در آن مشاهده می شود البته خیلی جزیی.تغییرات بدنه این خودرو شامل دو گزینه رنگ بدنه جدید و چراغ های LED انتخابی است. ظاهر این خودرو ارتقا نیافته است.

موتور تویوتا پرادو مدل ۲۰۱۶

prado GD enginehr - معرفی خودرو تویوتا پرادو مدل ۲۰۱۶

موتور و سیستم انتقال قدرت موتور شامل جعبه دنده و دیفرانسیل به صورت متنوع ساخته می شود و با توجه به سفارش کشورها موتور مونتاژ و بر روی خودرو بسته می شود. انواع پرادو با قدرت های مختلف و انواع گیربکس داریم ازگیربکس اتوماتیک گرفته تا فقط دستی یا تلفیقی از این دو در خصوص سیستم انتقال قدرت نیز وضع بدینگونه است و از ساده داریم تا چهار چرخ متحرک.در صدر تغییرات مدل ۲۰۱۶ این خودرو یک موتور توربو دیزل ۲٫۸ لیتری کوچک شده جدید با مصرف سوخت کم تر و گشتاوری بیش تر به همراه گیربکس اتوماتیک شش سرعته، یک موتور بنزینی V6 اصلاح شده و برخی تجهیزات دیگر در نسخه های ممتاز قرار دارند.

2016 Toyota Prado Front - معرفی خودرو تویوتا پرادو مدل ۲۰۱۶

نیروی مدل ۲۰۱۶ این خودرو از موتور ۲٫۸ لیتری توربو دیزل جدید با قدرت ۱۳۰ کیلووات و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متر با گیربکس اتوماتیک و ۴۲۰ نیوتون متر با گیربکس دستی شش سرعته تامین می شود.این موتور جدید برخلاف ۲۲۷ سی سی ظرفیت کم تر از موتور قبلی دارای ۳ کیلووات قدرت و ۴۰ نیوتون متر گشتاور بیش تر است. گفته می شود میزان مصرف سوخت این خودرو ۷٫۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر با گیربکس دستی و ۸٫۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر با گیربکس اتوماتیک است.

toyota land cruiser prado facelift 14 850x567 - معرفی خودرو تویوتا پرادو مدل ۲۰۱۶

در عین حال موتور ۴٫۰ لیتری V6 بنزینی با مصرف سوخت ۱۱٫۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر این خودرو نیز ارتقا یافته و قدرت ۲۰۷ کیلووات تولید می کند در حالی که گشتاور آن ۳۸۱ نیوتون متر باقی مانده است.میزان مصرف سوخت این موتور ۱ لیتر در هر ۱۱.۲ کیلومتر است و بیشینه سرعت خودرو را به ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت می رساند. هم چنین یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته جدید جایگزین نسخه پنج سرعته کنونی آن خواهد شد.پرادو برای بازارهای بنزینی همچنان با موتور ۲.۷ لیتری بنزینی با VVT دوگانه و گیربکس اتوماتیک شش سرعته عرضه خواهد شد.

toyota land cruiser prado facelift 5 850x567 - معرفی خودرو تویوتا پرادو مدل ۲۰۱۶

موترو برگزیده ۱GD-FTV از  سیستم ریلی الکتریکی  و انژکتور پیزو برای تزریق سوخت استفاده می کند . این ویژگی ها جهت بهره وری بیشتر سیستم احتراق در مقاطع بالاتر با سیستم گازی که توسط آب خنک می شود کار می کنند . تویوتا ادعا می کند که با تغییر دادن شکل نوع تنفس موتور و شکل مجاری خروجی اگزوز صدای موتور را در هر مرحله انفجار کمتر کرده است .

toyota land cruiser prado facelift 29 850x567 - معرفی خودرو تویوتا پرادو مدل ۲۰۱۶

به گفته تونی کرمب یکی از مسئولان فروش تویوتا در استرالیا : ” پرادو جدید از هر لحاظی بهتر از گذشته شده است ، توان و گشتاور بیشتر ، قابلیت اطمینان بالاتر ، مصرف سوخت پایین تر و نرمی و کم صدایی در کارکرد از آن جمله اند .  خروجی سطح بالاتر موتور به معنی رانندگی راحت تر است ، بخصوص با بکارگیری سطوح جدیدی از گشتاور که کشش ، شتاب و نیروی رانش آن را ارتقا داده است . به علاوه این که کم صدایی و نرمی موتور باعث ایجاد اتمسقری آسوده تر در کابین خواهد شد

قیمت تویوتا پرادو مدل ۲۰۱۶

تویوتا قیمت این خودرو را بین ۰٫۵ تا ۲٫۶ درصد افزایش داده است. البته این خودروساز به خاطر قرارداد تجارت آزاد استرالیا-ژاپن، در اول ژانویه سال جاری قیمت این خودرو را بین ۲۷۳۰ تا ۷۶۳۰ دلار کاهش داده بود.پرادو پر فروش ترین شاسی بلند بزرگ استرالیا در سال ۲۰۱۵ است که ۸۹۲۵ دستگاه از آن فروخته شده و توانسته از جیپ گرند چروکی پیشی بگیرد.تویوتا از سال ۱۹۹۷ تا کنون حدود ۲۳۷ هزار دستگاه پرادو را به فروش رسانده و در نتیجه این خودرو پر فروش ترین شاسی بلند استرالیا طی ۱۹ سال اخیر شده است. حدود ۸٫۶ درصد فروش جهانی پرادو در سال گذشته به استرالیا اختصاص داشت و چین رتب نخست فروش این خودرو را در اختیار دارد.

تصاویر تویوتا پرادو مدل ۲۰۱۶

 

 

 

3 نظرات
  1. ALIREZA TÜRK می گوید

    من یه ماهیه که پرادو VX آنرود خریده ام ، به ۳۴۰ ملیون خیلی ازش راضیم.
    کولیوس هم عالیه اونو هم برادرم خریده به ۲۰۰ ملیون ، از ماشینامون خیلی راضی هستیم.

  2. امین می گوید

    چرا عکس داخل کابین مال شرکت کیا هستش؟؟؟؟

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      امین جان عالی بود دقت نظر شما.ممنون اطلاع دادین اصلاح کردم دوست خوبم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.