معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016

هیوندای سراتا ۲۰۱۶ محصول جدید و البته خاص شرکت هیوندای با ابعادی در کلاس خودرو های SUV ساخته شده در کشور هند است.طراحی شیک بیرونی و جدید این خودرو به شما اجازه می دهد تا از طریق جلب توجه اطرافیان خودروی خود در خیابان به شما حس داشتن یک خودروی لوکس را بدهد.چرا که این خودرو برای اولین بار است که در سال ۲۰۱۶ تولید شد و جدید است.

هیوندای سراتا 2016 2 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016

در طراحی  هیوندای سراتا از سبک  Fluidic Sculpture یا مجسمه سازی سیال استفاده شده.هیوندای در یکی دوسال گذشته از یک  طراحی مفهومی  به نام مجسمه سازی سیال  یا Fluidic Sculpture استفاده می کند. که اولین نتیجه آن هیوندای سوناتا بود و معرف زیبایی شناسی به سبک هیوندای با نگاهی مدرن است و هیوندای سراتا نیز از همین سبک پیروی می کند تا شاهد تولد تازه واردی مناسب در بازار باشیم

هیوندای سراتا 2016 25 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016

با نگاهی طراحی سراتا ۲۰۱۶ متوجه طراحی آشنایی از جمله جلو پنجره می شویم که قبلا در توسان ۲۰۱۶  و سانتافه مدل ۲۰۱۶  نیز استفاده کرده است.طرح  جلوپنجره کرومی شش ضلعی با وجود سه خط موازی و ضخیم از جنس کروم و حضور لوگوی برجسته هیوندای من را بخوبی یاد برادر بزرگتر خود هیوندای توسان می اندازد.

هیوندای سراتا 2016 18 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016

چراغ های جلوی این خودرو نمایی حجومی تر  و خشن تر به این خودرو داده است که گوشه ی این چراغ جلو تقریبا تا قسمت میانی گلگیر جلو امتداد یافته است ه قبلا در مدل های دیگر هیوندای مشاهده نکرده بودیم.چراغ‌های خودرو با طراحی بی نظیر در هیوندای سراتا ۲۰۱۶ با وجود راهنمای داخل چراخ جلو در قسمت داخلی چراغ و چسبیده به جلو پنجره می باشد که این امر در توسان و چندین محصول دیگر برعکس می باشد و راهنما در قسمت خارجی و انتهایی چراغ   جای دارد

هیوندای سراتا 2016 17 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016

در زیر سپر برجسته جلوی این خودرو حضور مه شکن های برجسته نیز به خشن تر شدن ظاهر این خودرو و البته نمای مدرن آن کمک کرده اند.لازم بذکر است که چراخ های دی لایت این خودرو به صورت نواری از ال ای دی در قسمت پایینی چراغ قرار گرفته است که نمای زیبایی را در روز به این خودرو می دهد.

هیوندای سراتا 2016 18 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016

در طراحی قسمت عقبی هیوندای سراتا باید گفت که واقعا  برای این خودرو هم همانند سایر محصولات هیوندای چیزی کم نگذاشته اند.از چراغ های عقب از نوع ال ای دی با  نوع لامپ های عقب ترکیبی ساده و مدرن با ایجاد بازه دید بسیار عالی را در دسترس قرار داده است که می تواند به ایمنی خودرو و هشدار توقف در زمان استادن کمک زیادی کند.در قسمت پایینی سپر این خودرو همانند جلوی خودر و از صفحه ضخیم نقره ای رنگ استفاده شده که علاوه بر استحکام و زیبایی به شما حس خودرو با طراحی اسپرت را می دهد.

هیوندای سراتا 2016 1 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016

طراحی داخلی هیوندای سراتا مدل ۲۰۱۶ با داشبوردی با تریم ترکیبی از نوع قهوه رنگ و مشکی که در وسط خود یک مانیتور ۶.۲  اینچی را جای داده است که شما را در تمامی نیاز های مولی مدیا پشتیبانی خواهد کرد همچنین طرح داخلی خودرو در قسمت دریچه های هوای خودرو از نوع لوزی شکل بوده که با یکدیگر هارمونی خاصی دارند و در زیر مانیتور ۶.۲ اینچی خودرو پانل دیجیتال تهویه مطبوع جای دارد که با استفاده از ولوم های تنظیم دما و همچنین کلید های گرمکن عقب و کلید های همچون تعیر حالت هوا می توان تهویه مناسب را داشت.

