نمایندگی رسمی رنو در ایران، شنبه شب گذشته از خودرو رنو سیمبول رونمایی کرد تا فروش این خودرو فرانسوی را رسما در ایران آغاز کند.در این مراسم جمشید حسینی، مدیرعامل نگین خودرو با اشاره بهخصوصیات فنی رنو سیمبول گفت: این خودرو از موتوری با حجم ۱۶۰۰ سیسی و قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار، برخوردار است و با بررسیهایی که داشتیم متوجه شدیم در بازار ایران جای یک خودرو سدان اروپایی با قیمت مناسب خالی است و از این رو شرکت نگینخودرو تصمیم گرفت بهعنوان نماینده رنو فرانسه در ایران، واردات رنو سیمبول را انجام دهد.
وی گفت: یکی از دلایلی که محصولات رنو با قیمتهای پایینی در بازار ایران میتواند عرضه شود این است که شرکت نگین خودرو هزینههای ناشی از تحریم را متحمل نبوده و مبنای محاسبه قیمت آن کاهش ارزش یورو در مقایسه با دلار مد نظر قرار میگیرد.
او افزود: در بازار کشورهای حوزه خلیج فارس رنو سیمبول بهدلیل قیمت مناسب و امکانات بالایی که دارد، پرفروش بوده و از این نظر با خودروهایی مانند تویوتا یاریس صندوقدار و هوندا سیتی قابل قیاس است.
مدیرعامل نگین خودرو در مورد قیمت این خودرو نیز گفت: برای این خودرو در حال حاضر سه تیپ آپشن در نظر گرفته شده که قیمت آنها در مدل پایه حدود ۶۷ میلیون تومان و در مدلهای فول به حدود ۷۵ میلیون تومان میرسد.
البته تلاش داریم این خودرو را به قیمت پایینتری برسانیم و در بازار ایران عرضه کنیم. مدیرعامل نگینخودرو درخصوص چشمانداز بازار خودرو در ایران گفت: پیشبینیام این است که قیمت خودرو بیش از این نمیتواند کاهش بیابد؛ زیرا طبیعتا به تولید ملی آسیب وارد میکند.
حسینی در ادامه افزود: بازار خودرو ایران یک سدان اروپایی را کم داشت که فکر میکنم رنو سیمبول اصلا قابل مقایسه با خودروهای چینی در بازار نیست، اما پیشبینی میکنم بهعنوان یک رقیب برای خودروهای چینی مطرح باشد.
به گفته حسینی، همچنین مصرفکنندهای که بخواهد ۶۸ میلیون تومان بدهد، به جای خودروی چینی، مطمئنا محصول فرانسوی را انتخاب میکند. او افزود: رنو سیمبول نسل جدید ال۹۰ است و بسیار خودرو توسعهیافتهای است.
حسینی در ادامه به محصول دیگر این شرکت که در آستانه ورود به ایران است، اشاره کرد و گفت: محصول بعدی که شرکت نگینخودرو قصد دارد وارد کند، خودروی قاجار است؛ این خودرو را در بازار اروپا دو ماه است که مشتریان ثبتنام میکنند.
به گفته وی، به جرات میتوان گفت خودرو قاجار بیانگر این است که رنو طراحیهای خود را عوض کرده و تحولی بزرگ در طراحی محصولاتش ایجاد کرده است.
چرت نگو ما خریدیم حرف نداره
هرکس میگه بد چرت میگه بهترین ماشین ایرانیه
باور کن همه چیز خوب بودن نیست.بنظر من بدرد شکار گوزن می خوره
از نظر شنیده های دیگران تا کنون رضایت داشته اند
سلام.این افرادی که میان میگن نخرید…از این جور حرفا.مگه ما راه دیگری داریم.بالاخره باید بین بد و بدتر یکیو انتخاب کنیم.و مجبوریم این هزینه هارو متحمل بشیم.چی کنیم پیاده بریم اینور اونور
ال نود خریده بودم دنده چهار و پنج نمیرفت فروختم
با سلام .اینها چه آشکار وچه پنهان گوش مردم را میبرند .از اونطرف با این خودروهای بی کیفتشان جون مردم را میگرند.حالا که دیگه تحریم نیست پس چر اینقدر گرون میرفوشند
سلام.من متاسفم که در کشوری زندگی میکنیم که از تمام امکانات روز دنیا چند پله پایین تر هستیم که هیچ تازه خودروهای داخلی رو هم که میخریم چند برابر گران تر از قیمت واقعی و اپشن های مورد نظرشون هستن.
این آقا مردم ما را چی فرض کرده؟تو را به خدا نخرین.قیمت این ماشین بیشتر از ۳۰ میلیون نیست.ال ۹۰ قرار بوده بجای پیکان بیاد با قیمت زیر ۱۰ میلیون.پس ۳۰ میلیونی هم که گفتم خیلی زیاده.تو را به خدا نخرین.این پول هائی که واسه اینجور ماشین ها میدیم ما رو نفرین میکنن.