طرح موتور سیکلت زاکاتو برای ام‌ وی آگوستا

شرکت ام‌وی آگوستا اعلام کرد که موتور سیکلت جدید خود را با طراحی زاکاتو به بازار عرضه خواهد کرد.

همه‌ی ما به دیدن طراحی‌های فوق‌العاده‌ی زاکاتو عادت کرده‌ایم، اگرچه این طراحی‌ها معمولا برای خودروها است. البته، آخرین مخلوق این شرکت طراحی ایتالیایی برای موتور سیکلت است.

زاکاتو مشغول همکاری با شرکت ایتالیایی ام‌وی آگوستا برای طراحی یک موتور سیکلت است. این رونمایی توسط ام‌وی آگوستا از طرف مشتری ژاپنی و با تمایل شدید طراحان زاکاتو اجرا شد. عبارت “F4” به‌خاطر امضای F4 ام‌وی آگوستا است، پیش‌بینی می‌شود که این طرح تاثیر گذار می‌تواند به آینده‌ی طرح‌ها برای سری سوپر موتورها اشاره داشته باشد.

 

ام‌وی آگوستا F4 ۲۰۱۳ - طرح موتور سیکلت زاکاتو برای ام‌ وی آگوستا

ام‌وی آگوستا F4 ۲۰۱۳

تصور می‌شود ام‌وی آگوستا، که ۲۵ درصد از سهامش در سال ۲۰۱۴ توسط مرسدس-AMG خریداری شده است، مشغول کار روی نسل جدیدی از F4 باشد. مشخصات مدل فعلی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، موتور ۴ سیلندر خطی یک لیتری است که قدرت ۲۰۰ اسب بخار را در ۱۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. قطعات مکانیکی این طرح مانند موتور سیکلت فعلی ام‌وی آگوستا است و شامل ترمز جلوی دیسکی دوبل، یک مونوشاک در پشت و یک سوینگ آرم یک طرفه در وسط موتور است.

ظاهر این موتور ، اگرچه شبیه چیزی نیست که تا به‌حال از این شرکت دیده‌ایم. طراح‌های زاکاتو یک طرح کاربردی و بسیار ساده با یک چراغ در جلوی آن را ایجاد کرده‌اند. زمانی که دسته‌ها و شیشه‌ی جلو نیز به این مجموعه اضافه شود ظاهر آن حتی زیباتر و ساده‌تر می‌شود.

متاسفانه هنوز مشخص نیست که تولید تعداد محدود آن در برنامه است یا خیر.

منبع MOTORAUTHORITY

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.