پنج شیوه ای که نشان می دهد خودروها یا صاحبانشان کدام یک باهوش تر هستند

در این مقاله با پنج روش آشنا می‌شوید که به شما می‌گوید شما یا خودروی‌تان کدام‌یک باهوش تر هستید.

چیزی که ماجرا را ترسناک می‌کند این است که ما در این مسیر توسعه در جایگاه مناسبی قرار نخواهیم گرفت. سیر تکامل هوش مصنوعی ممکن است همیشه به اراده‌ی بشر پیش نرود و کار دست بشریت دهد!

این روزها حتی خودروهای شخصی ما می‌توانند از ما باهوش‌تر باشند و قطعا توسعه‌ی خودروهای خودران فاقد راننده در این خصوص، خود گویای همه چیز است.

در حال حاضر، برخی تکنولوژی‌های پیشرفته خودروهایی را توسعه داده‌اند که قادر به انجام عکس‌العمل و اقدامات پیشگیرانه در برخورد با موانع احتمالی جاده هستند. برخی خودروها می توانند از رفتار راننده در جاده و با فراگیری تکنیک رانندگی قابل پیش‌بینی، همانند یک راننده رفتار پیشگیرانه داشته باشند.

به‌عنوان یک مثال فنی در مکانیک، سیستم‌های انتقال قدرت دوکلاچه‌ی اتوماتیک مدرن در تعویض دنده در زمان مناسب بسیار سریع‌تر و کارآمدتر از یک راننده‌ی معمولی عمل می‌کنند. در سطح پایین‌تر نیز این ویژگی‌ها وجود دارند، مثل والدینی سخت‌گیر که در زمان نارضایتی با صدای بلند هشدار می‌دهند. مثلاً زمانی‌که کمربند ایمنی خود را نبسته‌اید یا چراغ‌ها را روشن گذاشته‌اید، صدای هشدار می‌آید.

در ادامه پنج شیوه‌ای ارائه شده است که نشان می‌دهد خودروها از برخی افراد باهوش‌تر هستند.

خودرو به‌صورت اتوماتیک در هنگام غروب آفتاب چراغ‌های جلو را روشن می‌کند و در زمان طلوع خورشید آن‌ها را خاموش می‌کند

خودرو 2 1 - پنج شیوه ای که نشان می دهد خودروها یا صاحبانشان کدام یک باهوش تر هستند

همگی راننده‌های گیج و حواس‌پرتی را دیده‌ایم که یادشان می‌رود در شب چراغ‌های خودروی خود را روشن کنند.

اغلب هنگامی‌که در حال رانندگی در خیابان‌هایی با روشنایی کامل هستید، به‌راحتی فراموش می‌کنید که چراخ‌های اتومبیل خود را روشن کنید، خصوصاً در خودروهای مدرنی که صفحه‌ی کیلومترشمار آن‌ها چه چراغ‌ها روشن باشند و چه خاموش، با ادوات مخصوصی مشخص و روشن هستند.

در این حالت شما تعجب می‌کنید که چرا خودروهای روبرویی مدام در حال نوربالا زدن برای شما هستند و پس از گذشت مدت زمانی بالاخره متوجه می‌شوید که چراغ‌های خودروی شما خاموش است.

سیستم اتوماتیک روشن و خاموش کردن چراغ‌ها به شما کمک می‌کند و شما برای اینکه متوجه شوید چه زمانی چراغ‌های خودروی خود را روشن کنید نیاز ندارید تا چراغ‌های خیابان‌ها را چک کنید و در این شرایط مزاحمتی برای دیگر خودروها ایجاد نخواهید کرد.

خودرو نقاط کور را تحت پوشش قرار می‌دهد

خودرو 3 - پنج شیوه ای که نشان می دهد خودروها یا صاحبانشان کدام یک باهوش تر هستند

پوشش نقاط کور مانع از برخورد خودروی شما با موانع جانبی می‌گردد. حقیقت این است که اگر شما آینه‌های خودروی خود را هم به درستی تنظیم کرده باشید، بازهم نقاط کور وجود دارند و متأسفانه نمی‌توانید اطمینان داشته باشید که خودروهای جانبی فاصله‌ای کافی با خودروی شما را رعایت کنند و با نگاه به علامت‌های ارسالی شما توسط چراغ‌هایتان مواظب باشند.

