تاکید مجدد استاندار بر ازاد بودن تردد در کل استان خوزستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛  مقتدایی استاندارخوزستان  درآیین بهره برداری از بندرتجاری شادگان با قدردانی ازتوجهات وزیرکشور درخدمت رسانی به مرزنشینان خوزستان گفت : امسال با مساعدت دولت تدبیروامید و حمایت های وزیرکشور سه یارانه نرم شامل اجازه تردد خودروهای پلاک اروند درسطح استان , راه اندازی بندرشادگان و ساماندهی پایانه صادراتی چزابه تقدیم  مرزنشینان خوزستان گردید.
وی  بااشاره به اجرای طرح ماندگار طرح ۵۵۰ هزارهکتاری کشاورزی افزود: چهارمین یارانه نرم تا یک ماه آینده با راه اندازی بندرهندیجان درجنوب شرقی این استان کلید می خورد تا سیاست های مرزی استان تکمیل گردد.
استاندار خوزستان با قدردانی از زحمات پیشینیان در احداث بندرشادگان ونماینده مردم شادگان درمجلس شورای اسلامی دراین زمینه , رونق کسب و کار , ایجاد اشتغال , تثبیت وتمرکزجمعیت درمناطق مرزی و نیز حصول امنیت اقتصادی و مرزی را از اهداف مهم راه اندازی بندرشادگان عنوان کرد .
مقتدایی تاکید کرد که آثار مثبت فعالیت این بندرتجاری باید درشادگان و برای مردم منطقه ملموس شود.
استاندار خوزستان ازوزیرکشور , معاون امنیتی این وزارتخانه درابلاغ زودهنگام مجوز راه اندازی فعالیت این بندر تشکر کرد و گفت : درخواست استان خوزستان ظرف ۴۸ ساعت ازسوی وزیرکشور تایید و ابلاغ شد که تشکرمی کنم .  این امر نشان دهنده این است که همه مسوولان به مردم عشایرغیورو مرزنشینان خوزستان ایمان دارند.
وی افزود: در دوره جدید با تاکید وزیرکشور,  توسعه اقتصادی استان را محور کار خود قرارداده ایم .  مهمترین محور کاری ما توسعه اقتصادی و تجاری مرزهاست  که این کار ازچذابه شروع شده و تا هندیجان ادامه دارد.
مقتدایی افزود:  مرحله بعدی کار ما درهندیجان خواهد بود تا مرزهای آبی و خشکی خوزستان  سامان اقتصادی و امنیتی پیدا کند.
وی افزود: نکته اول در زمینه بندر شادگان این است که این بندر به عنوان یک اسکله  بندر امام خمینی(ره) ‌فعالیت خواهد کرد؛ موضوع بعدی استمرار، رونق و توسعه بندر است که این مساله به همت مردم منطقه باید میسر شود و استقرار، رونق کسب و کار و توسعه این مکان به مردمی تعلق دارد که در این منطقه هستند.
مقتدایی گفت : اولویت اول ما اشتغال بومی است اما بحث کارمندی مطرح  نیست .  با مشارکت یکدیگرخدمات حمل و نقل راه اندازی کنید و ازظرفیت پیش آمده برای اشتغالزایی ,کارآفرینی کنید.
استاندار گفت : وظیفه دولت فراهم کردن زمینه های سرمایه گذاری است و اکنون این زمینه فراهم شده و نوبت شماهاست که ازسفره رزق و روزی که برای شماها گسترانیده شده استفاده لازم را برای درآمد حلال ببرید.
مقتدایی گفت : بندرشادگان به مثابه نوزاد تازه تولد یافته ای  است که بدست شما سپرده  می شود همانطور که تربیت کنید به شما پاسخ می دهد. اگر بچه گمراهی شد ضررش به خانواده که همانا مردم منطقه است برمی گردد .
مقتدایی تصریح​کرد: ‌نباید اجازه استفاده از این فضا را به دیگری داد؛ مردم منطقه شادگان باید بتوانند از این امکان ایجاد شده به خوبی استفاده کنند. از سوی دیگر دخل و خرج بندر باید با هم همخوانی داشته باشد و بتوان آثار سرمایه​گذاری​های صورت گرفته در بندر را در شهرستان شادگان به صورت ملموس مشاهده کرد.
مقتدایی افزود: نکته دیگر در زمینه بندر شادگان نگهداری آن است که این موضوع از طریق رونق و تردد در بندر محقق می​شود و به میزان سرمایه گذاری هایی که می شود مرز نیز پرتردد خواهد شد و مسؤلیت مرزبانی و دریانوردی نیز افزایش می یابد.
استاندار خوزستان گفت :  با توجه به ظرفیت و موقعیت شهرستان شادگان نسبت به اثرات این بندر از نظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در بلند مدت خوش بین هستیم.
مقتدایی افزود:  شاید فرهنگ این بندر صیادی باشد اما باید تبدیل به بندری تجاری شود. بندر تجاری با صیادی و کار تجارت با صیادی متفاوت است. بندر شادگان رزق و سفره​ای است که برای مردم شادگان گسترده شده است و امیدواریم نهایت بهره​مندی را نصیب آن​ها کند.
مقتدایی با تاکید بر رونق بندرتجاری شادگان گفت : علاوه بر بندر شادگان برنامه بعدی ما پروژه تالاب گردشگری شادگان است که قرار است ۲۰۰ میلیارد تومان در این تالاب هزینه شود.

