معرفی خودروی MG GS (ام جی جی اس) محصول مدیا موتور

MG GS برای اولین بار در نیمه نخست سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه سانگ یانگ کوراندو به نمایش عموم در آمد.این خودرو ساخت شرکت چینی و انگلیسی MG motors  است .شرکت خودرو سازی ام جی نام یک شرکت سازنده خودروهای اسپرت بریتانیایی می‌باشد که در سال ۱۹۲۴ تاسیس شده است. این شرکت بیشتر به خاطر خودروهای اسپرت روباز دوسرنشینه‌اش مشهور است، اما علاوه بر آنها خودروهایی در قالب سدان و کوپه نیز تولید کرده است. اوایل دهه ۱۹۲۰ و در شهر آکسفورد بود که کمپانی MG توسط سسیل کیمبر ( Cecil Kimber )، یکی از کارکنان گاراژ موریس تاسیس شد تا بعدها مبدل به نماد خودروهای اسپرت بریتانیایی شود کمپانی نام برده طی این سال ها دائماً دست به دست چرخید، به طوی که از ۱۹۳۵ به Morris Motors فروخته شد و چند سال بعدف زیر نظر British Motors رفت. سپس در ۱۹۸۲ شرکت Austin Rover مدیریت آن را به عهده گرفت،ه در ۱۹۹۴ به تملک ب ام و در آمد و نهایتا در سال ۲۰۰۵ در ایستگاه دو کمپانی چینی به نام SAIC و Nanjing ایستاد.

MG GS 48 - معرفی خودروی MG GS (ام جی جی اس) محصول مدیا موتور

شرکت ام جی در حال حاضر با شرکت های داخلی ایران نیز همکاری و فروش دارد که از این شرکت ها می توان به شرکت مدیا موتورز در ایران اشاره داشت که با ارائه خودرو هایی نظیر ام جی جی اس و ام جی ۳ و ۵ و ۶ بخوبی در ایران برای خود جایگاهی باز کرده اند گرچه از نظر قیمت بنظر می رسد این شرکت یک سروگردن از خیلی از خودروهای چینی موجود در بازار ایران بالاتر است.البته این امر بدلیل وجود سیستم های پیشرفته از نوع هوشمند در این خودرو است.mg gs درای آپشن های سطح بالایی نظیر دوبل کلاچ و توربو شارژراست که با موتور چهارسیلندر ۲۰۰۰ سی سی دارای توربوشارژر  خود قدرتی برابر با ۲۲۰ اسب بخار تولیدمی کند.

قیمت  MG GS مدل ۲۰۱۶ 

قیمت  MG GS در امارات

MG – GS COM 2016

MG – GS LUX 2016

MG – GS STD 2016

۷۰,۵۰۰ درهم ۷۵,۵۰۰ درهم ۶۳,۵۰۰ درهم

قیمت  MG GS در چین

MG – GS COM 2016

MG – GS LUX 2016

MG – GS STD 2016

۱۵۹,۷۰۰ یوهان ۱۷۹,۷۰۰ یوهان ۱۴۹,۷۰۰ یوهان

 خودروی MG GS دارای مدل های مختلفی بر اساس نیاز بازار است که از آنها می توان به مدل هایی همچون LUX,STD, COM می باشد.خودروی MG GS با داشتن موتور چهارسیلندر ۲۰۰۰ سی سی دارای توربوشارژر و استفاده از سیستم  پاشش مستقیم سوخت (GDI) می  تواند قدرت ۲۱۷ اسب بخار در دور ۵۰۰۰ و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر در دور ۲۵۰۰-۴۰۰۰ ایجاد نماید.این خودرو از نوع دو محوره بوده که در اصطلاح به آن  ۴WD می گیند.این قدرت موتور و گشتاور توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و با استفاده از  دو کلاچ و استفاده از سیستم راحتی تعویض دنده از پشت فرمان می تواند ۰ تا ۱۰۰ خود را در ۸.۹ ثانیه طی کند که برای خودرویی در این سطح و قیمت و حجم موتور که مشابه آن با خودرو هایی نظیر  ب ام و X1  ، X3 که  دارای شتاب ۰ تا ۱۰۰ حدود ۶ الی ۶.۵ ثانیه هستند قابل مقایسه نیست البته باید گفت که این خودرو های ذکر شده از قیمتی با حدود ۱۰۰ ملیون اختلاف بهره می برندکه به هر حال اختلاف زیادی می باشد. MG GS می تواند سرعت خود را تا محدوده ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت نیز افزایش دهد.سیستم تعلیق جلو  در خودروی MG GS  از نوع مک فرسون و عقب بازوهای چندگانه مستقل است.لازم به ذکر است در تمامی مدل های MG GS از سیستم ترمز چهار چرخ دیسک بهره می برد.

