بررسی تخصصی بی ام و سری 3 گرن توریسمو مدل 2017

بی ام و سری ۳ گرن توریسمو در طول سه سال در مدل قبلیش  با موفقیت در سراسر جهان به عنوان خودرو کلاس متوسط برای خود اعبار کسب کرده است.   ویژگی های یک سدان ورزشی با پویایی و زیبای یک کوپه و قابلیت و تطبیق پذیری یک گرند تور در سری ۳ خود می آید تا باز هم گذشته موفق خود را تکرار کند.بی ام و سری ۳ در مدل ۲۰۱۷ از محول گرن توریسمو خود رونمایی کرد که این خودرو در کشور استرالیا تولید و  به احتمال زیاد در اواخر سال ۲۰۱۶ یا اوایل سال آینده وارد بازار می شود.

 BMW 3 Series Gran Turismo 2017 1280 01 - بررسی تخصصی  بی ام و سری 3 گرن توریسمو مدل 2017

بی ام و سری ۳ گرن توریسمو یکی از بزرگ ترین خودرو های SUV این شرکت است که در مدل جدید ارتفاع بسیار پایین تری نسبت به مدل قبلی دارد (در حدود ۱۰ میلی متر).بی ام و سری ۳ گرن توریسمو جدید در مجموع ۴۸۲۵ میلیمتر طول دارد  که نسبت ب مدل قبل ۲۰۰ میلمتر بلند تر شده است.همچنین  فاصله بین دو محور آن ۲۹۲۰ میلیمتر  شده است که ۱۱۰ میلمیمتر بیشتر شده استد.

BMW 3 Series Gran Turismo 2017 1280 02 - بررسی تخصصی  بی ام و سری 3 گرن توریسمو مدل 2017

برای مدل سال ۲۰۱۷ بی ام و سری ۳ گرن توریسمو در مدل چهار درب  با پنجره های فریم لس ، سقف شیب دار  و شکل درب عقب اتومبیل جدید شده است .چراغهای جلو به تازگی طراحی شده و چراغ های عقب، به علاوه یک صحن عقب جدید، تمام کمک به تیز کردن ظاهر ورزشی از BMW سری ۳ گرن توریسمو. کانال های مصرف هوا اصلاح شده است. یک به روز رسانی ظریف ظاهری و وجود چراغ های  با استاندارد مناسب و بازطراحی شده  LED در جلو و ضربه گیر نرم و نازک و همچنین چراغ های عقب جدید که بخوبی طرح برجسته ای به خود گرفته است.در داخل کابین، است مواد بهبود یافته و کلید ها جدید و بروز شده اند.  آخرین نسخه از سیستم ناوبری “حرفه ای” بی ام در این خودرو عرضه می شود.

BMW 3 Series Gran Turismo 2017 1280 17 1 - بررسی تخصصی  بی ام و سری 3 گرن توریسمو مدل 2017

ب ام و سری ۳ گرن توریسمو در سال جدید از رینگ های جدید ۱۷ اینچی و لاستیک ۲۲۵/۵۵ R17 به صورت استاندارد و  رینگ های ۱۹ اینچی سفارشی نیز موجود است .

BMW 3 Series Gran Turismo 2017 1280 03 - بررسی تخصصی  بی ام و سری 3 گرن توریسمو مدل 2017

انواع تجهزیات رفاهی در ب ام و سری ۳ گرن توریسمو وجود دارد که از جمله آن ها باید به  کنترل آب و هوای اتوماتیک، سیستم استارت موتور بدون کلید، Servotronic، شش کیسه هوا، چراغ های جلوی LED برای نور پایین و بالا، مه شکن جلو ، یک صفحه نمایش رنگی با وضوح بالا با IDrive کنترل، دستهء صندلی جلو، سنسور باران، امکانات بلوتوث برای تماس های تلفنی – از جمله یک پورت USB ، عناصر طراحی از جنس کروم    قاب پنجره  و اگزوز embellishers و از جنس Chrome،صندلی هایی از جنس چرم ، فرمان چرمی ،رنگ منحصر به فرد برای روشنایی محیط و لبه کروم برای دریچه های هوا ،  لوازم داخلی چرمی  کنترل آب و هوای اتوماتیکو دو منطقه ای اشاره داشت.

BMW 3 Series Gran Turismo 2017 1280 2a - بررسی تخصصی  بی ام و سری 3 گرن توریسمو مدل 2017

بسته به بازار فروش بی ام و سری ۳ گرن توریسمو دارای موتور های جدید از جمله موتوربنزینی   ۲.۰ لیتری چهار سیلندر، B48 در هست که در بی ام و مدل ۳۲۰i به کار رفته است و  ۱۳۵ کیلو وات نیرو تولید می کند. گشتاور این  مدل ۲۹۰ نیوتن متر است.و شتاب  تا صد آن ۸ ثانیه است که بیشترین سرعت ۲۵۰ کیلومتر را می تواند بدست آورد.

BMW 3 Series Gran Turismo 2017 1280 05 - بررسی تخصصی  بی ام و سری 3 گرن توریسمو مدل 2017

همچنین در در خودروی بی ام و ۳۳۰i   قرار است ۱۸۵ کیلو وات نیرو  را به چرخ ها منتقل کند. گشتاور این  مدل ۲۹۰ نیوتن متر است.و شتاب  تا صد آن ۶.۱ ثانیه است که بیشترین سرعت ۲۵۰ کیلومتر را می تواند بدست آورد.

