تکنولوژی جدید میتسوبیشی برای تامین امنیت در مکان های شلوغ

 گروه میتسوبیشی با کمک و همکاری مرکز تحقیقاتی دانش و تکنولوژی پیشرفته دانشگاه توکیو، سیستم امنیتی جدیدی توسعه داده که باعث جلوگیری از تصادفات و حوادث در محیط‌های شلوغ با دقت ۸۰ درصد می‌شود.

میتسوبیشی برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد و بروز مشکلات آن، به همکاری با مرکز تحقیقاتی دانش و تکنولوژی پیشرفته دانشگاه توکیو پرداخته است. این شرکت مطرح فناوری سیستم امنیتی جدیدی توسعه داده که باعث جلوگیری از تصادفات و حوادث در محیط‌های شلوغ می‌شود. طرز کار این سیستم به این صورت است که، اطلاعات لحظه‌ای از دوربین‌های نظارتی را مورد بررسی قرار می‌گیرند، تا تخمین‌ها و حدس‌هایی از رفتار جمعیت توده‌ای که در حال گذر و رفت وآمد در معابر و محل‌های تجمع‌شان هستند، بزنند.

در این سیستم، اطلاعات جریان و رفتار جمعیت از رویدادهای حرکتی که توسط دوربین‌ها در رویدادها جمع‌آوری می‌شوند، محاسبه می‌شوند. تفاوت اصلی سیستم مذکور با سیستم‌های مرسوم در این است که، مدل رفتاری جمعیت پرسرعت این دانشگاه، به جای تمرکز روی رفتار کلی جمعیت، حرکت توده‌ها را از روی رفتار اشخاص و افراد مجاور آن‌ها تخمین می‌زند.

تکنولوژی جدید میتسوبیشی برای تامین امنیت در مکان های شلوغ 1 - تکنولوژی جدید میتسوبیشی برای تامین امنیت در مکان های شلوغ

این شبیه‌ساز، تخمین‌های مربوط به توده‌ها را با کار بر روی داده‌های شامل سرعت حرکت مردم، اطلاعات مسیرها و مدل‌های رفتار انسان، بدست می‌آورد.

پیش‌بینی‌های مربوط به ازدحام، به‌ صورت یک نقشه‌ی حرارتی بر روی نقشه‌ی منطقه ارائه می‌شود و به عنوان سیستم اخطار قبل از حادثه ایفای نقش می‌کند. یک کمپانی امنیتی توسط این تکنولوژی می‌تواند قبل از ترافیک و ازدحام جمعیت، توسط راه‌های دیگر آن‌ها را خنثی کند.

به گفته‌ی میتسوبیشی، این سیستم در نوع خود جدید و منحصربه فرد است و با ۳۰ درصد پیشرفت نسبت به بقیه روش‌های شبیه‌ساز حرکت توده‌ای ، دقتی معادل با ۸۰ درصد دارد.

میتسوبیشی در رویداد هفته گذشته، در فستیوال سی و هشتم آتش‌بازی تاماگاوای توکیو، نسخه‌ی میدانی این دستاورد جدید خود را به نمایش گذاشت.

منبع: NEWATLAS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.