بعد از چینی ها خودروهای هندی نیز وارد بازار ایران می شوند

تاتا موتورز بزرگترین خودروساز هند است که از سال ۱۹۴۵ در حال تولید وسائل نقلیه موتوری است. شهرت این شرکت به علت تولید ارزان‌ترین خودروی جهان است که با نام نانو به فروش می‌رسد. اما به نظر می‌رسد تاتا موتورز شریک تجاری جدیدی پیدا کرده که خودروهای خود را در ایران مونتاژ کند.

بعد از چینی ها خودروهای هندی نیز وارد بازار ایران می شوند - بعد از چینی ها خودروهای هندی نیز وارد بازار ایران می شوند

در این گزارش آمده تاتاموتورز می‌خواهد آخرین مدل‌خودروهای تولیدی خویش را که با نام‌های تیاگو، بولت و زِست شناخته می‌شوند با موتوری که خودشان آن را آخرین تکنولوژی روز می‌نامند، در ایران تولید کند.

 تاتا موتورز این سری از پیشرانه‌هایش را سه موتور در یک موتور خوانده و ادعا می‌کند این موتورهای ۱ تا ۱.۴ لیتری که حداکثر زیر ۱۰۰ اسب‌بخار تولید می‌کند، نه‌ تنها بسیار در مصرف سوخت بهینه هستند بلکه دینامیک بالایی به  هنگام رانندگی به خودرو خواهند بخشید؛ پس هم در مصرف بهینه‌ی سوخت، هم استفاده روزمره در شهر و در نهایت هم برای یک رانندگی اسپرت قابل استفاده هستند. (۳ موتور در یک موتور!)

این مدل‌ها به صورت بسته‌ای کامل از قطعات (CKD) وارد کشور شده و سپس با استفاده از قطعاتی وطنی نظیر تایر‌ها و باتری در ایران‌خودرو سرِهم می‌شوند. با این روش ایران خودرو مالیاتی از بابت ورود خودروهای کامل و قابل استفاده پرداخت نخواهد کرد و این کار باعث افزایش سود این مونتاژکننده خواهد شد.

واضح است که این خودروها از طریق نمایندگی‌های فروش ایران‌خودرو در سراسر کشور به فروش خواهند رسید و تاتا موتورز نیز وظیفه‌ی تامین قطعات آن را بر عهده خواهد گرفت. در این گزارش آمده در کمتر از ۲ سال دیگر شاهد مونتاژ این مدل‌ها خواهیم بود. در ابتدا تاتاموتورز تولید هزار دستگاه در سال را هدف قرار داده که به تدریج به تعداد تولیداتش افزوده خواهد شد.

تندر - بعد از چینی ها خودروهای هندی نیز وارد بازار ایران می شوند

ایران خودرو که از سال ۱۳۴۱ راه‌اندازی شده، حدود ۴۰ سال فقط خودروی پیکان را مونتاژ کرد. مدلی که همگان هم از آغاز تولید و هم از تعطیل شدن خط تولیدش خوشحال شدند. در حال حاضر این شرکت رنو لوگان را با نام  تندر ۹۰ و چندین خودروی چینی را در دست مونتاز دارد. البته خودروهایی همچون سمند، دنا، پارس،رانا، وانت آریسان و البته وانت پیکان که با نام باردو هنوز هم تولید‌ ‌می‌شود را نیز همچنان در خط تولید دارد.

شرکت پژو نیز بعد از ۴ سال غیبت در بازار، بار دیگر به ایران بازگشته که در کنار مدل‌های ۲۰۶ و ۴۰۵ سه مدل جدید تولید کند. گروه PSA که متشکل از پژو و سیتروئن است نیز با همکاری ایران خودرو چند مدل از خودروهایشان را در ایران تولید می‌کنند و قرار شده تنوع این مدل‌ها در آینده بیشتر شود.

1 نظر
  1. رسول ساکی می گوید

    باسلام خدمت تمام مسئولین کشور بخدا برای شما خیلی اوفت داره که از کشورهای مثل هند وچین ماشین وارد بکنید برای ایرانی جماعت ارزش انسانی بزارید ببیند کشورهای دیگه چطور بفکر خدمت به کشور خودشن هستن چرا در زمانهای قبل ما خودمان در کشور خودمان ماشین تولید میکردیم ولی الان مصرف کننده چنین وهند شدیم اگر میخواید ماشین واردبکنید حداقل از کره وژاپن ماشین وارد بکنید که دارن بهترین ماشینها را به دنیا میدن حتی خوداروپا ماشین ژاپنی وکره را وارد کشورشون میکنن ولی ما دولت مردانمون خودشون دارن به مردم فشار میاران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.