معرفی و بررسی تخصصی تویوتا یاریس مدل 2016

تویوتا یارس ۲۰۱۶ خودرویی در  کلاس B که بدلیل قیمت مناسب و اقتصادی بودن چه از نظر قیمت و چه از نظر مصرف سوخت و بدلیل وجود نمایندگی های این خودرو در ایران از  سالهای بسیار قبل و سهولت در دستیابی به قطعات  محبوبیت خود را دارد که البته این امر در بازار های جهانی نیز به همین صورت است.شاید یدک کشیدن نام تویوتا نیز دلیل دیگری برای فروش خوب این خودروست.البته هستند خودرو هایی که بشدت در حال رقابت با تویوتا یاریسند.خودرو هایی نظیر هیوندای آی ۲۰  و کیا ریو هاچ بک در کلاس هاچ بک و  هوندا سیتی و هیوندای اکسنت در کلاس سدان این خوردو تغیرات جدید را در سال ۲۰۱۶ در خود حس کرده است که شامل جلو پنجره جدید و اجزای کرومی و چراغ های مه شکن می شود.

تویوتا یاریس 2016 19 - معرفی و بررسی تخصصی تویوتا یاریس مدل 2016

یاریس به عنوان  یک طراحی پر از انحنا و ابعادی خاص یک خودروی منحصر به فرد و دارای علاقه مندان خاص خود می باشد که در سال ۲۰۱۶   چراغهای جلو  و پروژکتور های زیر آن جدید شده اند و از نوع    LED  هستند.چراغ های روشنایی در روز هم از نوع ال ای دی  که به  اصطلاح به آنها  (DLR) نیز می گویند . از ویژگی های  جدید در طراحی ظاهری این خودرو باید به  اسپویلر جدید  آن، چراغ مه شکن یکپارچه و چرخ های ۱۶ اینچی آلیاژی جدید اشاره داشت.لازم به ذکر است که این طراحی مشکی رنگ و  دوکی شکل در جلو پنجره جدید که دارای طرحی از نوع نواری با مستطیل های ریز  که بخوبی تا چراخ ها امتداد یافته و به نظر ما این خودرو تا حدی از حالت ملایم خود دور شده و کمی خشن تر بنظر می رسد.

تویوتا یاریس 2016 20 - معرفی و بررسی تخصصی تویوتا یاریس مدل 2016

 طراحی داخلی تویوتا یاریس نیز به گونه ای است که از روکش های صندلی از جنس پارچه ای و البته اسپرت با دو  خط دوخت سفید رنگ است .تریم داخلی خودرو را اگر به تصاویر دقت کنید از دو طرح نقره ای سفید و سیاه تشکیل شده است.نمونه بارز این مورد را با دقت به نواردور دنده و خود دنده می توان مشاهده کرد.   صفحه نمایش لمسی  ۶.۱ اینچی به همراه ولوم های کنترل دما به خوبی به یاریس ۲۰۱۶ می آید .

تویوتا یاریس 2016 3 - معرفی و بررسی تخصصی تویوتا یاریس مدل 2016

خیلی از دوستان در این مدل خودرو همیشه بین انتخاب مدل هاچ بک یا به اصطلاح ۵ درب  ومدل سدان آن دچار تردید می باشند.اما اگر جوانید و به دنبال هیجان و اسپرت تر بودن هستید باید حتما به دنبال مدل هاچ بک این خودرو بروید.اما اگر بدنبال سفر و جابه جای زیاد هستید و بارتان زیاد است هم باید به دنبال مدل سدان این خودرو باشید.البته دسته اول هم زیاد نگران نباشند چرا که یاریس در مورد تغییر  فضا در یک ساب کامپکت یا خودروی کوچک خود چاره ای اندیشیده و آن هم  تقسیم با نسبت ۶۰/۴۰  صندلی عقب می باشد که فضای حمل بار شما افزایش می دهد.

تویوتا یاریس 2016 5 - معرفی و بررسی تخصصی تویوتا یاریس مدل 2016

در مورد امکانات و تکنو لوژی های موجود در تویوتا یاریس ۲۰۱۶ باید به شما عرض کنم که این خودرو دارای  پخش CD و ورودی USB و AUX    و   ۶ بلندگو  و رادیو اچ دی  می باشد.همچنین فرمان برقی و قابل تنظیم از نوع   یوروتن و روکش فرمان و سر دنده از جنس چرم و تریم نقره ای بوده.

