بررسی تخصصی فیات تیپو استیشن مدل 2017

خانواده فیات تیپو در  سراسرجهان به خودروهای  مختصر و جمع و جور معروف هستند و ترکیبی از مفاهیم تاریخی در نام تجاری فیات ، سادگی و شخصیت خاص این خودرو ها  دلیل مطرح بودن این خودروست.فیات تیپو جدید دارای ویژگی های  سبک بودن و  پویایی هستند.انتخاب ساده از  طیف وسیعی از موتورها با انواعه سلیقه های موجود در بازار یک نکته مصبت به  شمار می رود.

از نظر ابعاد فیات تیپو در   مدل ۵ درب به ترتیب دارای ابعاد  ۴.۳۷ متر طول، ۱.۷۹ متر عرض و ۱.۵۰ متر ارتفاع  است، در حالی که استیشن واگن اضافه می کند  ۲۰ سانتی متر برای رسیدن به طول  ۴.۵۷ متر اضافه تر دارد و دارای ارتفاع ۱.۵۱ متر از زمین است.ظرفیت بار در کلاس فیات تیپو    ۴۴۰ لیتر برای ۵ درب و ۵۵۰ لیتر برای استیشن واگن است .

فیات تیپو  جدید دارای سیستم طرح تعلیق قابل اعتماد برای رانندگی بسیار دقیق است که داز نکات مهم این سیستم تعلیق بکار رفته باید به داشتن   سیستم تعلیق  مک فرسون در محور جلو و دوبازویی با  گشتاور چرخ پیوسته در عقب و با بهینه سازی کردن در کاهش وزن سعی در افزایش   بهره وری سوخت خودرو شده اند.

Fiat Tipo Station Wagon 2017 ig - بررسی تخصصی فیات تیپو استیشن مدل 2017

فیات تیپو در مدل ۲۰۱۷ از سه طراحی  بدنه، سه تیپ، سه موتور با سه گزینه مختلف سوخت و سه نوع از گیربکس. به طور خاص، سدان، ۵ درب و استیشن واگن در دسترس خواهد بود و در نسخه های   Pop، Easy و Lounge versions می باشد.  موتور یورو ۶   دیزل  یا بنزین و سوخت دوگانه (بنزین / LPG) از گزینه های مختلف برای سوخت این خودروست. گیربکس می تواند دستی و اتوماتیک با  کلاچ دوگانه و اتوماتیک باشد.

Fiat Tipo Station Wagon 2017 1024 09 - بررسی تخصصی فیات تیپو استیشن مدل 2017

در فیات تیپو مدل ۲۰۱۷  تجهیزات استاندارد قابل ملاحظه ای استفاده شده است .از جمله آنها می توان بهاستفاده از سیستم  UconnectTM 7 “HD  با صفحه نمایش ۷”  با وضوح بالا و صفحه نمایش لمسی اشاره کرد.این سیستم دارای آخرین نسل از   بلوتوث، پخش صوتی  و تشخیص صدا، AUX و USB  با پورت آی پاد، کنترل بر روی فرمان ، دوربین پارک عقب وسیستم  TomTom  ۳D جدید است.مشتری همیشه با UconnectTM می تواند به رادیو و تلویزیون در صفحه نمایش لمسی خود متصل شوداستفاده از نرم افزار های اپل CarPlay  به راننده اجازه می دهد به استفاده از آی فون خود  در ماشینو بر روی  صفحه نمایش بپردازد.

Fiat Tipo Station Wagon 2017 1024 04 - بررسی تخصصی فیات تیپو استیشن مدل 2017

مانند مدل سدان فیات تیپو ۵ درب و استیشن واگن از  استقبال خوبی برخوردار بوده است و یک ایده خوب برای سفر راحت از نظر خریداران است. طراحان از  معیارهای ارگونومیک مدرن ترین تعریف ها و  پارامترهای  اندازه گیری در ظرفیت خودروی فیات تیپو استفاده کرده اند که  برای پاسخ به نیازهایی همچون  سلامت راننده و راحتی وضعیت رانندگی، پیکر بندی دوباره فضا، قابلیت دسترسی و قابلیت دید را همگی مجددا مورد بررسی قرار داده اند که سبب ایجاد یک ارگونومی عالی در فیات تیپو شده است.

فیات تیپو  ۵ درب و استیشن واگن به راحتی توانایی حمل پنج مسافر  قد بلند تا ۱.۸۵ متر ارتفاع را دارند و  راز این طراحی جادار  شکل منظم خودرو در فضای ردیف صندلی عقب است.ظرفیت فیات تیپو مدل استیشن  ۴۴۰ لیتر برای ۵ درب و ۵۵۰ لیتر برای استیشن واگن که اگر  در نهایت ۵۵۰ لیتر کافی نبود، صندلی ردیف عقب با قابلیت  تاشوندگی به نسبت ۶۰/۴۰ می تواند شما را راضی کند.

موتور و گیربکس مورد استفاده در فیات تیپو مدل ۲۰۱۷ از نوع  موتور یورو ۶  در سه اندازه مختلف با سه گزینه سوخت از نوع دیزل ۱.۳ با خروجی  ۹۵ اسب بخار  و ۱.۶ با خروجی   ۱۲۰ اسب بخار و نیز موتور بنزینی  ۱.۴ لیتری ۱۶ سوپاپ با توان اسب بخار و   و ۱.۶ از نوع E-TORQ با ۱۲۰ اسب بخار خروجی است.

گیربکس مورد استفاده در فیات تیپو ۲۰۱۷ از نوع دستی با پنج دنده  و شش سرعته برای موتور ۱.۶ بنزینی و  گیربکس خودکار  دو کلاجه برا مدل   ۱.۶ لیتری با خروجی ۱۲۰ اسب بخار است.

  • موتور  ۱.۴ لیتری می تواند ۹۵ اسب بخار نیرو در ۶.۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۲۷ نیوتن متر در ۴.۵۰۰ دور در دقیقه تولید کند که این نیرو توسط یک گیبرکس شش سرعته دستی به چرخ ها منتقل می شود.
  •  موتور ۱.۴ توربو با توان تولید ۱۲۰ اسب بخار قدرت یک موتور جدید و بروز این شرکت است که سعی در  کوچک سازی ابعاد موتور به همراه افزایش بهره وری کرده است.موتور ۱.۴ لیتری توربو جدید این شرکت شامل راه حل های تکنولوژیکی مانند توربو شارژر است که سبب تضمین عملکرد خوب و مصرف سوخت محدود در این خودرو می شود.
  • در جزئیات موتور ۱.۴ لیتری توربو بنزینی باید بدانید که این موتور می تواند ۱۲۰ اسب بخار   قدرت  در ۵،۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر در ۲۵۰۰ دور در دقیقهتولید کند. این به شما یک رانندگی قابل  انعطاف را توسط یک گیربکس  شش سرعت دستی میدهد .
  • موتور ۱.۶ لیتری از نوع  E-TORQ می تواند در خودروی فیات تیپو استیشن ۲۰۱۷ ۱۱۰ اسب بخار و ۱۲۵ نیوتن بر متر گشتاور ایجاد کند.که این نیرو را به وسیله یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل خواهد کرد.این خودرو در این موتور داری مصرف سوخت در حدود  ۳.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک  فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و  نویسنده سایت اروند پلاک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.