در اکثر مواقع پوشش نقاط کور با یک چراغ کوچک در آینه‌های جانبی خودرو انجام می‌شود که در زمان وجود مانع در نقطه‌ی کور به رنگ قرمز روشن می‌شود یا چشمک می‌زند.

برخی افراد نمی‌دانند چگونه به‌طور صحیح نقاط کور را چک کنند و برای آن‌ها این ویژگی کمک بسیار بزرگی خواهد بود و همچنین باعث می‌شود دیگر رانندگان نیز در امان باشند.

خودرو فاصله‌ی ایمنی خود با خودروی جلویی را حفظ می‌کند

خودرو 4 - پنج شیوه ای که نشان می دهد خودروها یا صاحبانشان کدام یک باهوش تر هستند

سیستم کروز کنترل انطباق یافته‌ی خودرو، برای کسانی‌که نمی‌توانند فاصله‌ی مناسب و ایمن خود با موانع احتمالی جلو را رعایت کنند، ابزاری کامل است. متأسفانه هنوز مشخص نیست چرا برای برخی افراد فهم این مسئله دشوار است که اگر شما پشت به پشت خودروی جلویی حرکت کنید و آن خودرو ناگهان مجبور به توقف شود شما دچار سانحه خواهید شد.

سیستم کروز کنترل انطباق یافته به‌طور هوشمند سرعت شما را بر اساس سرعت خودروی جلویی شما تنظیم می‌کند تا فاصله‌ی ایمنی شما با آن حفظ شود.

 خودرو زمانی‌ که شما نیازی به ترمز کردن نمی‌بینید، ترمز می‌کند

خودرو 5 - پنج شیوه ای که نشان می دهد خودروها یا صاحبانشان کدام یک باهوش تر هستند

سیستم ترمز اورژانسی اتوماتیک در جلوگیری از بروز یک تصادف بالقوه یا کاهش صدمات یک سانحه وارد عمل می‌شود.

این سیستم محیط اطراف خودرو را برای بروز خطرات احتمالی اسکن می‌کند و اگر خودروی جلویی شما به ناگهان ترمز کند، این سیستم نیز برای شما خودرو را متوقف می‌سازد.

سیستم‌های ترمز اورژانسی اتوماتیک انواع مختلفی دارند که در سرعت‌های متفاوت عمل می‌کنند اما عکس‌العمل سریع‌تر آن نسبت به شما کمک شایانی خواهد کرد.

 خودروی شما زمانی‌که به سمت عقب حرکت می‌کنید، صدای موزیک را کم می‌کند

 

امروزه خودروهایی وجود دارند که زمانی‌که شما خودرو را در وضعیت دنده عقب قرار داده و قصد حرکت به سمت عقب را دارید، صدای موزیک را کم می‌کنند تا تمام تمرکز و توجه راننده به مسیر و کاری که در حال انجام آن است، قرار گیرد.

چند خودروساز این ویژگی را در خودروهای خود ارائه می‌دهند و ممکن است در مواجهه با آن شما احساس خوبی نداشته باشید چون درست در میان پخش موزیک مورد علاقه‌ی خود اگر بخواهید دنده عقب بگیرید، موسیقی قطع می‌شود و صفحه نمایش پشت خودرو را نمایش می‌دهد و سنسور دنده عقب به شما اعلام خطر می‌کند.

زمانی‌که به آن عادت می‌کنید، تازه مشخص می‌شود که چه ویژگی خوبی ارائه شده است. این تغییر ناگهانی در میزان صدا، تمرکز کامل بر روی رانندگی در مواجهه با عابران سربه‌هوا و دوچرخه‌سواران بی‌توجه را در پی دارد. اگر هم واقعا از این ویژگی خوشتان نمی‌آید می‌توانید آن‌را غیرفعال کنید و خودتان صدای موزیک را کم کنید.

خودرو 1 1 - پنج شیوه ای که نشان می دهد خودروها یا صاحبانشان کدام یک باهوش تر هستند

حال وقت آن رسیده که نظرات خود را با ما در میان بگذارید و بگویید شما باهوش‌تر هستید یا اتومبیلتان؟

منبع CARADVICE

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.