معرفی جک اس 5 مدل 2016

جک اس ۵ خودروی ساخت  JAC و البته ساخت کشور چین است که با همکاری شرکت کرمان موتور وارد بازار ایران شده.اس فایو  در  جلوی خود،  طراحی داخلی و کنسول  بسیار نزدیک به طراحی    توسان (IX35) می باشد. البته ناگفته نباشد که  ظاهر عقب اس فایو  نیز بسیارشبیه سری اول  سانتافه  است.این خودرو که با نام اصلی JAC Refine S5 در بازار جهانی شناخته می شود از نوع خودروهای SUV بوده که در مدل های  ۲.۰ Elite, 2.0 Premium, 1.8T MT 1, 1.8T MT 2 ,1.8T MT 3  در بازار موجود است البته اینکه شرکت کرمان موتور کدام مدل را برای ایرانی های عزیز قرار است به مرحله فروش بگذارد را باید کمی صبر داشت تا با مقایسه با مدل های زیر متوجه شویم.جگ اس ۵ را اگر بخواهیم در بازار داخلی صاحب رقیبانی بدانیم بد نیست به ام وی ام ایکس ۳۳  البته از نظر ابعاد و اسپورتیج و توسان مقایسه کرد.گرچه در دنیای خودرو گاهی یک نام یا برند می تواند براحتی برگ برنده یک محصول باشد.(اشاره به هیوندای و کیا ). قیمت این خودرو را ۸۸ میلیون تومان اعلام کرده اند.البته در منطقه آزاد های کشور با این قیمت گزینه های خیلی بهتری برای علاقه مندان به خودرو مثل سانتافه می باشد.

جک اس 5 2 - معرفی جک اس 5 مدل 2016

جک اس ۵ دارای حجم موتور (۱۹۹۷  سی سی) نو و از نوع موتور بنزین سوز و از نوع توربو شارژر با استاندارد آلایندگی Euro V (یورو ۵) و مجهز به سیستم EOBD  با تعداد ۴ سیلندر است که دارای ۱۶  سوپاپ با زمان بندی از نوع DOHC  است.موتور جک اس ۵ می تواند حداکثر گشتاور ۲۳۵ نیوتن در  دور موتور ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه و قدرتی معادل  ۱۳۰ (HP/RPM) کیلووات در دور موتور ۵۲۰۰ دور در دقیقه تولید کند که این قدرت توسط جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا   گیربکس اتوماتیک دو کلاچه به محور ها منتقل می شود که می توانند تا   سرعت۱۸۰  (کیلومتر بر ساعت)  افزایش سرعت به این خودرو بدهند. سیستم جلوبندی خودرو جک اس ۵ توسط یک فرمان چرخ دنده ای  شانه ا ی از نوع راک پنیون با کمک برقی سیستم ترمز چهار چرخ دیسک است که دارای ترمزی مجهز به سیستم ضد قفل برای هر چهار چرخ(ABS چهار کاناله) است .لازم به ذکر است جک اس ۵ دارای سیستم تعلیق جلو از نوع  فنر حلقوی با ستون مک فرسون و دارای سیستم تعلیق عقب از نوع تعلیق مستقل  است .حجم مخزن سوخت  آن  ۵۵  لیتر است.

جک s5 24 - معرفی جک اس 5 مدل 2016

در مورد تغیرات ظاهری جک اس ۵ باید گفت در مدل جدید در نمای جلو آپشن چراغ‌های LED روشنایی در روزبه بالای مه شکن اضافه‌شده که موجب تغییر ظاهر این قسمت از دماغه خودرو شده است.دو خروجی اگزوز ، آینه‌های مجهز به راهنمای LED باقابلیت جمع‌شوندگی دستی نیز مانند مدل دنده‌ای در این خودرو به چشم می‌خورند اما رینگ‌ها از سایز ۱۷ روی مدل دنده‌ای یک اینچ بزرگ‌تر شده و روی تایر‌های ۲۲۵/۵۵ R18 جلوه ظاهری متفاوتی به S5 اتوماتیک داده است.وزن S5 اتوماتیک نیز با افزایش ۴۰ کیلوگرمی در مقایسه با نسخه دنده‌ای به ۱۵۴۵ کیلوگرم رسیده است.همچنین در داخل کابین آپشن هایی نظیر تنظیم برقی صندلی راننده و ترمز برقی به‌جای اهرم ترمزدستی دستخوش تغییر شده‌اند.