تصاویر خودروی MG GS از نمای زیر کاپوت

ابعاد و وزن خودرو  MG GS  مدل ۲۰۱۶  

  • طول                                             ۴.۵۰۰ (متر)
  • عرض                                            ۱.۸۵۵ (متر)
  • ارتفاع                                           ۱.۶۹۹ (متر)
  • فاصله دو محور                            ۲.۶۵۰ (متر)

طراحی خودروی MG GS مدل ۲۰۱۶

در مورد طراحی خارجی MG GS  باید گفت که  از طراحی  خشن و البته مناسب دوره خود بر خوردار است که بروز بودن  و مدرن  بودن در این خودرو سبب می شود که بتوانید این خودرو را در سطح خودرو هایی نظیر اسپورتج و توسان قرار دهید.طراحی این خودرو از نظر نور و زاویه دید جذاب و خاص است و متفاوت از سایر خودروهای موجود در خیابان به نظر می رسد. . MG GS از آن دسته خودروهاست که از نظر طراحی سریعاً تکراری و ملال آور نمی شود و در عین حال حد متعادلی از ویژگی های اسپرت را در عین آراستگی ظاهری با خود دارد، چرا که طراحان موفق شده اند تا از طرحی درهم و برهم و بیش از حد پیچیده پرهیز نمایند و بخش های اسپرت و عضلانی را به خوبی در نمای جانبی ترکیب کنند

تصاویر خودروی MG GS از نمای بیرونی 

طراحی داخلی MG GS به طور کلی از   بکار بردن داشبورد نسبتاً ساده اما کاملاً ارگونومیک انجام پذیرفته و دسترسی آسان و مناسبی به ادوات و دکمه های کنسول میانی وجود دارد. طرح های چند ضعلی دریچه های سیستم تهویه مطبوع و کادر بندی های داشبورد در هماهنگی با طراحی خارجی خودرو شکل گرفته است اما جنس پلاستیکی سطح فوقانی داشبورد و پوشش داخلی در ها چنگی به دل نمی زند.کیفیت چرم صندلی و طراحی آن ها یکی از بهترین های قابل تصور است و حتی در پیچ های سرعت بالا نیز به خوبی بدن سرنشینان را حفظ می کند. جالب تر آنکه این مورد به دو صندلی جلو محدود نمی شود و سرنشینان عقب نیز علاوه بر بهره مندی از فضای داخلی مناسب و راحت، از صندلی راحت و مناسبی برخوردارند که برخلاف بسیاری کراس اوور های دیگر در این کلاس، ساختار نیمکت مانند نداشته و از قابلیت خواباندن پشتی ردیف دوم با نسبت غیر مساوی نیز برخوردار است.

