تصادف خودرویی که به سیستم رانندگی خودکار گوگل مجهز بود!

یک دستگاه لکسوسRX450 در بعد از ظهر جمعه در منطقه‌ی مانتین‌ویو ایالت کالیفرنیا دچار سانحه شد.

در  یک بعد از ظهر جمعه در مانتین‌ویو، خودروی لکسوسRX450 هیبریدی که به سیستم هوشمند رانندگی خودکار مجهز بود دچار سانحه شد. در این تصادف هیچ‌کس آسیب ندید و بر طبق گزارش‌های اولیه علت تصادف ایراد سیستم رانندگی هوشمند گوگل نبوده است.

این حادثه در صورتی رخ داد که راننده‌ی ون تجاری که در سمت دیگر تقاطع بود‌، از چراغ قرمز عبور کرده و با سمت راست خودروی لکسوس برخورد می‌کند. شرکت گوگل این موضوع را که لکسوس مورد بحث در زمان تصادف با رانندگی خودکار کنترل می‌شده را تایید کرده است. در رانندگی عادی توسط انسان، در صورتی که با این حادثه مواجه می‌شد قطعا ترمز می‌کرد ولی در این مورد برای ترمزگیری نیز دیر شده بود و این سانحه قطعا رخ می‌داد. در این تصادف خودروی مذکور دچار آسیب زیادی شد بطوریکه برای جابجایی آن به یک تریلر خودروبر نیاز بود.

این اولین حادثه‌ای نبود که خودروهای خودران گوگل به آن دچار شده بودند ولی می‌توان گفت که اولین تصادفی بود که این غول تکنولوژی را دچار آسیب شدید کرده بود.

لکسوسRX450 2 - تصادف خودرویی که به سیستم رانندگی خودکار گوگل مجهز بود!

شرکت گوگل در بیانیه‌ای به این موضوع اشاره کرد که روزانه هزاران تصادف در جاده‌ها و خیابان‌های آمریکا رخ می‌دهد که اصلی‌ترین علت آن عبور از چراغ قرمز است. ۹۴درصد از این تصادفات را خطای راننده تشکیل می‌دهد و همین آمار شرکت گوگل را بر‌آن داشت تا به توسعه‌ی سیستم رانندگی خود ادامه‌ دهد.

لکسوسRX450 1 - تصادف خودرویی که به سیستم رانندگی خودکار گوگل مجهز بود!

دپارتمان حمل و نقل آمریکا در اوایل این هفته ۱۵ سیستم ایمنی خودروهای خودران را مورد بررسی قرار داد براساس اعلام این دپارتمان این خودروها از پتانسیل بالایی برای بهبود ایمنی و کارایی برخورداراند.

منبع AUTOBLOG

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.