کارت شهروندی اروند چیست ؟ و چگونه باید دریافت کنیم ؟

کارت شهروند منطقه آزاد اروند 2 - کارت شهروندی اروند چیست ؟ و چگونه باید دریافت کنیم ؟

سازمان منطقه آزاد اروند در راستای ماموریت از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور با هدف ارائه خدمات ویژه به ساکنین محترم منطقه در صدد صدور کارت شهروندی برای آنها می باشد.
دارندگان این کارت می توانند از معافیت های مالیات بر درآمد حوزه های تجارت ، اصناف ، صنایع و همچنین معافیت از عوارض و حقوق گمرکی و دریافت خدمات رفاهی ، آموزشی ، درمانی و بانکی استفاده نمایند.
لذا، کلیه شهروندان محترم شهرهای آبادان ، خرمشهر و مینوشهر می توانند تا تاریخ ۹۴/۱۱/۲۰ به نزدیکترین ادارات پست شهرستان های فوق جهت ثبت نام و دریافت کارت شهروندی مراجعه نمایند.

نمونه تصویر کارت شهروندی در منطقه آزاد اروند

کارت شهروند منطقه آزاد اروند 3 - کارت شهروندی اروند چیست ؟ و چگونه باید دریافت کنیم ؟

مدیرکل پست خوزستان از انعقاد تفاهم نامه با منطقه آزاد اروند در پروژه کارت شهروندی اروند خبر داد. مهران حموله روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این قرارداد همکاری سه جانبه به تازگی بین اداره کل پست خوزستان، سازمان منطقه آزاد اروند و اداره کل ثبت احوال خوزستان به منظور صدور کارت شهروندی ویژه شهروندان منطقه آزاد اروند منعقد شد. وی گفت: بر اساس این تفاهم نامه اداره کل پست خوزستان در مراحل مختلف ثبت نام، صدور و توزیع این کارت در محدوده منطقه آزاد اروند خدمات خود را ارایه می دهد. حموله، همکاری در این پروژه را در راستای تحقق دولت الکترونیک و ارایه خدمات موثر به شهروندان در خوزستان دانست و گفت: بر اساس اعلام مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند کارت های شهروندی برای ۱۲ گروه شامل متولدان حوزه منطقه آزاد اروند، کسبه و پیشه ور، کارمندان دولتی یا شرکت های تابع، دانشجویان، فرهنگیان، بازنشستگان، بازرگانان، سرمایه گذاران، شاغلان، ساکنان مقیم، شهروندان افتخاری و افراد بالای ۱۵ سال صادر می شود. مدیرکل اداره خوزستان مهمترین خدمات قابل ارایه در بستر این کارت استفاده از تخفیف شهروندی برای خرید از بازارچه های همراه مسافر، هزینه درمانی در بیمارستان ها و یا هزینه ویزیت پزشکان اعلام کرد. وی با بیان اینکه تفاهم نامه این همکاری دو ساله است، گفت: بر اساس این تفاهم نامه نظارت با منطقه آزاد اروند، و راستی آزمایی بر اساس بانک اطلاعات ثبت احوال ، و با حضور نماینده ثبت احوال انجام می شود. حموله افزود: در این طرح پس از ثبت نام الکترونیکی از طریق پست، کارت به نشانی شهروندان صادر می شود. منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند در سال ۱۳۸۴با مصوبه هیات دولت شکل گرفت. محدوده جغرافیایی این منطقه در نخستین سفر هیات دولت یازدهم به خوزستان از ۱۷ هزار هکتار به ۳۴ هزار هکتار افزایش یافت. با گسترش محدوده این منطقه، کل شهرستان های خرمشهر و آبادان و جزیره مینو جزو منطقه آزاد اروند قرار گرفتند

کارت شهروندی اروند در مسیر اجرا و بهره برداری

ارائه خدمات و استفاده از مزایای موجود در منطقه آزاد اروند با ارائه کارت شهروندی صورت می گیردبه گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد، محمد رضا معتمدی، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری گفت: از این پس هر گونه ارائه خدمات و بهره مندی از مزایای مدیریت بازرگانی سازمان منطقه آزاد اروند منوط به ارائه کارت شهروندی اروند می باشد .وی در جزئیات و با اشاره به برخی مزایای استفاده از کارت مذکور افزود:

از جمله امتیازات و مزایای کارت شهروندی در منطقه آزاد اروند

  • بهره مندی از معافیت در قیمت اراضی واگذار شده در بخش صنعت، گردشگری و ….
  •  بهره مندی از تخفیفات دارندگان کارت مانند هتل ها ، آژانس های مسافرتی ، مکان های ورزشی ، رستوران ها و …
  • انجام امور اداری به صورت هوشمند، انجام امور پستی ، پارکینگ های عمومی، کارت پارک شهرداری، مراکز خرید، مراکز تفریحی، دانشگاه ها ،مراکز خرید
  • استفاده از تخفیفات شهروندی جهت خرید از بازارچه های همراه مسافر
  • استفاده از تخفیفات هزینه های درمانی در بیمارستان ها و بهره مندی از معافیت های مالیاتی
  • استفاده از تخفیفات ویژه عوارض خودروهای اروند
  • استفاده از معافیت در پرداخت عوارض فرودگاهی
  • استفاده از معافیت در پرداخت عوارض خروج از کشور در مرز شلمچه

بر این اساس، کلیه شهروندان و بازرگانان منطقه آزاد اروند می توانند با تکمیل فرم های مربوطه  که در کلیه دفاتر پیشخوان پستی شهرستان های آبادان و خرمشهر ارائه می شود، در ۱۲ گروه ، نسبت به صدور کارت هوشمند شهروندی اروند اقدام نمایند.

1 نظر
  1. طاهر می گوید

    با سلام
    ایا میتونیم نمایندگی شهروند کارتو بگیریم در استانهایی که هنوز عضو این طرح نیستن؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.