تصاویر خودروی MG GS از نمای داخلی

امکانات رفاهی  MG GS مدل ۲۰۱۶

خودروی MG GS  دارای امکاناتی نظیر رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچ و لاستیک های ۲۳۵/۵۰R18 , ظرفیت مخزن بنزین ۵۵ لیتری , سیستم اندازه گیری فشار باد لاستیک ها (TPMS) , سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه هوا برای سرنشینان عقب ,  سیستم ورود بدون کلید (Key less) , استارت دکمه ای (Push Button Start) , سانروف برقی , آینه های جانبی برقی جمع شونده , دارای گرمکن ,  چراغ های جلو زنون , قابلیت تنظیم ارتفاع خودکارچراغ های جلو , شیشه شوی چراغ های جلو , دارای سنسور روشن شدن اتوماتیک , چراغ های جلو (Auto Light) چراغ های خوش آمدگویی (Welcome) و بدرقه , چراغ های مه شکن جلو و عقب , چراغ های روشنایی روز (Day Light) , چراغ های LED عقب , دارای گرمکن شیشه عقب , تیغه های برف پاک کن Boneless , آینه دید عقب الکتروکرومیک (ECM) , تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت و تنظیم گودی کمر دستی , تنظیم دستی صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت , تنظیم زاویه صندلی های عقب ,  صندلی های عقب با پیکربندی ۴:۶ و قابلیت جمع شوندگی کامل , ۳ عدد پشت سری صندلی های عقب , محفظه مخصوص قرار دادن عینک آفتابی , قابلیت تغییر رنگ نشانگرهای پشت آمپر مطابق با حالت گیربکس (Sportymeter) , دوربین دید عقب با راهنمای پارک حساس به زاویه فرمان صفحه نمایش لمسی ۶/۱ اینچی با قابلیت کنترل امکانات رفاهی داخل خودرو , سیستم رادیو پخش Arkamys با ۶ بلندگو و صدای ۳بعدی و اتصال iPod , Aux , USB, Bluetooth و دارای حافظه داخلی کنترل سیستم صوتی روی فرمان ریل های سقف نقره ای رنگ , آنتن باله  کوسه ای (Shark Fin) , رکاب های جانبی و اسپویلر عقب اسپرت , پدال های گاز و ترمز با روکش آلومینیومی , صندلی های چرمی ضد لغزش و ضد خش فرمان و سردنده چرمی می باشد.

ویژگی های ایمنی  MG GS مدل ۲۰۱۶ 

در مورد ایمنی این خودرو باید به شما بگویم این خودرو علاوه بر موارد ایمنی همچون اتصالات ISOFIX برای صندلی کودک,کمربندهای ایمنی پیش کشنده  جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع,قابلیت بسته شدن اتوماتیک شیشه ها و سانروف با قفل نمودن درب های خودرو (Lazy Locking),سیستم ایمنی شیشه درب های جلو (Anti Trap)سیستم فرمان الکتریکی (EPS) , سیستم کنترل پایداری (ESP) , سیستم کنترل ترمزها بر سر پیچ (CBC),سیستم  ضد قفل ترمز (ABS), سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) , سیستم کمکی الکتریکی  ترمز (EBA), ترمز دستی الکتریکی (EPB),قابلیت نگهدارنده خودرو در سربالایی (Autohold) , سیستم کنترل خودرو در سراشیبی (HDC) , کروز کنترلو سیستم سنسور پارک عقب دارای ۶ ایربک  (۲ عدد جلو، ۲ عدد جانبی جلو، ۲ عدد پرده ای) در ۱۰ نقطه از خودرو استکه شما را از نظر ایمنی آسوده خاطر می کند.

 MG GS 26 - معرفی خودروی MG GS (ام جی جی اس) محصول مدیا موتور

 

  • کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک  فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.
  • ترجمه : ابوالفضل نوری نویسنده سایت اروند پلاک

 

 

 

24 نظرات
  1. نویسنده می گوید

    تا حالا بیشتر از ۵ بار تو جاده موندم و خودم هزینه خودرو بر رو هم پرداخت کردم . فقط می تونم بگم که تو خریدش گول خوردم .و تا ارزون ندادم یعنی ۱۱۵ میلیون واقعا کسی نخرید

  2. محمدرضا می گوید

    من اول gs خریدم از شانس بدم به مشکل گیربکس برخوردم اما حالا که با این قیمتای نجومی ماشین دارم سوار ماشین دوستام میشم دارم میفهمم که ام جی بهترین انتخاب چون بعد سوار شدن اون دیگه نمیشه ازش دل کند . مدیا هم جدیدا واقعا قطعات و خدماتشو بهینه کرده .