BMW 3 Series Gran Turismo 2017 1280 07 - بررسی تخصصی  بی ام و سری 3 گرن توریسمو مدل 2017

البت گویا موتور جدید B58  در بی ام و ۳۴۰i با حجم موتور ۳.۰ لیتری توربوشارژ  با  شش سیلندر بنزینی بکار می رود که می تواند ۲۴۰ کیلو وات نیرو تولید کند..گشتاور این  مدل ۲۹۰ نیوتن متر است.و شتاب  تا ۱۰۰آن ۵ ثانیه است که بیشترین سرعت ۲۵۰ کیلومتر را می تواند بدست آورد.در این میان جای تعجب است که خبری از  موتور   ۱.۵ لیتری سه سیلندر بنزینی نیست.

BMW 3 Series Gran Turismo 2017 1280 0c - بررسی تخصصی  بی ام و سری 3 گرن توریسمو مدل 2017

در مقابل موتور های دیزلی  توربو دوقلو  در بی ام و با حجم ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربو دیزل با نام B47 برای فروش درلیست قرار گرفته است.   موتور دوم برای پیشرانه ی   نوع  دیزلی با نام ۳۲۵d با توان تولید ۱۶۵ کیلوات دارای موتور  شش سیلندر با خروجی ۲۳۰ کیلوات نیرو است.همه این موتور ها دارای یک گیربکس  شش سرعته  دستی و یا  هشت  سرعته  خودکار Steptronic است.

BMW 3 Series Gran Turismo 2017 1280 32 - بررسی تخصصی  بی ام و سری 3 گرن توریسمو مدل 2017

بی ام و ادعا می کند ۱۳.۸ درصد بهبود در مصرف سوخت  در مدل ۳۲۰D شکل گرفته است که در   چرخه ترکیبی مصرف سوخت ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می کند.البته باید بدانید این افزایش راندمان به دلیل وجود سیستم هایی نظیر استارت استپ خودکار و ،سیستم بازیافت انرژی ترمز،و استفاده از حالت رانندگی ECO  است.

BMW 3 Series Gran Turismo 2017 1280 2f - بررسی تخصصی  بی ام و سری 3 گرن توریسمو مدل 2017

سیستم تعلیق در بی ام و سری ۳ گرن توریسمو از نوع  سیستم تعلیق پنج -میله ای است که بخوبی سبب  افزایش ثبات رانندگی . کنترل آن در سر پیچ های تند می شود. سیستم تعلیق استاندارد نوع تعلیق تطبیقی و  در مدل اسپرت آن از نوع کنترل الکترونیکی دامپر  است و اجاز ه می دهد تا سازگاری فردیبا ارتفاع خودرو را را فقط با لمس یک دکمه ایجاد کند.

BMW 3 Series Gran Turismo 2017 1280 2e - بررسی تخصصی  بی ام و سری 3 گرن توریسمو مدل 2017

سیستم های کمکی در خودروی بی ام و سری ۳ گرن توریسمو شامل گزینه هایی نظیر    دستیار پارکینگ و کروز کنترل فعال با  شروع حرکت و توقف ،هشدار برخورد با عابر پیاد ه و ترمز، هشدار خروج از خط ،سیستم ناوبری حرفه ای، صفحه نمایش جدید ،شارژ باتری تلفن یو اس بی و بی سیم،اپل کار پلی ، BMW ConnectedDrive ،RTTI و بسیاری از سستم های استاندارد روز می باشد.

BMW 3 Series Gran Turismo 2017 1280 09 - بررسی تخصصی  بی ام و سری 3 گرن توریسمو مدل 2017

نصب یک اسپویلر عقب فعال در  بی ام و سری ۳ گرن توریسمو  نسخه ورزشیی سبب حفظ تعادل شده و جالب است که این  اسپویلر به طور خودکار وقتی به سرعت ۱۱۰ کیلومتر / ساعت (تقریبا ۶۸ مایل در ساعت) می رسد برای افزایش چسبندگی خودرو به زمین ارتفاعش را کم می کند.

BMW 3 Series Gran Turismo 2017 1280 0f - بررسی تخصصی  بی ام و سری 3 گرن توریسمو مدل 2017

نمایش تمام اطلاعات مربوطه، از جمله سرعت، دستورالعمل های ناوبری، محدودیت سرعت و محدودیت سبقت بر روی شیشه جلو اتومبیل به طوری که آن در موقعیت مطلوب در دید راننده به نظر می رسد.

کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک  فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و  نویسنده سایت اروند پلاک

5 نظرات
  1. فرهاد می گوید

    تشکر

  2. فرهاد می گوید

    متشکرم

  3. فرهاد می گوید

    با سلام
    قدرت موتور رو با کیلو وات عنوان کردید چرا؟
    در صورتی که قدرت موتور را با اسب بخار نشان می دهند.

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      فرهاد جان این واحد ها با توجه به کشور های سازنده است.مثلا گشتاور رو خودمون نیوتن بر متر میزنیم و لی گاها بعضی سایت ها واحد انگلیس میزنن پوند بر فوت

    2. ابوالفضل نوری می گوید

      میشه نزدیک ۱۸۵ اسب بخار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.