خودروی جک اس ۵ از نظر امکانات و رفاهیات دارای امکانات زیر است که در انتهای مطلب به صورت کامل به آنها اشاره شده است.امکاناتی نظیر پیشرانه مجهز به توربوشارژ – سیستم فرمان چرخ دنده شانه ای با کمک برقی – رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی – تریم مشکی – مجهز به سیستم ISOFIX – قفل ایمنی کودک – کنسول جلو و عقب – آنتن شیشه ای – خروجی پاور ۱۲ ولت – سنسور دنده عقب – تهویه مطبوع – قابلیت تنظیم غربیلک فرمان در ۲ جهت – فرمان الکترونیکی + Servomotor – اخطار دهنده فشار باد چرخ ها – سیستم ضد سرقت – تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت و کمک راننده در ۴ جهت – کاور موتور – پوشش چرمی فرمان – صندلی چرمی – کامپیوتر سفری – دارای دیمر (تنظیم کننده نور صفحه کیلومتر) – چراغ راهنما روی آینه – تنظیم ارتفاع نور – چراغ های جلو برقی – چراغ های عقب LED – چراغ ترمز سوم – چراغ های مه شکن جلو و عقب – روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو – آینه های جانبی برقی تاشونده همراه با گرمکن – سان روف می باشد.

جک اس 5 13 - معرفی جک اس 5 مدل 2016 جک اس 5 14 - معرفی جک اس 5 مدل 2016

جک S5 توانسته است با موفقیت آزمون‌های مربوط به سازمان‌های NCAP، موسسه ایمنی برزگراه‌ها (IIHS)، موسسه فدرال ایمنی خودروها (FMVSS) و مرکز پژوهش‌های حمل و نقل آمریکا (TRC) را با موفقیت پشت سر بگذارد. طول، عرض و ارتفاع این شاسی‌بلند زیبا و قوی به ترتیب ۴,۴۷۵، ۱,۸۴۰ و ۱,۶۷۰ میلی‌متر است و فاصله بین دو محور نیز به ۲,۶۴۵ میلی‌متر می‌رسد.

jacS5 review01 safety - معرفی جک اس 5 مدل 2016

در بحث ایمنی خودروی باید به شکل خلاصه گفت  این خودرو دارای امکاناتی نظیر چهارچرخ دیسک و مجهز به سیستم ضدقفل برای هر چهارچرخ (ABS چهار کاناله) – سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی HAC – سیستم کنترل سرعت خودرو در سر پایینی HDC – سیستم پایداری الکترونیکی ESP – سیستم کنترل کشش TCS – سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD – سیستم ترمز اضطراری EBA – سیستم ترمز ضد قفل ABS می باشد که در زیر به تک تک آن ها اشاره داشته ایم

jacS5 review06 - معرفی جک اس 5 مدل 2016

سیستم TPMS در خودروی جک اس ۵ 

وظیفه اصلی این سیستم اندازه گیری لحظه به لحظه فشار باد هر کدام از تایرها بطور مجزا و اخطار کم بادی تایر به راننده می باشد • سیستم مونیتورینگ فشار تایر (tpms) سیستمی است که فشار باد تایرهای پنوماتیکی را اشکار می سازد این سیستم معمولا از نوع سیستم های مونیتورینگ فشار باد تایر کنترل از راه دور می باشد.

