پژو نمونه داکار جدید خود را رونمایی کرد

پژو اسپورت با نام تجاری پژو نیو DKR 3008، به عنوان جانشین موفق DRK 2008، از عنوان رالی داکار ۲۰۱۶ خود، در رقابت‌های سال آینده دفاع خواهد کرد.

خودروی تازه وارد بر پایه‌ی نام تجاری خودروی جدید تولیدی پژو، SUV 3008، است که در نمایشگاه پاریس موتور در ماه اکتبر به نمایش گذاشته شد.

DKR 3008 و ویژگی‌های ارتقا یافته‌ نسبت به مدل های سابق خود، که توسط استفان پیتر هانسل در مراسم معروف داکار به سمت پیروزی هدایت شده است، توسط افسانه‌ی رالی اسپانیایی، کارلوس سینز (Carlos Sianz)، ماه آینده در مراکش (Morocco) رونمایی خواهد شد.

رئیس پژو اسپورت، برونو فامین (Bruno Fmin)، گفت: نماد‌های پژوه ۳۰۰۸ در مرحله‌ی بعدی قرار دارند. هدف ما در مورد این خودرو این بوده است که ضعف‌های خودروی سابق حذف شده و آن را قوی‌تر سازد و این در حالی است که برای بهبود نقاط قوت آن، سرمایه‌گذاری می‌شود. همچنین برخی مقررات جدید وجود دارد که به طور واضح نیازمند تطابق با آن ها هستیم.

خودروی جدید دارای ویژگی ارتقا‌یافته‌ای چون ارتقای قابلیت اطمینان، قابلیت رانندگی، سیستم تعلیق و تهویه هوا بوده و این در حالی است که دارای یک محدود کننده‌ی توربوی ۳۸ میلی‌متری بر روی موتور دیزل V6 دو توربویی است، که امسال از سایز ۳۹ میلی‌متری خود، به عنوان یکی از مقررات جدید، کوچکتر شده است.

 French marque معتقد است که خودروی جدید گشتاور بیشتری در دور‌های پایین‌تر خواهد داشت که قابلیت راحتی رانندگی بیشتری ایجاد می‌کند. در صورتیکه حدودا در مجموع ۲۰ اسب بخار اتلاف ناشی از محدود‌کننده‌ی کوچکتر، توسط قدرت حاصل از رنج دور‌های پایین‌تر جبران خواهد شد.

خودروی جدید دو چرخ محرک خواهد بود. در ژانویه‌ی امسال پیتر هانسل این رویداد فرساینده را با خودرو DRK 2008 برد. این اولین پیروزی در زمینه‌ی خودروی دو چرخ محرک در طی ۱۵ سال اخیر بود.

پژو نیو DKR 3008، 2 - پژو نمونه داکار جدید خود را رونمایی کرد

ژانویه‌ی آینده پیترهانسل، سینز، سپاستین لوب راننده‌ی رالی کراس دنیا و کایرل دسپرس با خودروی جدید مسابقه خواهند داد. این در حالی است که ماه آینده دسپرس با خودرو DRK 2008  در مراکش و در کنار سینز با خودروی جدیدش، رانندگی خواهد کرد. اخیرا دسپرس برنده‌ی رالی راه ابریشم (Silk Way Rally) با خودروی DRK2008 بوده است.

طراح فرانسوی سپاستین کریکت (Sebastien Criquet) در طراحی خارجی هر دو خودروی DKR 3008 و همتای جاده‌ای آن نقش داشته است. او اطمینان دارد که دو خودرو برای اهداف مطلوب تعیین شده مورد اقبال قرار خواهد گرفت.

کریکت می‌گوید: این خودروی داکار، بزرگترین ارائه SUV جدید پژو است و شکل طراحی متمایز از ماشین جاده‌ای را حفظ کرده اما آن را به یک زمینه‌ی رالی منتقل می‌کند. این یک شغل رویایی برای هر طراح است، وقتی شما یک خودرو را می سازید، یک نسخه‌ی مسابقه‌ای از آن در پشت ذهن خود داشته‌اید. لازم به ذکر است که داکار دارای یک مسیر جدید برای ۲۰۱۷ اجرا خواهد کرد که از آرژانتین، بولیوی و پاراگوئه عبور می کند.

پژو نیو DKR 3008، 3 - پژو نمونه داکار جدید خود را رونمایی کرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.