  3. Behzad می گوید

    بازار دست دومشم خوبه واقعا لذت هم داره رانندگیش.

  4. Behzad می گوید

    بازار دست دومشم خوبه واقعا لذت هم داره رانندگیش

  5. میلا می گوید

    تعویض دنده ش و قدرتش عالیه فقط مصرفش حدود ۱۱ تا ۱۲ هستش . اما رانندگی هیجان انگیز داره . مخصوصا تو جاده های پر پیچ وخم ‌

  6. ارمیا می گوید

    در اصل میشه گفت که صاحب اول خودرو ضرر می کنه اما خریدارای دست دوم می تونن با همون قیمت خریداری شده بفروشن مثلا الان نمونه داخل ایران فول آپشن موتور ۲ لیتر توربو هستش که قیمت کارکردش تو امارات به پول ما ۹۵ تومن هستش تو ایرانم کارکردشو تو باما نگاه کنید فوق العاده مناسبه

  7. فربد می گوید

    قیمت معادل همین آپشن کار کرده تو امارات ۹۰ میلیون یعنی از سانتافه بیشتر اما کار کرده تو ایران خیلی ارزون تره.

  8. Saeed می گوید

    منم دقیقا سوالی که آقای ارسلان فرمودند برام هنوزم بعد فروش ام جی جی اس ام مبهم مونده که دلیل این مقدار زیاد اختلاف قیمت کارکرده و نو چیست که یا گران‌فروشی مدیا موتورز در مورد صفر کیلومتر باید باشه که با توجه به اختلاف قیمت خارج و داخل کشور و در این حد و آپشن بعید می دونم یا عملکرد فوق العاده ضعیف و ناکارآمد مدیا موتورز که دیگه همه خریداران خودرو ازون آگاهن پس کسی که پول زیاد بابت خودرو می ده حاضره خودروی ضعیف تری رو سوار شه اما زیر بار حرف زور نمایندگی نره .

  9. حمید می گوید

    آقا توروخدا نخرید . از دست مدیا موتورز فقط آرزو می کنید که آتیشش بزنید .آخه ماشین مگه برا آسایش بیشتر نیست . فقط دنبال بهونن گارانتیتو باطل کنند .من اگه پول سرویسهایی که ازم می گرفتن داشتم خوب چرا ام جی می گرفتم .

  10. mohamad می گوید

    فقط و فقط اول خود نمایندگی میدونه که استفاده از نمایندگی جهت گارانتی در طول مدت گارانتی حدود پنج میلیون تومان بابت روغن و فیلتر و هزینه تعویض اضافه تر مشتری پرداخت میکند و از حدود پنجاه ماشین شاید یک ماشین قطعاتش خراب بشه که با گارانتی تعویض بشه و نهایت تعمیر همون یک ماشین بابت گارانتی به پنج میلیون نخواهد رسید و اون چهل و نه ماشین سود سرشار شرکت های امثال مدیا هست بغیر از اون سودی که روی قیمت اولیه ماشین بابت گارانتی در نظر گرفته شده.

  11. نویسنده می گوید

    بنده در دبی از نمایندگی ام جی بابت دودی کردن شیشه پرسیدم گفتن خودمون برای شما انجام میدیم ، و هر کی بگه با شیشه دودی گارانتی باطله حرف چرته اما مدیا موتورز کی بهش گفته گارانتی باطله با دودی کردن شیشه اگه سایک بهش گفته چرا تو بقیه کشورها اینجوری نیست
    کلاً مدیا موتورز سعی داره که سیاست خودشو به کار ببره . و همین دلیل ناموفقی شرکته. در ضمن اصلا مکانیکیکه سر در بیاره ندارن . فقط یه دستگاه دیاگ دستشونه و یه توضیح که این شامل گارانتی نمیشه و ما هم مطمئن نیستیم درست بشه برو ماشینتو بنداز دور.