تویوتا یاریس 2016 6 - معرفی و بررسی تخصصی تویوتا یاریس مدل 2016

ایمنی و رفاهی  تویوتا یاریس ۲۰۱۶ را اگر بخواهیم به شکل مختصر برای دوستان اشاره ای داشته باشیم میتوان به   و جود ۹    کیسه ایمنی هوا راننده و سرنشین جلو, آنتن (مخفی در شیشه عقب, سیستم ضد سرقت به همراه ایموبلایزر, تنظیم کننده عمودی صندلی راننده, برف پاک کن تناوبی, آیینه های بغل برقی, کولر با دریچه عقب, فرمان هیدرولیک/ بشکن/ تلسکوپی, شیشه برقی با محافظ, ریموت کنترل, زه جانبی همرنگ بدنه با روکش کرم, صندلی عقب تاشو با جای دست, گرم کن شیشه عقب تایمردار, آیینه های بغل و دستگیره دربها همرنگ بدنه, صفحه نمایش اطلاعات, صفحه نمایش دمای بیرون, رینگ آلومینیومی, چراغ مه شکن جلو, سنسور عقب اشاره داشت که البته در انتهای مطلب به تفکیک مدل این امکانات مشخص شده اند.

تویوتا یاریس 2016 9 - معرفی و بررسی تخصصی تویوتا یاریس مدل 2016

قیمت  تویوتا یاریس مدل ۲۰۱۶ 

۵-Door L

۳-Door LE

۳-Door L

۵-Door SE

۵-Door LE

۱۵,۹۹۵ دلار ۱۶,۵۵۵ دلار ۱۴,۸۹۵ دلار ۱۶,۸۷۰ دلار ۱۶,۹۳۰ دلار

انواع رنگ بندی تویوتا یاریس مدل ۲۰۱۶ 

تجهیزات قابل نصب تویوتا یاریس مدل ۲۰۱۶ 

تویوتا یاریس 2016 1 - معرفی و بررسی تخصصی تویوتا یاریس مدل 2016 تویوتا یاریس 2016 3 - معرفی و بررسی تخصصی تویوتا یاریس مدل 2016

 

مشخصات فنی  و موتوری تویوتا یاریس مدل ۲۰۱۶

تویوتا یاریس هاچ بک ۲۰۱۶  تویوتا یاریس صندوقدار ۲۰۱۶
حجم موتور (لیتر) ۱.۵  – DOHC  –  VVT-I – ۱.۵  – DOHC  –  VVT-I –
 مصرف سوخت (L / 100 کیلومتر) ۷.۰ ۷.۰
نوع سوخت بنزین بنزین
اسب بخار (اسب بخار) ۱۰۸ ۱۰۶
گشتاور (نیوتن متر) ۱۴۱ ۱۴۱
انتقال ۴ سرعته هوشمند اتوماتیک (ECT-I) ۴ سرعته هوشمند اتوماتیک (ECT-I)
بالا سرعت (کیلومتر / ساعت) ۱۸۰ ۱۸۰
شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر / ساعت (ثانیه) ۱۱.۵ ۱۱.۵
گنجایش ۵ نفره ۵ نفره
سیلندر ۴ سیلندر ۴ سیلندر

ابعاد خودرو  تویوتا یاریس  مدل ۲۰۱۶

تویوتا یاریس هاچ بک ۲۰۱۶  تویوتا یاریس صندوقدار ۲۰۱۶
طول (متر) ۴.۱۱۵ ۴.۴۱۰
عرض (متر) ۱.۷۰۰ ۱.۷۰۰
ارتفاع (متر) ۱.۴۷۵ ۱.۴۷۵
فاصله دو محور (متر) ۲.۵۰۰ ۲.۵۵۰
 وزن (کیلوگرم) ۱۰۵۰ ۱۰۶۰
ظرفیت مخزن سوخت (لیتر) ۴۲ ۴۲

 

ویژگی های ایمنی  تویوتا یاریس مدل ۲۰۱۶ 

تویوتا یاریس ۲۰۱۶ دارای سیستم های ایمنی  کمربند ایمنی ۳ نقطه, کمربند ایمنی  pretensioners, لچ کودک TPMS ,SST ,WIL, BA, EBD, ABS, TRAC, VSC و وجود ۹ کیسه هوا سرنشین جلو ، جانبی ، زانویی می باشد که نسبت به سال ۲۰۱۵ که دارای ۶ کیسه هوا بوده ۳ کیسه هوا اضافه کرده تا از سرنشینان این خودرو حفاظت بهتری انجام دهد.لازم به ذکر است که تویوتا یاریس ۲۰۱۶ برخلاف ظاهر ملایم خود توانسته است  از نظر ایمنی استاندارد ۵ ستاره را از یورو کمپ کسب کند.