هیوندای سراتا 2016 27 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016

در روی فرمان چرم این خودرو کلید های کنترل صدا و اتصال به هندزفری تلفن همراه قرار دارد که به همراه کلید های کنترل سیستم صوتی سبب تسلط هرچه بیشتر شما خواهد شد.در کنار درب راننده کلید های برقی بالابر پنجره ها و هم چنین قفل پنجره و درب ها قرار دارد.دستگیره های درب داخلی خودرو از نوع روکش دار با رنگ نقره ای می باشد.در جولی وعقب خودو دو کنسول وجود دارد که کنسول جلو یک کنسول و دو جا لیوانی وجود دارد و این شکل کنسول در ناحیه عقب وجود دارد.صندلی از نوع تنظیم با حالت دستی میباشد که شاید به دلیل کاهش قیمت این خودرو بوده است.

    هیوندای سراتا 2016 23 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016  هیوندای سراتا 2016 22 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016
 هیوندای سراتا 2016 21 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016  هیوندای سراتا 2016 24 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016
 

وجود فرمان با قابلیت تنظیم شیبو ارتفاع

ورود به خودرو بدون کلید (کی لس ) و همچنین روشن نمودن خودرو با دکمه استارت وجود دریچه هوای اختصاصی و جداگانه برای سرنشینان عقب

خروجی ۱۲ ولت هم در جلو و هم در عقب

در قسمت فنی و موتوری هیوندای سراتا از یک موتور ۱۶۰۰ سی سی از نوع زمان بندی سوپاپ از نوع دوزمانه VVT می باشد که فنآوری بکارگیری چندسوپاپ برروی موتورها به عنوان یک سازوکار استاندارد در خودرو های معتبر جهان مرسوم می باشد که سبب افزایش قدرت و گشتاور می شود.دارای سیستم انتقال ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک بسته به انتخاب خریدار می باشد.

هیوندای سراتا 2016 10 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016

در بدنه این خوردو همانگونه که از تصویر زیر مشخص است از فولاد با مقاومت بالا استفاده شده است که به گفته شرکت هیوندای با استفاده از فولادهای پیشرفته با مقاومت بالا (AHSS) برای کاهش وزن خودرو و همچنین بهبود مصرف سوخت خودرو شده در حالی که سبب افزایش کارایی هم نیز شده است.در داخل هیوندای سراتا از ۶ ایربک استفاده شده است تا به همرا کمربند  پیش کشنده امنیت شما را بخوبی حفظ خواهد کرد.در ادامه با سیستم های ایمنی این خودرو هرچه بیشتر آشنا می شویم.

هیوندای سراتا 2016 9 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016

 هیوندای سراتا 2016 37 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016  هیوندای سراتا 2016 36 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016  هیوندای سراتا 2016 35 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016
 

استفاده از پنجره های کناری از نوع اتوماتیک باز شوند که در مواقع وجود مانع در سر راه خود به صورت خودکار باز میشوند

چراغ های جلو با قابلیت دنبال کردن مسیر و اتوماتیک که در سر پیچ ها زاویه دید شما را افزایش می دهد

سیستم کمک پارک عقب  با دوربین دید عقب  و صفحه نمایش و فرمان های پارک هوشمند

وجود HAC در هیوندای سراتا مدل ۲۰۱۶

سیستم HAC یا همان HILL START ASSIST CONTROL به “کمک و کنترل به شروع حرکت در شیب” اطلاق می‌شود.زمانی که خودرو در شیب شدیدی قرار دارد، تا شما بخواهید شروع به حرکت کنید یعنی ترمز دستی را رها کنید یا پا از روی ترمز بردارید و پا روی گاز خودرو بگذارید و اقدام به گاز دادن کنید، خودرو مقداری به عقب می‌رود یا در خودروهای دنده دستی اگر عکس‌العمل شما در نیم کلاچ کردن ضعیف باشد، خودرو مقداری به عقب می‌رود که اگر خودرویی پشت سر شما باشد یا عابری پشت سر شما در حال عبور باشد، با عقب رفتن خودرو، امکان برخود با آن‌ها را دارید که باعث ایجاد خسارت می‌شود. حال این مشکل با HAC کاملا برطرف می‌شود.

این سیستم به کمک شما می‌آید تا از طریق چند سنسور، شیب را تشخیص داده و وقتی که شما پدال ترمز را رها می‌کنید خودرو (بر خلاف خودروهایی که به این سیستم مجهز نیستند) به عقب نمی‌رود و سر جای خود می‌ایستد. اگرچه شما پدال ترمز را رها کردید و حتی از ترمز دستی هم استفاده نمی‌کنید اما هنوز این سیستم از نیروی ترمز استفاده می‌کند و اجازه نمی‌دهد خودرو به سمت عقب برود تا زمانی که شما اقدام به فشار دادن پدال گاز نکنید خودرو تکان نمی‌‌خورد، اما با فشار دادن پدال گاز خودرو بدون حرکت به عقب، شروع به حرکت می‌کند.