جک اس 5 8 - معرفی جک اس 5 مدل 2016

سیستم ایمنی ABS در خودروی جک اس ۵ 

پردازنده مرکزی خودرو با کمک سنسور های موجود در هر چرخ سرعت دوران چرخ ها را در حالت ترمز گیری بررسی می کند. در صورتی که سرعت دوران یکی از چرخ ها نسبت به سایر چرخ ها متفاوت باشد پردازنده با فرمان لازم به سوپاپ الکتریکی سیلندرترمز، میزان فشار درون سیلندر را تغییر می دهد که با این کار میزان نیروی ترمز وارده به چرخ تغییر می کند و چرخ از حالت بحرانی خارج می شود پس احتمال قفل شدن آن نیز کم می شود. روند بالا به صورت مداوم و با سرعت زیاد انجام می شود به طوری که در هر دقیقه بین ۱۵ تا ۲۰ مرتبه این روند تکرار می شود.

ABS jac s5 - معرفی جک اس 5 مدل 2016

سیستم ایمنی EBD در خودروی جک اس ۵ 

سیس

سیستم EBD به عنوان مکمل سیستم ABS فعالیت می کند و خودرویی وجود ندارد که تنها دارای این سیستم باشد. حال سوال این است که چرا سیستم EBD مکمل ABS است یا به عبارت دیگر چه عملکردی را به سیستم ترمز و ایمنی خودرو اضافه می کند که نیاز به ABS دارد. با رجوع به نام سیستم EBD می توان به عمکرد این سیستم تا حدودی پی برد. عملکرد EBD یا همان Electronic Brakeforce Distribution تقسیم نیروی ترمز بین چرخ های ماشین است

جک اس 5 5 - معرفی جک اس 5 مدل 2016

سیستم ایمنی  ESC در خودروی جک اس ۵ 

این سیستم به طور دائم جهت حرکت و فرمان پذیری خودرو را طی رانندگی کنترل می کند و همواره در حال مقایسه مسیر مقصد راننده با مسیر واقعی خودروست. وقتی که میزان قابل ملاحظه ای از عدم فرمان پذیری توسط سیستم کنترل پایداری تشخیص داده شود، این سیستم وارد عمل می شود.وقتی که این سیستم، عدم فرمان پذیری مناسب را در خودرو تشخیص می دهد، به طور هوشمندانه، خودرو را با استفاده از ترمزها کنترل می کند. در این سیستم، ترمزها به صورت مجزا به چرخ ها اعمال می شوند. در برخی انواع پیشرفته تر، کنترل پایداری خودرو با کاهش موقت نیروی موتور نیز انجام می شود. البته باید توجه داشت که این سیستم تأثیری بر توانایی و عملکرد خودرو در پیچ ندارد و فقط کنترل پایداری اتومبیل سر پیچ های تند را کنترل می کند.

جک اس 5 7 - معرفی جک اس 5 مدل 2016

سیستم ایمنی در خودروی جک اس ۵ 

سیستم کنترل کشش (Traction Control System) که با علامت اختصاری (TCS) شناخته می شود، هنگام پیچیدن و حرکت روی سطوح لغزنده به ویژه در شرایط آب و هوای بارانی و برف ی و نیز جاده های خاکی، بیش از اندازه گاز داده شود، چرخ های محرک شروع به هرزگردی می کنند و باعث سرخوردن و از دست رفتن کنترل اتومبیل می شود. اما در خودروهای مجهز به سیستم کنترل EPS  کشش، چنان چه بیش از اندازه گاز داده شود و یکی از چرخ های محرک اتومبیل بیش از اندازه بچرخد و شروع به هرزگردی کند، این سیستم به صورت اتوماتیک فعال می شود. بدین صورت که با کاهش میزان گاز، قدرت موتور را به صورت مرحله ای تا میزان مطلوب و لازم کاهش می دهد و از هرزگردی چرخ محرک جلوگیری می کند. ازاین رو، میزان چسبندگی و تماس لاستیک ها با سطح زمین بیش تر می شود و اتومبیل به شکل ایمن تری به حرکت خود ادامه می دهد

TCS - معرفی جک اس 5 مدل 2016

سیستم ایمنی HBA در خودروی جک اس ۵ 

سیستم HBA و سیستم کنترل خودرو در سربالایی (Hill Holder) (سیستم هیدرولیک کمکی ترمز) و همچنین سیستم کنترل خودرو در سربالایی (Hill Holder) به نوعی تکمیل می شود، سیستم HBA بصورت اتوماتیک میزان فشار در مدار ترمز را در شرایط ترمزگیری اضطراری، افزایش می دهد و سیستم کنترل خودرو در سربالایی، یک عملکرد اتوماتیک است که توقف و شروع به حرکت از حالت توقف را در سربالایی‌ها بدون کمک و استفاده از اهرم ترمز دستی، برای راننده ممکن می‌سازد.

