15 وسیله در ماشین شما که در سفر شما را تنها نخواهند گذاشت

وقتی شما تصمیم گرفت هاید که به یک سفر طولانی بروی بخصوص سفر هایی که در خارج از جاده های شهری است بی شک همراه داشتن وسایل خاص و البته کم قیمت می تواند هزینه شما را کاهش دهد و حتی گاهی جان شما را.این لیست ۱۵ عددی بخوبی می تواند شما را در سفر های مخصوصا آفرود نجات دهد و شما به اصطلاح در جاده متوقف نشوید:

 

۱) اسپری پنچر گیری لاستیک

سفر با خودرو 12 - 15 وسیله در ماشین شما که در سفر شما را تنها نخواهند گذاشت

در اغلب مسافرت‌ها لاستیک خودرو پنچر می‌شود و شما هم لاستیک زاپاس ندارید؛ در این مواقع داشتن اسپری پنچرگیری شما را نجات می‌دهد که می‌تواند درز‌های کوچک تایر را بگیرد و این امکان فراهم می‌شود تا با ایمنی بیشتر خود را به نزدیک‌ترین مکانیکی برسانید.

۲) آچار چرخ ۴ پر

سفر با خودرو 8 - 15 وسیله در ماشین شما که در سفر شما را تنها نخواهند گذاشت

آچار چرخ‌های جمع و جورتر و ظریف‌تر برای ماشین‌های امروزی ساخته می‌شوند، در مواقعی که لاستیک خودرو پنچر می‌شود از آن استفاده خواهید کرد.

۳) خوراکی های فاشد نشدنی

سفر با خودرو 9 - 15 وسیله در ماشین شما که در سفر شما را تنها نخواهند گذاشت

برای مسافرت‌ در جاده‌های گرم داشتن شکلات‌های تخته‌ایی به نظر مناسب نمی‌رسد اما بسته آجیل یا تخمه مسیر را برای شما کوتاه‌تر خواهد کرد!

۴) امنیت جانی با یک جعبه کمک‌ های اولیه

سفر با خودرو 13 - 15 وسیله در ماشین شما که در سفر شما را تنها نخواهند گذاشت

یکی از مهم‌ترین وسایل ضروری در هر خودرو داشتن کیت کمک‌های اولیه و یا حتی کیت‌بقا هست که بسیاری از ما داشتن آن را در اولویت‌های خود قرار نمی‌دهیم ولی با پرداخت مبلغی اندک می‌توان ایمنی خود و خانواده‌مان را در جاده‌ها تضمین کنیم.

۵) کیسه‌های پلاستیک و پارچه‌ایی

سفر با خودرو 3 - 15 وسیله در ماشین شما که در سفر شما را تنها نخواهند گذاشت

داشتن چند عدد کیسه پلاستیک و چه بهتر کیسه‌ پارچه‌ایی ( از نظر اهمیت به محیط زیست) کاربردی است. برای مثال آینه بغل شما خراب می‌شود، در این موقع خوشحال خواهید شد که کیسه‌ایی در ماشین دارید که می‌توان وسایل خود را در آن نگه دارید؛ حتی برای نگه‌داری ابزار خودرو می‌توانید از کیسه‌های پارچه‌ایی استفاده‌ کنید.

۶) پمپ سیفونی

سفر با خودرو 7 - 15 وسیله در ماشین شما که در سفر شما را تنها نخواهند گذاشت

این وسیله کمتر در بین رانندگان کشور ما دیده شده، پمپ سیفونی هنگامی که بنزین خودرویتان تمام شده و شما در بین راه مانده‌اید برای انتقال بنزین از دبه به باک خودرو کارایی دارد و دیگر احتیاجی به استفاده از دهان نیست!

۷) مخزنی برای بنزین

سفر با خودرو 14 - 15 وسیله در ماشین شما که در سفر شما را تنها نخواهند گذاشت

داشتن دبه بنزین در مسافرت‌های طولانی در مواقعی که بنزین شما تمام می‌شود ضروری به نظر می‌رسد اما نگه داشتن آن در خودرو هم خطر آتش سوزی را به همراه دارد. بهتر است دبه خالی داشته باشید و از رانندگان کمک بگیرید یا تا پمپ بنزین بعدی پیاده بروید و دبه را پر کنید ولی قبل از حرکت حتما باک خودرویتان را چک کنید.

