تردد خودروهای پلاک اروند در کل خوزستان آزاد شد

ضمن تبریک به تمام هم استانی عزیز به گزارش اروند پلاک ، عبدالحسن مقتدایی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته دولت اظهار کرد: دولت قصد داشت در این هفته یک هدیه ارزشمند به کل مردم استان خوزستان اهدا کند که در این راستا از امروز تردد خودروهای پلاک اروند در کل شهرهای استان خوزستان آزاد اعلام شد.

وی افزود: چند ماه قبل امکان تردد این خودروها تا شعاع  ۱۲۰ کیلومتری از شهرهای آبادان و خرمشهر یا همان منطقه آزاد اروند مهیا شد و شهرهایی مثل اهواز، شادگان و ماهشهر امکان استفاده و توقف نامحدود خودروهای پلاک اروند را به دست آوردند.

مقتدایی عنوان کرد: بر همین اساس پیگیری هایی از سوی استانداری برای گسترس این محدوده به کل شهرهای استان خوزستان آغاز شد تا مردم این شهرها نیز از مزایای خودروهای خارجی پلاک اروند با قیمت مناسب بهره‌مند شوند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: خودروهای خارجی دارای پلاک اروند در ابتدای راه اندازی این منطقه، تنها امکان تردد در این دو شهر را داشتند و برای خروج از محدوده این دو شهر ضرروی بود اقدام به گرفتن مرخصی آن هم برای زمانی محدود بکنند. بعد از این، در حدود سه سال قبل دولت تصویب کرد که خودروهای پلاک اروند برای رفاه حال مردم آبادان و خرمشهر که نیاز به تردد به مرکز استان را دارند، امکان تردد بدون مرخصی و مجوز تا شهر اهواز را داشته باشند منوط به اینکه شب در محدوده منطقه آزاد اروند یعنی شهرستانهای آبادان و خرمشهر بازگردند.

وی تصریح کرد: همچنین دولت این اجازه را داده است؛ افرادی که این خودروها را در اختیار دارند برای اینکه از تعطیلات پایان هفته هم به خوبی استفاده کنند؛ روزهای پنج شنبه و جمعه در کل شهرهای استان خوزستان به صورت آزادانه تردد کنند و نیاز به گرفتن مرخصی نداشته باشند. مالکان این خودروها حتی این امکان را دارند که به سایر نقاط کشور هم مسافرت کنند که این موضوع منوط به گرفتن مرخصی از سازمان منطقه آزاد اروند است.

مقتدایی تاکید کرد: بر همین اساس خودروهای عمومی مثل تاکسی ها، آتش نشانی ها و …. هم می توانند در کل شهرهای استان خوزستان حضور داشته باشند به عبارتی دیگر برای نمونه شهرداری اهواز می تواند ناوگان تاکسیرانی خود را به ماشین های خارجی مجهز کند. دولت با این اقدام خود امتیاز مناسبی به مردم خوزستان داد زیرا مردم خوزستان به علت گرمای شدید و گرد و غبار و انواع آلودگی ها به خودروهایی با کیفیت بالا نیاز دارند که خوشبختانه دولت این حق را به آنها داد.

113 نظرات
  1. کمالوند می گوید

    سلام من اهل خرم اباد هستم و میخوام به خوزستان بیام . میخواستم بدونم میشه اروندی بگیرم برا خوزستان . شهر شوش . عوارض نداره ؟ مرخصی چند روزه میتونم بگیرم برای اینکه بیام خرم اباد و برگردم . سالی چند روز مرخصی دارن . و بعضی میگن مرخصی ۴۵ روز در سال هستش . اگه این مرخصی تموم بشه و من دو روز یا سه روز بعدش برگردم چی میشه ؟ بعد مرخصی هاش رو میگن پیوسته هستش یعنی اگه اومدی و برگشتی دیگه مابقی مرخصی میپره . ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      سلام .خیر مرخصی به سه بخش تقسیم شده است.یعنی سه بار مرخصی در سال.اگر بیشار بمونی جریمه می شوید.بقیه چیز هایی که شما گفتید درست است.

  2. رضا از اندیمشک می گوید

    با سلام و تشکر از مطالب بسیار مفید سایتتون . جناب احمدی عزیز ، با اینکه میدونم کمتر پیش میاد یک خودرو مثل سنتافه ایراد و مشکل الکی پیدا کنه ولی لطفا به چگونگی تعمیرات و سرویس خودروهای خارجی مثل سنتافه هم اشاره کنید که آیا در اهواز نمایندگی رسمی وجود دارد ؟
    ضمناً هزینه تعمیرات و تهیه لوازم همانند خودرو متناسب با قیمت اروندی اون محاسبه میشه یا قیمت پلاک ملی ؟
    آیا نمایندگی تمامی تعمیرات را از صفر تا صد انجام میده یا نه ؟

  3. سامان می گوید

    سلام اقا گچساران ۴۰ کیلومتری خوزستانه.البته جزئی از خوزستان بود اما الان فقط ۴۰ کیلومتری خوزستانه.میشه اروند بگیرم اخه میگن ۱۲۰ کیلومتر از اروند اجازه داری.لطفا جواب بدین مچکرم.فقط قانونی جواب بدین مرسی.من خودمم بخپ

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      سامان جان هر شهر یکه در استان هست مجازه
      کاری به کیلومتر نداره

  4. حامد حیدری می گوید

    سلام دوست عزیز. این خبرها که در رسانه ملی . تردد ماشینهای اروندی در تمام روزهای هفته ممنوع شده صحت دارد؟

  5. صادق می گوید

    شما خیلی گیجید…..!