با تشکر از نوید بایت اطلاع رسانی

41 نظرات
  1. جواد می گوید

    سلام:اینجانب پس ازحدود ۶ماه دل دل کردن وتحقیق درخصوص خریدیا عدم خرید خودروی پلاک اروندبالاخره تصمصم گرفتم که بخرم .اطلاعاتی که بدست آوردم نشان ازاین میده که درآینده هرکس خودری اروندی داشته باشه یک مزیت جهت استفاده ازتسهیلاتی که قراره بدن خواهند گرفت دارد.

  2. محمد می گوید

    از بیستم آذر برای واردات خودرو باید ساکن منطقه آزاد باشید و احراز سکونت بشه.یعنی یا باید بیمه شما توی منطقه آزاد رد بشه یا آدرسی که اعلام می کنید در قولنامه در زمان مراجعه مامور شما حضور داشته باشید .
    دیگه فقط با قولنامه صوری نمیشه ماشین ترخیص کرد.

  3. روشن می گوید

    همین خودروهای اروندی باعث جذب توریست ایرانی از سراسر کشور میشه که بیان خوزستان …استاندار بیشتر به فکر درآمد برای خوزستانه..

    1. احمد می گوید

      ماشین ندیده تازه به دوزران رسیده

      1. روشن قیاس می گوید

        تازه به دوران رسیده خودتی………..تو از همون دسته ادمهای بخیل هستی…….دوست نداری خوزستان پیشرفت کنه……..حقت همون پراید ۱۳۲ فول آپشنه…….زورت میاد مردم سوار ماشین خوب بشن…

    2. جواد می گوید

      آره تو راست میگی ،حتماً اینهایی که میرن دبی حتما میرن ماشینهای توخیابونهای دبی راببینند.
      این حرفهاچیه آقا روشن مثل اینکه تاالان خودرو شکیل توخیابون ندیدی .

      1. روشن قیاس می گوید

        نه ندیدیم….کجا دیدی شما….نکنه ماشین های چینی رو میگی….شماها اگه خوزستانی هستید با این رفتارتون دارید به اون ادمهای بخیلی کمک میکنید که دارن هر روز به استاندار در باره تردد ماشین های اروند فشار میارن…

  4. اهوازجلس می گوید

    کجای ایران بجز کیش و ارس کامارو-دوج-موستانگ است……فقط ماشین امریکایی….

  5. ميلاد می گوید

    اقا یه عده چشم ندارن ببیند که مردم خوزستان سوار همچین ماشینایی میشن …از استاندار با خرید ماشین اروندی حمایت کنیم..

  6. ميلاد می گوید

    دم استاندار گرم….بلاخره تونستیم یه تیکه کوچیک از حقمون برسیم…دنیا همه خوزستان و دنیا فقط مقتدایی…….

  7. رضا می گوید

    از شما هم کیومرث خان تشکر میکنم که منو راهنمایی کردین و اطلاعاتتون رو در اختیارم گذاشتین. متاسفانه حرف من و امسال من همینه. کاش قانونا اعلام کنن که با دل راحت بریم خودرو بخریم.