وجود سیستم TCS در تویوتا یاریس ۲۰۱۶

سیستم کنترل کشش (Traction Control System) که با علامت اختصاری (TCS) شناخته می شود، هنگام پیچیدن و حرکت روی سطوح لغزنده به ویژه در شرایط آب و هوای بارانی و برف ی و نیز جاده های خاکی، بیش از اندازه گاز داده شود، چرخ های محرک شروع به هرزگردی می کنند و باعث سرخوردن و از دست رفتن کنترل اتومبیل می شود. اما در خودروهای مجهز به سیستم کنترل کشش، چنان چه بیش از اندازه گاز داده شود و یکی از چرخ های محرک اتومبیل بیش از اندازه بچرخد و شروع به هرزگردی کند، این سیستم به صورت اتوماتیک فعال می شود. بدین صورت که با کاهش میزان گاز، قدرت موتور را به صورت مرحله ای تا میزان مطلوب و لازم کاهش می دهد و از هرزگردی چرخ محرک جلوگیری می کند. ازاین رو، میزان چسبندگی و تماس لاستیک ها با سطح زمین بیش تر می شود و اتومبیل به شکل ایمن تری به حرکت خود ادامه می دهد.

 سیستم TCS - معرفی و بررسی تخصصی تویوتا یاریس مدل 2016

وجود سیستم EBD  در  تویوتا یاریس ۲۰۱۶

سیستم EBD که مکمل سیستم ABS می باشد میزان فشار ترمز اعمال شده بر هر یک از چرخ های خودرو را به طور مجزا و متناسب با شرایط به اندازه نیاز تنظیم می نماید. یعنی هنگامی که خودرو در شرایطی قرار دارد که مثلا چرخ عقب سمت راست باید ۵۰ درصد نیروی ترمز را دریافت نموده و چرخ جلوی سمت راست صفر در صد و دو چرخ دیگر هرکدام ۲۵ درصد نیرو را باید دریافت کنند سیستم EBD این تقسیم نیرو را به دقت انجام می دهد و اتومبیل را به بهترین شکل ممکن متوقف می کند.

سیستم EBD - معرفی و بررسی تخصصی تویوتا یاریس مدل 2016

وجود سیستم VSM یامدیریت تعادل خودرو در  تویوتا یاریس ۲۰۱۶

مدیریت تعادل خودرو، به طور مثال اگر راننده در سطح لغزنده به صورت ناگهانی ترمز کند یا شتاب‌گیری کند، VSM از خارج شدن خودرو از مسیر جلوگیری می‌کند.سیستم کنترل پایداری یکی از مهم ترین ویژگی‌های خودروهای مدرن امروزی است که در حقیقت عبارت از کنترل تعادل و حفظ مسیر صحیح خودرو در پیچ و خم و ناهمواری‌های جاده به خصوص در شرایط نامساعد است.در حقیقت این سیستم بدین منظور  طراحی شده است تا راننده یک وسیله نقلیه بتواند در یک روز برفی یا جاده یخ زده همچنان قادر باشد تا کنترل وسیله نقلیه خود را به طور صحیح در دست داشته باشد.

سیستم ایمنی  ABS  در  تویوتا یاریس ۲۰۱۶

پردازنده مرکزی خودرو با کمک سنسور های موجود در هر چرخ سرعت دوران چرخ ها را در حالت ترمز گیری بررسی می کند. در صورتی که سرعت دوران یکی از چرخ ها نسبت به سایر چرخ ها متفاوت باشد پردازنده با فرمان لازم به سوپاپ الکتریکی سیلندرترمز، میزان فشار درون سیلندر را تغییر می دهد که با این کار میزان نیروی ترمز وارده به چرخ تغییر می کند و چرخ از حالت بحرانی خارج می شود پس احتمال قفل شدن آن نیز کم می شود. روند بالا به صورت مداوم و با سرعت زیاد انجام می شود به طوری که در هر دقیقه بین ۱۵ تا ۲۰ مرتبه این روند تکرار می شود.

