یک هشت سیلندر تازه نفس برای کادیلاک

کادیلاک برای عرضهٔ سدان رده بالای جدید خود به نام CT6 آماده می‌شود. این خودرو اما مجهز به قلبی جدید از نوع ۸ سیلندر و ۴.۲ لیتری کاملا جدید خواهد بود که به کمک یک جفت توربو شارژر قادر است نزدیک به ۵۰۰ اسب بخار توان ارائه کند. این پیشرانه برای کار کردن با یک جعبه‌دندهٔ ۸ سرعتهٔ اتوماتیک بهینه شده است. همچنین استفاده از سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ (AWD) و استفاده به‌صورت دیفرانسیل عقب قابل حصول می‌باشند.

ct6 live 10 516x344 - یک هشت سیلندر تازه نفس برای کادیلاک

جالب این است که موتور ۸ سیلندر جدید از هیچ‌کدام از قطعات تکاملی موتور ۸ سیلندر سوپرشارژر ۶.۲ لیتری CTS-V و کوروت Z06 بهره نمی‌برد و به‌طور کلی می‌توان گفت که حتی تکامل یکی از موتورهای عمومی یا تعبیر دقیق‌تر موتورهای بلوک کوچک جنرال موتورز نیز به‌حساب نمی‌آید. به اعتقاد سایت car and drive موتورهای ۸ سیلندر جنرال موتورز در آیندهٔ نه‌چندان دور دچار تحولی می‌شوند که می‌تواند سرآغاز آن در پرچم‌دار تازه این کمپانی یعنی CT6 پلاتینیوم باشد.

ct6 live 15 516x324 - یک هشت سیلندر تازه نفس برای کادیلاک ct6 live 7 516x344 - یک هشت سیلندر تازه نفس برای کادیلاک ct6 live 1 516x344 - یک هشت سیلندر تازه نفس برای کادیلاک

خریدارانی که نیازی به داشتن موتور ۸ سیلندر در زیر کاپوت ماشین CT6 خود ندارند حداقل می‌توانند دو انتخاب دیگر داشته باشند. CT6 پایه با یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربو شارژ می‌آید که توان تولید ۲۶۵ اسب بخار را داراست. انتخاب بعدی یک موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری با توربو شارژ ذوقلو است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد. البته یک مدل هیبریدی نیز پیشنهاد شده است که از یک موتور دو لیتری توربو با دو موتور الکتریکی بهره می‌برد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.