  8. کیومرث می گوید

    خودتو گول میزنی مردم را کول نزن اطلاعات غلط به مردم نده . استاندار بالاتر است یا هییت دولت ؟ برو سرچ کن مصوبه دولت . و صحبتهای اقای ترکان معاون رییس جهمر را بخوان تا متوجه بشی .

  9. کیومرث می گوید

    بهبهانی عزیز از من میشنوی روزه شک دار نگیر . اینهمه پول بدی با استرس و دلهره برای چی . مصوبه دولت میگه ممنوع است در استان .

  10. رضا می گوید

    بخدا خسته شدم از این همه شایعه پراکنی. ساکن بهبهان هستم و میخواستم یه خودرو اروندی بخرم. همه چیز خوب پیش رفت تا باز الان چند نفر اومدن گفتن اروندیایی که تو بهبهان هستن باید یا جریمه بدن یا به اهوازو ابادانو خرمشهر بفروشن و الا واسشون نمیصرفه. من چیکار کنم هم استانی های عزیز؟

    1. بهزاد می گوید

      شما که حرف استاندار که یه مقام دولتى است رو باور ندارى چه جورى حرف مردم و شایعات رو قبول مىکنى ؟ واقعاً که

      1. رضا می گوید

        بهزاد جان چی بگم والا. حرفت کاملا متینه ولی کاش قانونا اعلام میکردن که کل استان آزاد هستش که آدم بدون دلهره و استرس، خرید کنه.

  11. خوزستانی می گوید

    با سلام
    امیدوارم جناب استاندار همین قدر که داره واسه تردد خودروهای اروندی در کل استان تلاش میکنه حذاقل همین قدرم واسه انتقال ندادن آب کارون به اصفهان تلاش کنه!
    آخه یه حسی بهم میگه که بحث تردد خودروهای اروندی همش یه بازی زرگریه. و درواقع این صحبت های ضد و نقیض استاندار و دولت بخاطر اینه که خوزستانی ها هم به بقیه حق و حقوقش فکر نکنن و هماینجور فکر کنن استاندارشون به فکرشونه. اما اونا پشت پرده دارن توافقاتی برای انتقال کارون به زاینده رود انجام میدن!!!
    الله علم

    1. 2500 cc می گوید

      آب کارون رو قولشو خیلی وقته دادن داداش

    2. امیر می گوید

      خیلی مسخره شده مردم آبادان و خرمشهر باید توی گرمای ۶۰ درجه آب رو تصفیه کنن و بخورن اونوقت یکی از شمال خورستان بیاد و خودروی اروند رو برداره ببره حال کنه هیچ عوارضی هم به این شهرهای محروم نده
      به نظرم استاندار با این کار بزرگترین خیانت رو به مردم خرمشهر و آبادان کرد
      میتونست اعلام کنه هرکی خارج این دوشهر خودرو بخره باید سالانه عوارض اون رو به حساب منطقه آزاد اروند واریز کنه تا حداقل بخشی از این محرومیت ها کم بشه
      در غیر اینصورت خیانت کردی آقای مقتدایی

      1. پیگیر می گوید

        بزرگوار
        پس هزینه ی ترخیص
        هرماشین که حداقل
        ۵ میلیون تومنه تو جیب کی میره؟
        ولی خدایی انحصار خودروسازی در ایران باید کامل رفع بشه هرکی موافقه بزنه لایک قشنگه رو

    3. احمد می گوید

      خوزستانی عزیز کاملا درست می فرمائیدازدوستان عزیزمعذرت میخوام ،آزادی موقتی ودوپهلوی تردد خودروهای پلاک اروند دراستان مشابه دادن شکلات به بچه است که جلوی بها نشو برای خواسته حقی بزرگتر بگیرن.اگرچنین نیست خوب بیان تکلیف راروشن کنن وروی سایت منطقه آزاد اعلام کنن که تردد خودروها درکل استان بلامانعه. چرااینکاررا نمیکنن که خیال همه راراحت بشه .ازاین برخورددوگانه دولت ومسولین استان تنها نتیجه همان است که خوزستانی غزیز گفتند ،که اگرچنین باشه ما باختیم وچه باخت بدی.