جک اس 5 6 - معرفی جک اس 5 مدل 2016

سیستم ایمنی HSA در خودروی جک اس ۵ 

سیستم HSA یا همان HILL START ASSIST به “کمک به شروع حرکت در شیب” اطلاق می‌شود.زمانی که خودرو در شیب شدیدی قرار دارد، تا شما بخواهید شروع به حرکت کنید یعنی ترمز دستی را رها کنید یا پا از روی ترمز بردارید و پا روی گاز خودرو بگذارید و اقدام به گاز دادن کنید، خودرو مقداری به عقب می‌رود یا در خودروهای دنده دستی اگر عکس‌العمل شما در نیم کلاچ کردن ضعیف باشد، خودرو مقداری به عقب می‌رود که اگر خودرویی پشت سر شما باشد یا عابری پشت سر شما در حال عبور باشد، با عقب رفتن خودرو، امکان برخود با آن‌ها را دارید که باعث ایجاد خسارت می‌شود. حال این مشکل با HSA کاملا برطرف می‌شود. این سیستم به کمک شما می‌آید تا از طریق چند سنسور، شیب را تشخیص داده و وقتی که شما پدال ترمز را رها می‌کنید خودرو (بر خلاف خودروهایی که به این سیستم مجهز نیستند) به عقب نمی‌رود و سر جای خود می‌ایستد. اگرچه شما پدال ترمز را رها کردید و حتی از ترمز دستی هم استفاده نمی‌کنید اما هنوز این سیستم از نیروی ترمز استفاده می‌کند و اجازه نمی‌دهد خودرو به سمت عقب برود تا زمانی که شما اقدام به فشار دادن پدال گاز نکنید خودرو تکان نمی‌‌خورد، اما با فشار دادن پدال گاز خودرو بدون حرکت به عقب، شروع به حرکت می‌کند.

HSA 1 - معرفی جک اس 5 مدل 2016

سیستم ایمنی HDC در خودروی جک اس ۵ 

HDC (Hill descent control) یا کنترل حرکت در سرازیری. HDC در پائین آمدن از سرازیری ها سرعت را ثابت میکند و بدین ترتیب بدون احتیاج به ترمز میتوان سرازیری های طولانی را طی کرد.

کاتالوگ  خودروی جک اس ۵

PDF Logo - معرفی جک اس 5 مدل 2016

 