  12. amir می گوید

    سلام دوستان .من ام جی ۳ ام بلندگوش خش خش می کرد بردم به نمایندگی کرمان که از بندرعباس ۵۰۰ کیلومتر فاصله داره وونزدیکترین نمایندگیه که گفتن سر در نمی آرن و باید ببرم تهران که عجیب بود برام اینا که زمان بردن سرویس تو کرمان دو برابر و سه برابر هزینه سرویس دوره ای ازم می گرفتن حالا بازم باید کلی از کرمان بکوبم برم تهران . من تا حالا بندرعباس تا تهران رو تو عمرم پنج بارم با ماشین رفت و آمد نکردم . دیگه عهد کردم نمایندگی برا هیچ کاری نبرم خش خششم دادم یه صوتی کار برام درست کرد .

  13. saed می گوید

    با سلام . من ام جی ۶ ام دچار مشکلی شد که همه چراغای خطا یه دفه با هم روشن می شد و گیربکس در حالت دنده ۴ می رفت . یه ماه گارانتی داشتم مراجعه می کردم ارورارو پاک می کردن و می گفتن برو که خوب شد خلاصه تکرار همین قضیه تا گارانتیم تموم شد به محض اینکه رفتم گفتن بیا که ای سی یوت خرابه با تعویض سه و نیم باز درست نشد . گفتن که از بس گیربکس تو حالت اضطراری رانندگی کردی گیربکس باید تعویض شه ۱۶ میلیون . بازم درست نشد . گفتند بیا بلبرینگ چرخا مشکا داره با اون حل میشه که دیگه عصبی شدم و دادم بیرون که برام بلبرینگارو عوض کنن بعد درست شد مکانیک گفتش مشکل از اول این بوده رفتم که گیربکس و ای سی یو ی خودمو پس بگیرم که گفتند طبق دستور سایک موتور نمی شه . نمی گم مدیا دزده اما حداقلش چرا بلافاصله بعد از تمام شدن گارانتی شروع به تعویض اینا کردند در ثانی .مشکلم که طبق منطق همون بلبرینگ چرخ بوده چرا ازم این همه هزینه گرفتند . ‍پس داشتن گارانتی و اون همه خرج کردن که فقط گارانتی داشته باشم چه مزیتی داشت

  14. سفیر می گوید

    ا سلام . با توجه به اینکه بنده الان یک سال و نیم جی اس داشتم و ۶۰۰۰۰ کیلومتر با اون رانندگی کردم . و در کل فقط یک اشکال اساسی در اون پیدا کردم .از هر نظر فنی عالی و رانندگی لذت بخش ی داره و از لحاظ افرود کارایی یک ماشین آفرود کامل رو داره و تو جاده جالبش اینه که می تو نی سرپیچ از ماشینهای سدان جلو بزنی و اما اشکالش داشتن گارانتیه که من تو این یک سال و نیمی که داشتم نزدیک سی میلیون خرجش کردم فقط هم بخاطر اینکه گارانتی داشته باشم و ماشینم رو هنگام فروش بتونم با گارانتی بفروشم که خارج از مدیا این ۳۰ میلیون میشد پنج میلیون . هزینه خدمات اضافه رو چند برابر خارج از گارانتی می گرفتند . آخر سر هم به مشکل اساسی می خوردم می گفتند شامل گارانتی نمیشه .آخر سر هم که خواستم بفروشم میگفتم گارانتی داره انگار همه می دونستند که گارانتی مدیا ضرره و فقط سی میلیونی که مدیا ازم گرفت پول زور بود.اگه این ماشینو انتخاب کردید سعی کنید گارانتی رو اصلا نخواید چون هیچ مزیتی از اول تا آخر جز هزینه اضافه نداره .