هیوندای سراتا 2016 30 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016

وجود ESC در هیوندای سراتا مدل ۲۰۱۶

این سیستم به طور دائم جهت حرکت و فرمان پذیری خودرو را طی رانندگی کنترل می کند و همواره در حال مقایسه مسیر مقصد راننده با مسیر واقعی خودروست. وقتی که میزان قابل ملاحظه ای از عدم فرمان پذیری توسط سیستم کنترل پایداری تشخیص داده شود، این سیستم وارد عمل می شود.وقتی که این سیستم، عدم فرمان پذیری مناسب را در خودرو تشخیص می دهد، به طور هوشمندانه، خودرو را با استفاده از ترمزها کنترل می کند. در این سیستم، ترمزها به صورت مجزا به چرخ ها اعمال می شوند. در برخی انواع پیشرفته تر، کنترل پایداری خودرو با کاهش موقت نیروی موتور نیز انجام می شود. البته باید توجه داشت که این سیستم تأثیری بر توانایی و عملکرد خودرو در پیچ ندارد و فقط کنترل پایداری اتومبیل سر پیچ های تند را کنترل می کند.

هیوندای سراتا 2016 31 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016

وجود SBL در هیوندای سراتا مدل ۲۰۱۶

سیستم SBL است یعنی درون آن چراغ کوچکی با نوردهی بالا در زاویه ۱۳۵ درجه به سمت بیرون خودرو قرار داده شده و در رانندگی شب با فرمان دادن به جهت‌های مختلف روشن می‌شوند تا راننده دید بهتری در زاویه مورد نظر داشته باشد؛ با این‌کار هزینه چراغ‌های چرخشی مانند مزدا ۳ جدید را سرشکن کرده‌اند

هیوندای سراتا 2016 32 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016

وجود EBD در هیوندای سراتا مدل ۲۰۱۶

: سیستم EBD که مکمل سیستم ABS می باشد میزان فشار ترمز اعمال شده بر هر یک از چرخ های خودرو را به طور مجزا و متناسب با شرایط به اندازه نیاز تنظیم می نماید. یعنی هنگامی که خودرو در شرایطی قرار دارد که مثلا چرخ عقب سمت راست باید ۵۰ درصد نیروی ترمز را دریافت نموده و چرخ جلوی سمت راست صفر در صد و دو چرخ دیگر هرکدام ۲۵ درصد نیرو را باید دریافت کنند سیستم EBD این تقسیم نیرو را به دقت انجام می دهد و اتومبیل را به بهترین شکل ممکن متوقف می کند.

هیوندای سراتا 2016 33 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016

قیمت  هیوندای سراتا مدل ۲۰۱۶ 

مشخصات فنی  و موتوری هیوندای سراتا مدل ۲۰۱۶

موتور  نام موتور ۱.۶L Dual VTVT 
حجم موترو ۱,۵۹۱
بیشترین قدرت (ps / rpm) ۱۲۳ / ۶,۴۰۰
بیشترین گشتاور  (kg·m / rpm) ۱۵.۴ / ۴,۸۵۰
سیلندر ۴
سوپاپ ۱۶
نوع زمان بندی سوپاپ DOHC با  VTVT
انتقال سرعت نوع گیربکس ۶ دنده دستی 
تعلیق جلو مکفرسون نوع فنر لول 
عقب بازویی تریسون با فنر
ترمز جلو دیسک
عقب درام
سوخت سوخت بنزین
ظرفیت مخزن  (L) ۵۵

ابعاد و وزن خودرو  هیوندای سراتا  مدل ۲۰۱۶

هیوندای سراتا 2016 14 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016 هیوندای سراتا 2016 13 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016

 

ابعاد طول ۴,۲۷۰
عرض ۱,۷۸۰
ارتفاع ۱,۶۳۰
فاصله دو محور ۲,۵۹۰

ویژگی های ایمنی  هیوندای سراتا مدل ۲۰۱۶ 

  پایه S S+ SX SX + SX(O)
ساختار بدن ASSH S S S S S S
کیسه هوا راننده و مسافر S S S S
جانبی و پرده ای S
ABS بهمراه  EBD S S S S S S
کنترل الکترونیکی پایداری (ESC) S
کنترل مدیریت پایداری خودرو (VSM) S
تپه شروع به کمک کنترل (HAC) S
کمک پارک  خوردو سنسور عقب  S S S S
دوربین عقب  S S S
  آینه دید روز/شب S S S S S S
کمربند جلو قابل تنظیم ارتفاع S
صندلی کودک S ^
قفل حساس به ضربه در تصادفات S S S S
قف دربها در زمان حرکت S
چراغ مه شکن جلو S S S S S
مه شکن عقب با تایمر S S S S S
ایموبلایزر S S S S S S