  12. مهرداد می گوید

    تردد مشکلی نداره مثل مور و ملخ ماشین پلاک اروند ریخته تو خیابون
    ما که فعلا نداریم ولی بخیل نیستیم به مردم و بیایم شایعه بیندازیم که تردد مشکل داره
    ولی خدایی کمک بسیار بزرگی به مردم کرد جناب مقتدایی دقیقا قیمت ماشین خارجی نصف شده
    خدا خبرت بده

  13. حسین می گوید

    من هم از گیلان به استاندارد فهیم و پرتلاش خوزستان درود میفرستم و امیدوارم مسولان گیلانی هم قدری از استاهای دیگه یاد بگیرند باهم بودن و تلاش برای جامعه رو

  14. احسان می گوید

    بالاخره قضیه ماشین های بالای ٢۵٠٠ سی سی چی شد؟؟
    ممنوعه؟؟یا نه؟؟

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام احسان جان ، برای ورود در منطقه ازاد ازاد هست دوست عزیز

  15. نوید می گوید

    اقا ما که اسپورتیج گرفتیم .
    ترسی هم نداشته باشید . به شایعه پراکنی های یه سری چشم ندار توجه نکنید .
    مقتدایی دمت گرم . خدا خوشتو بخواد .

  16. شهرام می گوید

    یه کار درست تو عمر کرده باشم خریدن ماشین اروندی بوده

    1. محسن می گوید

      شهرام جان شدیدا” باهات موافقم میفهمی موافق

  17. علی می گوید

    چرا ما خوزستانی ها حق خیلی از چیزا رو نداریم اخه ما چه گناهی کردیمه ما هشت سال جنگیدیم نه….

    1. امیر می گوید

      جنگ واقعی خرمشهر و آبادان بود که مردمش آواره شدن

  18. reza می گوید

    اقا من یه مزدا خریدم حقمونه اقا میفهمی .چشم حسودبترکه فقط مقتدایی عاشقتم خوزستان

  19. بامداد می گوید

    هم استانی های های عزیز تا کی میخواین با شایعه پراکنی حق طبیعی خودتون را نقض کنید

  20. کمال می گوید

    ماشالله به اخلاق اروند پلاکی ها . خب فرهنگتون همینه کاریش نمیشه کرد .

  21. حسام می گوید

    همیشه ممنوعه . جوجه ها را اخر پاییز میشمارن . داره لغو میشه نگید نگفتید . مقتدایی را تهران خواستن .

    1. ALIREZA می گوید

      لطفا از الفاظ رکیک استفاده نکنید حتی اگه حرف غیر منطقی و اشتباه گفته باشند
      با تشکر

    2. امین می گوید

      عقده ای حسود خاک بر سرت

    3. علی می گوید

      بنازمت واقعا خوزستانی هستی **(چون خوزستان نباشد تن من مباد)**

    4. احمد می گوید

      اجب سایت مزخرفیه.این الفاظ رکیک چیه مدیر سایت؟ این کلمه رکیک باید روی سایت بمونه تا لیکهای منفی بیشتربشن وپاک بشه ؟این جوریشو ندیده بودیم.

      1. محمد احمدی می گوید

        سلام احمد جان ، با عرض پوزش
        در این وب سایت نظرات کاربران فقط برای یک بار تایید میشه و بعد از اون باقی نظرات بدون تایید مدیر به سرعت منتشر میشه این وب سایت یک وب سایت اطلاع رسانی بومی هست و همه بازدید کنندگان این وب سایت از خوزستان عزیز هستند به هر حال از اطلاع رسانیتون واقعا ممنون هستیم

  22. احسان می گوید

    لطفا یه نفر جواب منو بده
    میخواستم بدونم که تردد خودروها در تمام روزهای هفته در کل خوزستان ازاده یا فقط روزهای ۵شنبه و جمعه تردد در کل خوزستان آزاده؟؟؟؟

    1. دنيا خوزستان می گوید

      بابا آقای احسان خان لیلی زن بود یا مرد؟؟؟؟؟؟؟؟
      برادر من تردد در کل استان خوزستان در تمامی ایام سال در تمامی ساعتها و دقیقه ها و ثانیه ها در استان خوزستان -آقا در استان خووووووووووزستان- آزاااااااااااااد است.
      برید بخرید و حالشو ببرید
      مقتدایی خدا خیرت بده انشاالله

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.