اولین DB11 از خط تولید خارج شد

استون‌مارتین دو محصول جدید خود یعنی قایق موتوری AM37 و دیگری خودرویی با نام DB11 را عرضه می‌کند.

خودروی DB11 همان‌طور که از نامش پیدا است مدل تکامل یافته‌ای از DB9 است و اولین خودرو از هفت خودرویی است که استون‌مارتین هدف ساخت آن‌ها را طی هفت سال آینده، دارد. نظر بسیاری از منتقدان نسبت به محصول جدید استون‌مارتین مثبت بوده است. بیش از ۳۰۰۰ نفر برای خرید DB11 در صف انتظار هستند و انتظار می‌رود که اولین تحویل این خودرو در ماه آینده انجام شود.

DB11 3 - اولین DB11 از خط تولید خارج شد

اندی پالمر، مدیر عامل استون‌مارتین، شخصا بر روند ساخت ۱۰۰۰ دستگاه اولیه‌ی خودروی DB11 نظارت خواهد داشت. وی با این کار به دنبال حفظ کیفیت در همه‌ی بخش‌های خودروی یاد شده، است. بنابر سنتی که تا پیش از این در استون‌مارتین رعایت می‌شد، چک‌لیستی از تمام مواردی که در خودروی DB11 مورد بررسی قرار گرفته است، در اختیار شما قرار می‌گیرد تا تمامی اجزای خودرو را تست کرده و چنانچه ایرادی در آن مشاهده کردید، در این لیست به آن اشاره کنید تا پرسنل این شرکت خودروسازی درصدد برطرف کردن آن بر‌آیند.

DB11 4 - اولین DB11 از خط تولید خارج شد

پالمر در یکی از نشریه‌ها گفته بود که لذت بخش‌ترین لحظه‌، زمانی است که مدل جدید برای اولین بار وارد خط تولید می‌شود. DB11 خودرویی خاص بوده و برای ورود به عصر جدیدی از فناوری‌های خودرویی طراحی شده است. پس از گذشت ۱۰۳ سال از زمان تاسیس کمپانی استون‌مارتین، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری از سوی این خودروساز هستیم و این موضوع بیان‌گر آن است که استون‌مارتین قصد دارد تا با گام‌های محکم‌تر وارد قرن دوم فعالیتش شود.

استون‌مارتین DB9 خودرویی از نوع تنفس طبیعی بود ولی DB11 از سیستم پرخوران توربوشارژ بهره‌مند است. همچنین استون‌مارتین برای ایجاد فضای بیشتر در کابین خودرو، استحکام بیشتر و کاهش وزن، از آلومینیم نیز در ساخت این خودرو استفاده کرده است.

این شرکت در خصوص کاهش حجم پیشرانه‌ی DB11 نسبت به مدل DB9 از ۶لیتر به ۵.۲ لیتر و بهره‌گیری از توربوشارژر بیان کرد که این تغییرات باعث تغییر شخصیت آن نخواهد شد و DB11 همچنان خودرویی با شکوه خواهد ماند.

DB11 5 - اولین DB11 از خط تولید خارج شد

استفاده از توربو‌شارژ، پایین بودن حجم پیشرانه را جبران می‌کند، همچنین مهندسان استون‌مارتین تمام سعی خود را به کار بسته‌اند تا حسی که خودروهای این شرکت القا می‌کنند، در DB11 نیز حفظ شود. در داخل کابین DB11 شاهد صفحه‌ای لمسی هستیم که برای کنترل برخی ادوات خودرو توسط شرکت دایملر ساخته شده است. این صفحه نمایش ۸ اینچی قابلیت اتصال به ماهواره را نیز دارا است و طراحی آن به گونه‌ای است که با سایر ادوات داشبورد هم‌خوانی لازم را دارد.

DB11 1 - اولین DB11 از خط تولید خارج شد

از سایر امکانات DB11 می‌توان به سیستم ۳۶۰ درجه‌ی کنترل پارک و سیستم تقسیم گشتاور برای تعویض بهتر دنده‌ها و کنترل خودرو اشاره کرد. قیمت این خودرو با تمامی تجهیزات نام برده شده، در انگلستان ۱۵۴,۹۰۰ پوند، در آلمان ۲۰۴,۹۰۰ یورو و در آمریکا ۲۱۱,۹۹۵ دلار است. DB11 در ماه مارس و در نمایشگاه ژنو به نمایش درخواهد آمد.

منبع NEWATLAS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.