JAC S5 SUV ۲.۰Elite ۲.۰Premium ۱.۸T MT 1 ۱.۸T MT 2 ۱.۸T MT 3
قیمت جک اس ۵ : (یوان چین) ۸۹،۸۰۰ ۹۹،۸۰۰ ۱۰۹۸۰۰ ۱۱۴۸۰۰ ۱۳۵۸۰۰
تاریخ تاریخ اولین تولید
۲۰۱۳ مارس ۱۹
انتقال قدرت جک اس ۵
موتور
۲.۰L DOHC 16V بنزین L4
۱.۸L بنزین توربو شارژ (۱۷۹۵cc) (HFC4GA5.1D-1.8T)
قدرت (کیلو وات / دور در دقیقه)
۱۰۰/۵۵۰۰
۱۲۰/۵۲۰۰
 گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه)
۱۸۰ / ۳۰۰۰-۴۵۰۰
۲۳۵ / ۲۰۰۰-۴۰۰۰
انتقال
۶ سرعته دستی
۶ سرعته اتوماتیک
سیستم تعلیق جلو
فنر حلقوی با ستون مک فرسون
سیستم تعلیق عقب
 تعلیق مستقل
پیشرانه
موتور جلو،محور جلو
ترمز (جلو / عقب)
دیسک / دیسک از نوع  بادی
بیشترین سرعت (کیلومتر / ساعت)
۱۸۰
۱۹۰
فرمان
الکتریکی حساس به سرعت
تولید گازهای گلخانه ای در جک اس ۵
مصرف سوخت ترکیبی در  (L / 100km )
۷.۷
۷.۸
ظرفیت مخزن (L)  ۵۵
سطح آلاینده ها
یورو IV
ابعاد
طول  (میلی متر)
۴۴۷۵
 عرض (میلی متر)
۱۸۴۰
ارتفاع (میلی متر)
۱۶۸۰ (۱۶۷۰)
فاصله دو محور (میلی متر)
۲۶۴۵
ارتفاع از زمین (mm)
۲۱۰
شعاع چرخش (M)
۵.۵
وزن (کیلوگرم)
۱۴۴۵
۱۵۰۵
گنجایش – نفر
۵
۲.۰LElite ۲.۰LPremium ۱.۸T MT 1 ۱.۸T MT 2 ۱.۸T MT 3
امکانات خارجی جک اس ۵
لاستیک
۲۱۵/۷۰ R16
۲۲۵/۶۰ R17
چرخ آلیاژی N S S S S
چراغ روشنای پارکینگ در هنگام خروج S S S S S
چراغهای جلو اتوماتیک S S S S S
 چراغ های مه شکن جلو و عقب S S S S S
 آینه برقی با گرم کن N S S S S
پور ویندوز N N N N S
سانروف آلیاژ N S S S S
اگزوز  دو لوله کروم S S S S S
سانروف برقی N N N S S
 برف پاک کن اتوماتیک S S S S S
حسگر باران N N N S S
امکانات داخلی جک اس ۵
ECU S S S S S
پنجره های برقی S S S S S
قفل درب برقی S S S S S
گرمکن پنجره عقب S S S S S
آینه ضد تابش N N N N S
فرمان چند  کنترلی N S S S S
صندلی های چرم N S S S S
صندلی برقی  راننده N N N N S
تعداد بلندگو ۶ ۶ ۶ ۶ ۶
رادیو، MP3 S S S S S
GPS، اتصال به بلو لینک N S S S S
سی دی پلیر N S S S S
تهویه مطبوع هوا S S S S S
کنترل آب و هوا دوگانه N N N N S
امنیت در خودروی جک اس ۵
دو ایربگ جلو S S S S S
دو کیسه هوای جانبی N N N S S
ABS، EBD S S S S S
ESC، TCS، HBA، HSA، HDC N N S S S
 کمربند جلو پیش کشنده S S S S S
 کمربند عقب پیش کشنده N N N N S
TMPS N S S S S
ایمنی کودک قفل S S S S S
سیستم  ضد سرقت هوشمند S S S S S
کلید از راه دور S S S S S
دوربین دید عقب، سنسورهای پارک جلو N N N S S

S = استاندارد، O = اختیاری، N = در دسترس نیست

تصاویر خودروی جک اس ۵

1 نظر
  1. ابولفضل می گوید

    من از نمایندگی حذف لینک تبلیغاتی توسط مدیر که یکی از قدیمی های کرمان موتور هستند در مورد خرید ماشین های کرمان موتور صحبت کردم ایشون به من جک اس ۵ اتومات رو پیشنهاد دادن . من هم برای استفاده میخواستم این که یکی از ماشین ها رو سوار شم . و یکی رو هم بفروشم. من دوتا ثبت نام کردم اقای حذف لینک تبلیغاتی توسط مدیر یکی از ماشین ها رو با قیمت خیلی خوبی برای من فروخت. من پیشنهاد میکنم این ماشین رو برای کسانی که قصد سرمایه گذاری دارن تو ۶ ماه واقعا سود خوبی میکنید.در ضمن اقای حذف لینک تبلیغاتی توسط مدیر خودشون ادم پیگیر و منظم هستن و به حرفاشون متعهد هستن . میتونید تماس بگیرید با آقای حذف لینک تبلیغاتی توسط مدیر یا کارشناسشون اقای منتظر صحبت کنید در مورد جک هر سوالی دارین بپرسید . حذف لینک تبلیغاتی توسط مدیر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.