۸) بطری آب همراه

سفر با خودرو 5 - 15 وسیله در ماشین شما که در سفر شما را تنها نخواهند گذاشت

هر راننده‌ایی برای آشامیدن و رادیاتور خود در جاده‌های گرم به آب نیاز دارد پس قبل از حرکت آب مورد نیاز خود را تامین کنید. توصیه شده همیشه ۴ لیتر آب در صندوق عقب خودرویتان داشته باشید.

۹) پای کششی تایر

سفر با خودرو 15 - 15 وسیله در ماشین شما که در سفر شما را تنها نخواهند گذاشت

هنگامی که به مناطق شمالی یا جنگلی مسافرت می‌کنید یا حتی در شن‌زار ممکن است ماشین شما گیر کند و درجا بزند؛ در این مواقع گذاشتن نوارهای پلاستیکی یا از جنس آلیاژ سبک در زیر تایرها باعث می‌شود شما را از مهلکه نجات بدهد.

۱۰) مثلث خطر 

سفر با خودرو 10 - 15 وسیله در ماشین شما که در سفر شما را تنها نخواهند گذاشت

ماشین شما، شب، در جاده خراب می‌شود و باتری‌های چراغ قوه شما از کار افتاده، داشتن مثلث‌ خطرشبرنگ در این شرایط بسیار ضروری است. این وسیله را در فواصل ۱۰۰ الی ۲۰۰ متری محل توقف خودرو برای هشدار به بقیه رانندگان قرار دهید.

۱۱) کاوشن و پتوی مناسب

2017 chevy bolt 5 - 15 وسیله در ماشین شما که در سفر شما را تنها نخواهند گذاشت

در مسافرت‌های زمستانه یا به مناطق سردسیر همیشه پتو و ژاکت برای سرنشینان خودرویتان داشته باشید.

۱۲) پول نقدی 

سفر با خودرو 1 - 15 وسیله در ماشین شما که در سفر شما را تنها نخواهند گذاشت

همیشه پول حرف اول را می‌زند پس در کنار کارت‌های اعتباریتان پول نقد به همراه داشته باشید تا در جاده‌ها به مشکل برنخورید.

۱۳) کابل باتری به باتری

سفر با خودرو 4 - 15 وسیله در ماشین شما که در سفر شما را تنها نخواهند گذاشت

این یکی از واجب‌ترین وسایل است که در همیشه باید در خودرویتان داشته باشید. در خرید این وسیله محتاط باشید و با گارانتی آن را خرید کنید؛ حتی اگر شده پول بیشتری را پرداخت کنید ولی جنس خوب آن را بخرید.

۱۴) چراغ قوه‌ 

چراغ قوه - 15 وسیله در ماشین شما که در سفر شما را تنها نخواهند گذاشت

امروزه اکثریت مردم از اپ‌هایی مانند Flash Light موبایل‌هایشان استفاده می‌کنند و آن را جایگزین چراغ قوه می‌دانند که این بسیار اشتباه است. شما با داشتن چراغ قوه اگر ماشین‌تان خراب شده، می‌توانید آن را زیر کاپوت گذاشته و خودروی خود را تعمیر کنید یا حتی در مواردی که مثلث خطر را می‌گذارید برای هشدار بیشتر می‌توانید از چراغ قوه‌تان استفاده کنید.

۱۵) بسته باتری اضافه/ شارژر موبایل

سفر با خودرو 6 - 15 وسیله در ماشین شما که در سفر شما را تنها نخواهند گذاشت

اگر باتری خودروی شما تمام شده باشد دیگر نمی‌توان از آن استفاده کرد بنابراین برای داشتن ارتباط بهتر یک شارژر موبایل یا باتری اضافه در ماشین‌تان داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.