سیستم ABS - معرفی و بررسی تخصصی تویوتا یاریس مدل 2016

سیستم  BAC  در  تویوتا یاریس ۲۰۱۶

بر اساس سرعت فشردن پدال و نیروی وارده به آن سیستم دستیار ترمز میزان فوریت ترمزگیری را تشخیص می‌دهد. سیستم دستیار ترمزگیری فشار ترمزی را همزمان با عملکرد ترمزهای ضد-قفل برای جلوگیری از قفل شدن چرخ‌ها، افزایش می‌دهد. از این طریق بیشترین نیروی ترمزی ممکن را که می‌توان بدست آورد را به چرخ‌ها منتقل می‌کنیم تا خط ترمز حداقل شود.

سیستم WIL  در  تویوتا یاریس ۲۰۱۶ 

در این سیستم که در هنگام تصادف صندلی های جلو به عقب می روند تا صدمه کمتری به آن ها وارد شود  سیستم WIL  می گویند که سبب حفظ جان مسافر در تصادف های شدید می شود

سیستم TPMS در  تویوتا یاریس ۲۰۱۶ 

 سیستم TPMS مخفف Tire Pressure Monitoring System است و وظیفه آن نشان دادن میزان باد لاستیک ها به راننده می باشد. این سیستم به صورت الکترونیکی کار می کند و به صورت زنده میزان باد لاستیک را به راننده گزارش می دهد. این سیستم می تواند نه تنها از بروز تصادف هایی که به این دلیل پیش می آید جلوگیری کند بلکه با تذکر به راننده در مورد کم بودن باد لاستیک ها، میزان مصرف سوخت را نیز کاهش دهد.

امکانات داخلی و بیرونی   تویوتا یاریس مدل ۲۰۱۶

فرمان قدرت کمکی الکتریکی به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت
غربیلک ۳ شاخه اسپرت به همراه تنظیم تلسکوپی در ۲ حالت ، دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان ، دارای روکش چرمی
تهویه مطبوع دارای سیستم تهویه مطبوع کنترل دستی
صوتی و تصویری سیستم صوتی حرفه ای با قابلیت پخش CD ، دارای پورت USB ، AUX ، iPod Cable
مولتی مدیا دارای نمایشگر چند منظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده
صندلیهای جلو دارای سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف ، دارای روکش چرم ، صندلی راننده دارای تنظیم دستی
صندلیهای عقب دارای روکش چرم ، دارای پشت سری فعال و هوشمند ، دارای قابلیت تا شوندگی
آیینه ها تنظیم برقی به همراه راهنمای LED
شیشه ها تنظیم برقی تمام پنجره ها
روشنایی جلو چراغهای جلو هالوژن به همراه تنظیم دستی نور چراغها
روشنایی عقب دارای مه شکن

تصاویر خودرو  تویوتا یاریس مدل ۲۰۱۶

 تویوتا یاریس 2016 9 - معرفی و بررسی تخصصی تویوتا یاریس مدل 2016 تویوتا یاریس 2016 10 - معرفی و بررسی تخصصی تویوتا یاریس مدل 2016 تویوتا یاریس 2016 4 - معرفی و بررسی تخصصی تویوتا یاریس مدل 2016 تویوتا یاریس 2016 5 - معرفی و بررسی تخصصی تویوتا یاریس مدل 2016 تویوتا یاریس 2016 6 - معرفی و بررسی تخصصی تویوتا یاریس مدل 2016 تویوتا یاریس 2016 7 - معرفی و بررسی تخصصی تویوتا یاریس مدل 2016 تویوتا یاریس 2016 3 - معرفی و بررسی تخصصی تویوتا یاریس مدل 2016 تویوتا یاریس 2016 2 - معرفی و بررسی تخصصی تویوتا یاریس مدل 2016 تویوتا یاریس 2016 20 - معرفی و بررسی تخصصی تویوتا یاریس مدل 2016 تویوتا یاریس 2016 19 - معرفی و بررسی تخصصی تویوتا یاریس مدل 2016

  • کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک  فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.
  • ترجمه : ابوالفضل نوری نویسنده سایت اروند پلاک

 

 

 

2 نظرات
  1. حسن می گوید

    با سلام و خسته نباشید؛
    ممنون میشم اگه قیمت دقیق از دبى رو بگید،
    و هزینه ترخیص این خودرو
    موفق باشید

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      حسن عزیز

      سدان یاریس در دبی در مدل ۲۰۱۶ از ۵۳۰۰۰ تا ۵۸۰۰۰ درهم هست در دو مدل پایه و تاپ البته برای شما هزینه گارانتیش کم میشه و قیمتی پایین تر در میاد.هزینه رو از نرم افزار استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.