 

امکانات داخلی  هیوندای سراتا مدل ۲۰۱۶

  پایه S  S+  SX SX + SX (o)
گیربکس اتوماتیک O
چراغ جلو هوشمند S S S S S S
سرنشین کلید از نوع قدیمی S S S S
کلید هوشمند با روشن کردن با دکمه شروع -کی لس S S
تهویه مطبوع دستی S S S
کاملا اتوماتیک  S S S
با پنل دیجیتال S S S
 آینه خارجی برقی قابل تنظیم S S S S S
برقی  هوشمند S S S
دسته صندلی جلو  به همراه کنسول ذخیره سازی S S S S S S
کنسول ذخیره سازی عقب با نگهدارنده لیوان S S S S S
درب عقب اتومبیل برقی S S S S S S
 درای خروجی AC در قسمت جلو S S S S S S
خروجی ۱۲ ولت S S S S S
برف پاک کن عقب S S S
کارکرد موتوربا توابع  S S S S S S
لامپ صندوق عقب S S S S S
 قلاب کشنده عقب S S S S S
جیب پشت صندلی جلو S S S S S S
آینه شخصی برای سرنشین کناری S S S S S S
پنجره های برقی جلو S S S S S S
عقب S S S S S S
 هوشمند (پنجره های برقی ایمنی) S S S
جای عینک در پشت آینه S S S S S
سیستم مدیریت دینام S S S S S S
صندلی
ارتفاع صندلی راننده قابل تنظیم S S S S S
ارتفاع قابل تنظیم زیرسری های جلو S S S S S S
زیرسری های عقب S S S S S
تقسیم صندلی عقب با نسبت ۶۰:۴۰ S
 سیستم صوتی
سیستم صوتی پخش با سایز ۲ din صوتی با AUX + USB + آی پاد + MP3 S
صفحه نمایش لمسی صوتی با AUX + USB + آی پاد + MP3 S S
سیستم صوتی تصویری ناوبری با صفحه نمایش لمسی S S S
بلوتوث S S S S S
سی دی پلیر S S S
۱ گیگابایت حافظه داخلی S S
فرامین  کنترل صوتی S S S S S
هندزفری بلوتوث S S S S S
۴ اسپیکر S S S S S S
Tweeters جلو دو عدد  S S S S S

امکانات بیرونی  هیوندای سراتا  مدل ۲۰۱۶

  پایه S S+ SX  + SX SX(O)
پروژکتور جلو S S S
لامپ هوشمند دنبال کننده پیچ S S S
LED برای روشنای روز S S S
سانروف S S S S S
جلو پنجره مشبک رادیاتور نقره ای S S S
 نقره + کروم S S S
همرنگ بدنه ضربه گیر جلو و عقب S S S S S S
دستگیره های خارج S S S S
ORVM S S S S S S
کلاچ مارک  Footrest S S S S S S
 دستگیره های دربکروم  S S
آنتن  میکرو S S S
باله کوسه S S S
آینه های راهنما دار S S S S S

تصاویر خودرو  هیوندای سراتا مدل ۲۰۱۶

 هیوندای سراتا 2016 1 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016 هیوندای سراتا 2016 3 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016 هیوندای سراتا 2016 4 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016 هیوندای سراتا 2016 2 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016 هیوندای سراتا 2016 5 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016 هیوندای سراتا 2016 26 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016 هیوندای سراتا 2016 28 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016 هیوندای سراتا 2016 18 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016 هیوندای سراتا 2016 17 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016 هیوندای سراتا 2016 16 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016 هیوندای سراتا 2016 15 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016 هیوندای سراتا 2016 9 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016 هیوندای سراتا 2016 10 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016 هیوندای سراتا 2016 11 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016 هیوندای سراتا 2016 12 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016 هیوندای سراتا 2016 8 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016 هیوندای سراتا 2016 7 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016 هیوندای سراتا 2016 6 - معرفی خودروی هیوندای سراتا مدل 2016

  • کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک  فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.
  • ترجمه : ابوالفضل نوری نویسنده سایت اروند پلاک

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.