پورشه باکسترهای جدید با چه قیمتی وارد کشور شده‌اند؟

چند روزی است که جدیدترین مدل باکستر با مدل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در نمایشگاه‌های خودرو تهران به فروش می‌رسد و همین بهانه‌ای برای بررسی داشته‌های این خودرو پیش از ورود به جاده‌های کشور بود . پورشه باکستر در ایران با موتور ۲ لیتری و باکستر اس با موتور لیتری عرضه میگردد.

تغییرات ظاهری

عمده تغییراتی را که می‌توان در نگاه اول درک کرد، تنها در چراغ‌های جلو و عقب هستند که در مدل جدید از چراغ‌های «ال ایی دی»بهره می‌برند. اما می‌توان بدنه را تقریبا بدون تغییر دانست و اگر می‌خواهید اصلی‌ترین تفاوت این باکستر را بفهمید، کافی است سری به موتور آن بزنید.

موتور چهار سیلندر جدید این خودرو به دلیل تغییر سایز و کوچک‌تر شدن، بیشتر به قسمت میانی نزدیک شده و حالا باکستر صاحب دو محفظه بار، یکی در جلو با حجم ۱۵۰ لیتر و یکی در عقب با حجم ۱۲۵ لیتر است. این تغییر باعث راحتی و نزدیک شدن یک خودروی اسپرت دو نفره به یک خودروی مسافرتی شده است که البته این کار جدید را چندی پیش مک‌لارن با مدل GT570 انجام داد. سپر‌های عقب و مخصوصا جلو نیز شباهت غیرقابل‌انکاری با مدل فیس‌لیفت شده ۹۱۱ دارند و مه‌شکن خطی جلو این گفته را اثبات می‌کند. به کابین می‌رویم، جایی‌که بیشترین تغییرات را در پوسته این خودرو داشته و اولین نکته قابل توجه فرمان آلومینیومی‌جدید آن است.

روی این فرمان جدید کلیدی چهار حالته قرار گرفته که حالت‌های مختلف رانندگی از نرمال گرفته تا حالت شخصی‌سازی برای آن برنامه‌ریزی شده است. این حالت‌ها برای کمک کردن به رفتار خودرو در حالت‌های مختلف رانندگی تعبیه شده است و شما می‌توانید بنا به نوع رانندگی آن را در بهترین حالت تنظیم کنید.

پورشه باکستر 3 - پورشه باکسترهای جدید با چه قیمتی وارد کشور شده‌اند؟

کنسول میانی حالا به مدل ۹۱۱ بیشتر شبیه است و با قابی از آلومینیوم پوشانده شده که در انتهای آن می‌توانید تلفن همراه خود را قرار دهید و از صفحه چندرسانه‌ای خودرو اقدام به کار با آن کنید. صفحه چند رسانه‌ای باکستر از قابلیت‌های جدیدی مانند کنترل زنده ترافیک راه‌ها بهره‌مند‌ است که می‌تواند برای شما مسیری جایگزین انتخاب کند. البته اگر حوصله شما از محبوس شدن درون کابین سر رفت، می‌توانید با دکمه ای که در کنار دکمه ترمز دستی قرار گرفته است، سقف سافت‌تاپ را در ۹ ثانیه و تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت بدون توقف باز کنید.

تصمیم جدید برای حذف سیلندر

صدایش متفاوت است. اما نه این که بد باشد، بلکه بهتر از آنچه بود. هنگامی‌که موتور ۴ سیلندر جدید و توربوشارژ ۷۱۸ باکستر جدید را می‌شنوید، حسی توام از مکیده شدن سریع هوا به داخل توربوشارژر و لرزشی خفیف در دور آرام خودرو به شما انتقال می‌یابد. ما به صدای این فرزند جدید آلمانی اهمیت می‌دهیم، به این دلیل که قبل از رونمایی رسمی ‌از این محصول، منتقدانی نظر بر صدای ضعیف موتور چهار سیلندر داشتند اما با رونمایی از آن و انتشار کلیپ‌های رسمی ‌صدای اگزوز‌ها حتی بهتر از موتور ۶ سیلندر قبلی شده بود.

پورشه باکستر 1 - پورشه باکسترهای جدید با چه قیمتی وارد کشور شده‌اند؟

اما شگفتی‌ساز جدید پورشه همین موتور ۴ سیلندر باکستر است. کافی است مشخصات آن را دوباره چک کنید. در مدل ۷۱۸ «باکستر»از یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری باکسر ( تخت ) به همراه توربوشارژ استفاده شده است که می‌تواند حداکثر ۳۰۰ اسب‌بخار نیرو و ۳۸۰ نیوتون‌متر گشتاور را به وسیله دو نوع گیربکس دستی و ۷ سرعته «پی دی کا»به چرخ‌های عقب تحویل دهد. این مشخصات باعث می‌شود «باکستر»از حالت سکون در طول ۴.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

اما شگفتی اصلی متعلق به مدل «باکستر اس ۷۱۸»است که با همان چهار سیلندر اما با نیم‌لیتر حجم بیشتر می‌تواند عدد حیرت‌انگیز ۳۵۰ اسب‌بخار و ۴۲۰ نیوتون‌متر گشتاور را به همان چرخ‌های عقب ارسال کند که باعث ایجاد شتاب ۴.۲ ثانیه‌ای برای مدل S می‌شود. البته عدد‌های اعلامی ‌برای شتاب در صورتی است که لانچ کنترل (کنترل شروع حرکت با استفاده از عدم هرزگردی) روشن و جعبه دنده از نوع «پی دی کا»باشد.

مصرف سوخت این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر از ۶.۹ تا ۸.۱ لیتر متغیر است و این عدد برای قدرت ۳۵۰ اسب بخار بسیار ایده‌آل به نظر می‌رسد. اگر شما طرفدار خودروی اسپرت چند منظوره‌ای هستید که می‌خواهید با آن به‌راحتی از دست‌انداز‌های شهری نیز عبور کنید، باید سیستم تعلیق جدید «پی ای اس ام»را نیز برای آن سفارش دهید که می‌تواند در حالت‌های مختلف تا ۲۰ میلی‌متر تغییرات ارتفاع داشته باشد.

البته اصلی‌ترین تکنولوژی موجود در این خودرو سیستم توربوشارژ هندسه متغیر است که باعث می‌شود پورشه تنها خودروسازی باشد که این تکنولوژی را در خودرو‌های بنزینی خود استفاده می‌کند. با همه این تفاسیر قیمت جهانی مدل باکستر از ۵۳ هزار یورو آغاز می‌شود و در صورتی‌که خواستار خرید مدل «اس»باشید، باید ۱۳ هزار یورو بیشتر بپردازید و قیمت نهایی برای شما ۶۶ هزار یورو محاسبه می‌شود. البته قیمت مدل‌های سفارشی بیشتر از این عدد خواهد بود.

پورشه باکسترهای جدید در ایران در مدل ۲۰۱۶ حدود ۶۵۰ میلیون و در مدل ۲۰۱۷ حدود ۶۹۰ میلیون تومان به فروش میرسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.