  6. سجادداودی می گوید

    سلام . اقای احمدی من ساکن میداود هستم همون شهرستان باغملک . ما میخاستیم یه ماشین پلاک اروند بگیریم ولی یکی میگه فقط تردد یکی میگه نه مشکلی نیست به نظر شما الان ما باید چیکار کنیم

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام جناب داوودی ، به گفته استاندار خوزستان مشکلی نداره دوست عزیز ولی باید قبل از اون از میزان عوارض اطلاع پیدا کنید هنوز بحث عوارض خودروها کاملا شفاف نشده

      1. pouria می گوید

        حالا وا قعا منطقه ازاد شده یانه تمام استان خوزستان……

  7. سجاد می گوید

    درود !دست مریزاد به شما دوست عزیز به خاطر سایت جامعتون!
    من ساکن اندیمشک هستم.میخواستم بدونم شهر ما منطقه آزاد شده یا ن؟اخه من جستجو کردم داخل سایت ها نوشته در شعاع ۱۲۰ کیلومتری خرمشهر و ابادان.ممنون میشم اگه جوابمو بدین.
    بدرد

  8. امید می گوید

    با سلام.جدیدا شایعه شده که دولت حق تردد ماشین های منطقه آزاد رو در کل استان ممنوع کرده.من ساکن آبادان هستم و قصده صفر به داخل استان را دارم.آیا امکان سفر هست یا نه؟؟لطفا به ای میل بنده یا به موبایلم اس ام اس دهیید.
    با سپاس فراوان

  9. حمید می گوید

    سلام . میخواستم بدونم جریان اینکه به ازای هر روز خارج از منطقه اروند باید روزانه ۱۵۰۰۰ تومن عوارض بدیم واقعیت داره یا نه. خداییش اگه اینجور باشه اصلا مفت هم گرونن این ماشینا.

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام حمید جان ، صحبت هایی در مورد روزی ۲۰۰۰ تومان هست البته کجا و چگونه معلوم نیست و احتمال اینکه اجرایی هم بشه کمه

  10. ابراهیم می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    من ساکن اهواز هستم و قصد دارم یک ماشین پلاک اروند بگیرم. ولی جدیدا یه خبر شنیدم که بعد از مصاحبه چند روز پیش آقای نوبخت دیگه مجوز تردد خودروهای اروندی در سطح کل استان لغو شده و خودروهای اروندی فقط اجازه تردد در سطح اروند و آبادان و خرمشهر رو دارن. آیا این خبر درسته..؟ آیا با این شرایط درسته که اقدام به خرید خودرو اروندی بکنیم یا خیر.؟ لطفا راهنمایی کنید تا از سردرگمی رها بشیم و بتونیم تصمیم درستی بگیریم. با تشکر

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام ابراهیم جان ، متاسفانه اخبار ضد و نقیضی وجود داره و تا باید منتظر بود تا اطلاع رسانی رسمی بشه دوست عزیز

  11. نوید می گوید

    با سلام. اقا تو دزفول الان شایعه شده که خودروهای اروندی فقط حق تردد دارن و اگه بمونن بابت هر روز مبلغی بین ۲۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ باید جریمه بدی. یعنی حق موندن شب توی دز رو نداری. حتی خود پلیس هفته گزشته خود منو با ماشین نگه داشت که ببره پارکینگو با کلی بدبختی خودمو رد کردم

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام نوید جان ، حتی خود سازمان هم نمیدونه قوانین منطقه ازاد چیه دوست عزیز ، فعلا در حال وضع قوانین هستند

  12. محمد گ می گوید

    سلام با عرض خسته نباشید به شما=ما ساکن اندیمشک هستیم یعنی نمی تونیم ما هم از ماشین های پلاک اروند بخریم؟ ممنون میشم

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام محمد جان ، بله دوست عزیز

  13. محسن جان می گوید

    سلام آقای احمدی آیا شهرهای که در حدود ۴۰ کیلومتری شهرهای خوزستان هستند و جزء استان کهگلیویه می باشند می توتنند خودرو پلاک اروند بخرند در حالی که پدیده گرد وغبار وگرمی هوا شامل آنها هست

  14. محسن جان می گوید

    لطفا برای شهرستان گچساران که در ۴۰ کیلومتری بهبهان است تردد ÷لاک اروند ازاد می باشد؟

  15. محمد می گوید

    لردگان چسپیده به خوزستان و اونجا چی میشه؟
    ما کارون ۴ کار میکینیم تا خوزستان ۲ کیلومتر راه هست

  16. على می گوید

    سلام، با تشکر از سایت بسیار خوبتون
    مى خواستم بدونم امکان مسافرت چند ساعته به بیرون استان هم هست یا باید حتما مرخصى گرفته بشه؟
    منظورم اینه که مثلا بدون مرخصى صبح برى بیرون از استان و ظهر برگردى!

