حذف FUTURE CARS تا سال ۲۰۲۵

بنیانگذار شرکت Lyft می‌گوید که تا سال ۲۰۲۵ خودروهای شخصی وجود خارجی نخواهند داشت.ورود تاکسی‌های خودران و اعتماد مردم به این وسایل نقلیه سبب می‌شود تا نیازی به جابه‌جایی با خودروی شخصی احساس نشود و این موضوع می‌تواند عاملی برای افزایش فضای عمومی و همچنین کاهش پارکینگ‌ها و جایگزینی این فضاها با محلی برای کسب و کار جدید باشد.

بهره‌گیری از خودروهای خودران برای افرادی که در‌آمد خود را از راه رانندگی کسب می‌کنند ناخوشایند است ولی جان زیمر(بنیانگذار Lyft) در پاسخ به نگرانی این افراد می‌گوید که با ورود این خودروها و انجام طرح نهایی در سال ۲۰۲۵ مشاغل جدیدی ایجاد خواهند شد.

همچنین زیمر در پیامی گفت که آمریکا کسب و کار از طریق حمل و نقل را از میان خواهد برداشت. وی در ادامه افزود که این کشور دارای پارکینگ‌هایی با مجموع مساحت ۶۰۰۰ مایل مربع یعنی مساحتی بیش از Connecticut است.

موضوعی که در بالا به آن اشاره کردیم یکی از عواملی است که سبب شد تا این شرکت قراردادی به ارزش ۵۰۰میلیون دلار با شرکت GM در راستای تولید خودروهای خودران در اوایل امسال منعقد کند. زیمر به این نکته نیز اشاره کرد که اگر شما ساکن یکی از دو شهر سانفرانسیسکو یا فینیکس هستید قطعا تا کنون شاهد تردد این خودروها در سطح جاده و خیابان‌ها بوده‌اید و تا ۵ سال آینده شاهد خودروهای خودران بیشتری در سطح شهر خواهید بود که اکثریت وسایل نقلیه را شامل شده‌اند.

خودروهای شخصی 1 - حذف FUTURE CARS تا سال ۲۰۲۵

زیمر همچنین در پاسخ به تمسخر این سیستم توسط برخی از مردم، به محصول شرکت نت‌فلیکس اشاره کرد که DVD را منسوخ می‌کند و شما هر موزیک و یا فیلمی را می‌توانید بدون خرید DVD در آن مشاهده کنید و شرکت اسپاتیفای که به همین ترتیب معنای مالکیت mp3 و CD را بی معنی می‌کند.

در نهایت ما شاهد خودروهایی مشترک برای مردم خواهیم بود که وظیفه‌ی حمل و نقل را به عهده خواهند داشت یعنی به همان ترتیب که زیمر به آن اشاره کرد.

او همچنین به طراحی خودرویی پرداخته که محدودیت طی مسافت ندارد که این یک طرحی نسبتا آشنا برای هوادارن  Lyft است و توسط آن می‌توان به یک سفر بیمه شده‌ی آخر هفته رفت.

به گفته‌ی وی یکی دیگر از مزایای این سیستم تنوع در وسیله‌ی نقلیه‌ایست که شما از آن استفاده می‌کنید یعنی بنا به نیازتان می‌توانید خودروی مورد نظر را انتخاب کنید.

روند خرید خودرو تا سال ۲۰۲۵ به صورت خرید DVD در سال‌های اخیر خواهد بود.

خودروهای شخصی 2 - حذف FUTURE CARS تا سال ۲۰۲۵

ایلان ماسک نیز به تازگی طرحی را برای دارندگان خودروهای تسلا ارائه داده است که بر طبق آن دارندگان این خودروها در زمانی‌ که از خودروی خود استفاده نمی‌کنند می‌توانند آن را به اشتراک بگذارند ولی زیمر با این طرح موافق نیست و می‌گوید شاید شما نخواهید تا خودرویتان را در اختیار غریبه‌ها بگذارید و او با واگذاری خودروهای خودران به بخش خصوصی این مشکل را نیز حل کرده است.

در ادامه زیمر به این مطلب نیز اشاره می‌کند که از ۵ تا ۱۰ سال آینده شاهد دو گونه خودرو در خیابان‌ها خواهیم بود که یکی خودروهای خودران و دیگری خودروهایی با راننده که اصطلاحا به این سیستم، شبکه‌ی هیبریدی می‌گوییم. در ابتدا پروژه‌ی خودروهای خودران Lyft در محدوده‌ی یک شهر و با سرعت محدود و در آب و هوای خشک(بدون بارندگی برف و باران) مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

وی در جواب این نگرانی که با اجرای این طرح، رانندگان شغل خود را از دست می‌هند گفت که با اجرای این طرح و در اختیار قرار دادن خودرو توسط مردم، تقاضا نیز بالا می‌رود. وی اضافه کرد که با پیشرفت این تکنولوژی دارندگان خودروهای خودران، خودروهایشان را در اختیار قرار خواهند داد.

در شرایط خاص آب و هوایی مانند برف و باران نیز سیستم خودران غیر فعال شده و هدایت خودرو توسط رانندگان صورت می‌پذیرد.

زیمر در وبلاگ خود، Uber  را رقیب خود معرفی می‌کند که این شرکت هم‌اکنون در پیتزبورگ مشغول به فعالیت است. در حال حاضر خودروهای خودران به راننده نیز نیازمندند تا در مواقع اضطراری کنترل خودرو را در دست بگیرند.

منبع PCMAG

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.