  15. محمدرضا می گوید

    سلام
    من همونیم که مشکل گیربکس برام پیش اومده بود .بعد از مدتها بلاخره با تلاش دوستان شرایط ام جی یه تکونی خورده و الان قطعات و لوازم فروشاش زیادن و قدرت انتخاب دارم که از مدیا بگیرم دلمم نخواست از بیرون و مکانیکاش خدماتو بگیرم . به هر حال الان بعد از با ۴۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد ماشین و فشاری که مدیا اقرار می کرد نباید به ماشین بیارم و کاملا باهاش کار آفرود انجام می دم خیلی راضیم . اصلا نیازی به گارانتیم پیدا نکردم . ماشینمم کاملا سر حاله . فقط یه تاخیر کم در ترافیک های شهری در شروع حرکت داره که حیف ماشینی با اون قابلیت ها که این مشکلو داره .

  16. نویسنده می گوید

    سلام دوستان.
    بنده هم با کمک یک قعطه فروش (آقای فراهانی ) تونستم هزینه های زیادی که مدیا موتورز بهم تحمیل می کنه رو کاهش بدم . واقعا مدیا موتورز فک کرده ملت همینجوری پول مفت می دن بهش.آخه برای یه سرویس ساده اینهمه پول ؟

  17. محمدرضا می گوید

    من متوجه شدم که یه آقای دیگه یی هم که جی اس دارن بابت گیربکس به مشکل خوردن . بهتر نیست که بجای این همه هزینه تبلیغ شرکت بیاد مشکلاتشو رفع کنه .

  18. محمدرضا می گوید

    خوشبختانه یک مکانیک ماهر ام جی (آقای نارنجی ) تونستن ام جی جی اس منو با هزینه یک . نیم ملیون تعمیر کند . من هنوزم باورم نمیشه که مدیا می خواست ۲۴ میلیون پول گیربکس و سه میلیون هزینه تعویض از من بگیرد .ینی سر جمع ۲۷ میلیون . ینی این به نظر خودشون منطقی و انسانیهه ؟

  19. محمدرضا می گوید

    اصلا مدیا موتورز لذت سوار شدن ام جی رو با هزینه های بسیار بالایی که به مشتری متحمل می کنه می گیره .من هنوز باورم نمیشه که مدیا از من ۲۸ میلیون می خواست در حالی که آقای داوود نارنجی با یک و نیم ملیون برام درستش کرد . بازم اگه مدارک می خواین بهم ایمیل بزنید [email protected]

  20. محمدرضا می گوید

    دوستان سلام
    بعد از مدت ها با کمک یه مکانیک به اسم آقای نارنجی گیربکسم با هزینه ناچیز درست شد . واقعا که شرکت مدیا موتور کاری کرد که ام جی سوار شدن تو ایران کلا از چشم افتاد . آخه سو استفاده تا چه حد

  21. محمد می گوید

    پیامک های خوبی بودن

  22. ایفون 7 می گوید

    thank you for info

  23. علی می گوید

    لام دوستان . من هم ام جی جی اس ام یونیت اش خراب شد . برام بهونه اوردند که شامل گارانتی نمیشه . و دو میلیون تومان خودم پرداخت کردم . بابت گفته هام مدارک دارم . با تشکر

  24. محمدرضا می گوید

    متاسفانه بنده با خرید ام جی اس یک اشتباه بزرگ مرتکب شدم که پس از کارکرد سه ماه جی اس ۲۰۱۶ و ۱۵۰۰۰ کیلومتر گیربکس خودرو بنده خراب شد و گفتند چون به خودرو فشار وارد کردم گیربکس شامل گارانتی نمی شه و باید ۲۴ میلیون پول بدم که تعویض کنند و تعمیرم بلد نیستند. .هر کسی هم مدرک می خواهد بهش ارائه دهم به من ایمیل بزند تا بدبختی هایی که من از این شرکت کشیدم رو متوجه بشود بعد اگر صلاح دونستdn خرید کند , [email protected]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.