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام علی جان ، خیر امکانش نیست

  17. غلامعباس صیدالی می گوید

    عرض سلام وادب واقعا جایه تشکر زیاد داره از استاندار محترم واین شیرمرد بزرگه خوزستانی که همچین خدمته بزرگی رو به کله مردم زحمتکشه خوزستان کردند انشاءالله که ایشون وخانوادیه محترمشون همیشه در پناهه حق باشند…

  18. 0671 می گوید

    سلام

    من ساکن بهبهان هستم .میتونم ماشین پلاک اروند بگیرم ؟

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام دوست عزیز ، بله

  19. کرامت می گوید

    سلام بر دوستان مبارک باشه استان زرخیز خوزستان حقش بیشتر از اینهاست

  20. مسعود می گوید

    سلام جناب احمدی
    ممنون از سایت عالی و واقعا گره گشای شما

    آقا من گیج شدم یه ذره با اینکه تمام سوالات رو خوندم اما هرکدوم قدری گنگ به نظر میان سوال من مشخصا بابت اون۲۰۰۰ تومن هستش.
    شما در این لینک
    http://arvandplak.ir/3108/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B9%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%B6-%DA%AF%D9%85%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%D9%88-%D8%B9%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%B6-%D8%B3%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF.html
    تحت عنوان “افزایش عوارض گمرکی و عوارض سالیانه خودروهای پلاک اروند” نوشتید : “عوارض خروج خودرو از منطقه ( آبادان و خرمشهر ) تا محدوده مجاز تردد ( ۱۲۰ کیلومتر ) به ازای هر روز بیش از ۴۸ ساعت: ۲/۰۰۰ تومان”
    اما در مطلب بالا از زبان عبدالحسن مقتدایی نوشتید: “چند ماه قبل امکان تردد این خودروها تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری از شهرهای آبادان و خرمشهر یا همان منطقه آزاد اروند مهیا شد و شهرهایی مثل اهواز، شادگان و ماهشهر امکان استفاده و ((( توقف نامحدود))) خودروهای پلاک اروند را به دست آوردند”
    و پاسخ سوالات نیز تایید کننده بیان آقای مقتداییست و اینطور بر میاد که انگار این ۲۰۰۰ تومن همون عوارض مرخصی هستش که البته منطقا باید همین درست باشد.
    اما این دو مطلب به شکلی که نوشتید ظاهرا متناقض به نظر میایند لطفا روشن بفرمایید کدام درست است؟؟؟
    آیا من که در اهواز سکونت دارم باید به ازای هر روز حضور خودرو در شهر اهواز ۲۰۰۰ تومن پرداخت کنم یا خیر؟؟؟؟

    با تشکر مجدد از تلاش و لطفتون

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام مسعود جان ،
      خیر نیازی به پرداخت هزینه نیست ، روزی ۲۰۰۰ تومان فقط برای مرخصی خودروهاست

  21. شهرام می گوید

    باسلام خدمت جناب اقای احمدی
    من برای مرخصی شهریور یک ماه زودتر اقدام کرده ام ولی به دلیل ازدحام یا بقول مسئولین موجود نبودن پلاک گذر موقت تا امروز موفق به اخذ مرخصی نشده ام(لازم به ذکر است از زمان ترخیص خودرو چهار ماه نیز میگذرد).خواهشمند است من را راهنمایی نمایید.
    ۱. آیا تا اخر شهریور به من مرخصی می دهند.
    ۲. به نظر شما من چه اقدام دیگری بر گرفتن مرخصی انجام دهم
    باتشکر

  22. هادی می گوید

    خبر میگه دولت برای رفاه حال شهروندان اجازه داده است که روزهای پنج شنبه و جمعه خودروهای پلاک اروند در کل خوزستان تردد کنند . نه هفت روز هفته
    سوال۱- آیا تردد در کل خوزستان در کل هفته امکان دارد یا خیر ؟در کل خوزستان ولی فقط و فقط پنج شنبه و جمعه ؟؟؟؟

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام هادی جان ، کل خوزستان ازاد شده دوست عزیز

  23. هادی می گوید

    خبر بالا که میگه پنج شنبه و جمعه فقط درسته یا نه منظورش دقیقا از این دو روز چیه ؟

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام هادی جان ، تردد در کل خوزستان ازاد شده دوست عزیز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.