ادعای ال جی و فارادی فیوچر مبنی بر ساخت باتری خودرو با بیشترین چگالی انرژی

LG و Faraday Future مدعی شده‌اند که در حال ساخت باتری خودرو با بیشترین چگالی انرژی هستند.فارادی فیوچر، استارتاپ سازنده‌ی خودروهای الکتریکی که از حمایت مالی سرمایه‌گذاران چینی برخوردار است، به تازگی همکاری خود را با شرکت LG Chem برای تولید باتری‌های لیتیوم-یون برای به کارگیری در خودروهای الکتریکی خود، آغاز کرده است. LG Chem در حال حاضر با ۲۰ خودروساز که شامل آئودی و جنرال موتورز نیز می‌شود همکاری دارد.

اما همکاری فارادی فیوچر و LG Chem صرفا محدود به تهیه‌ی قطعات نیست. این دو شرکت در زمینه‌ی تولید نسل آینده‌ی باتری‌ها با یکدیگر همکاری دارند، باتری‌هایی که طبق ادعای آنها دارای بالاترین میزان چگالی انرژی در بین باتری‌های موجود برای خودروها خواهند بود. چگالی انرژی بالا به مفهوم وزن پایین و ظرفیت بالا در باتری‌های جدید است.

تام وسنر، قائم‌‌ مقام بخش زنجیره‌ی تامین قطعات فارادی فیوچر می‌گوید:

LG Chem و فارادی فیوچر همکاری نزدیکی در زمینه‌ی بهینه‌سازی بُعد شیمی پیل‌های سوختی جهت افزایش درجه‌ی ایمنی، افزایش طول عمر باتری و در نتیجه افزایش شعاع حرکتی خودرو، دارند.

ال جی و فارادی فیوچر 2 - ادعای ال جی و فارادی فیوچر مبنی بر ساخت باتری خودرو با بیشترین چگالی انرژی

این باتری‌ها در پلتفرم ماژولار فاراردی با نام VPA مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این پلتفرم از یک ساختار آشنا با نام “اسکیت‌بورد” برخوردار است که در آن باتری‌ها به صورت تخت در کف خودرو جای می‌گیرند. پلتفرم VPA نخستین بار در ماه ژانویه در خودروی سوپر اسپرت مفهومی FFZERO1 معرفی شد و انتظار می‌رود که در ابتدا در خودروی هاچ‌بک‌مانند فارادی مورد استفاده قرار گیرد. این خودرو در دست توسعه بوده و رونمایی از آن برای سال ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی شده است.

گرچه این باتری‌ها ممکن است بسیار سریع منسوخ شوند، چرا که روز سه‌شنبه هنریک فیسکر اعلام کرد که قصد احیای برند فیسکر را دارد و برای شروع از باتری‌هایی از جنس گرافین استفاده خواهد کرد. استفاده از این ماده‌ی پیشرفته باعث افزایش بازده شارژ، کاهش وزن و کاهش حجم باتری می‌شود. فیسکر به لطف باتری‌های خود از بالاترین شعاع حرکتی خودرو در این کلاس برخوردار است.

ال جی و فارادی فیوچر 1 - ادعای ال جی و فارادی فیوچر مبنی بر ساخت باتری خودرو با بیشترین چگالی انرژی

یک خبر مرتبط با این موضوع نیز وجود دارد که مربوط به رونمایی فارادی فیوچر از خودروی جدید فرمول E است. این مدل در فصل ۲۰۱۶/۲۰۱۷ مسابقات خودروهای الکتریکی شرکت خواهد کرد که از روز یکشنبه در هنگ کنگ آغاز می‌شود. این خودرو توسط تیم فارادی فیوچر به نام Dragon Racing و به رانندگی لوئیک دوال و جروم دابروسیو به میدان می‌رود.

منبع MOTORAUTHORITY

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.