نقد و بررسی مینی کانتریمن مدل 2017 ( Mini Countryman)

مینی کانتریمن را باید سری دوم از کراس اور های شرکت مینی دانست که در مدل ۲۰۱۷ سعی کرده تا بزرگتر و خشن تر باشد.این خودرو برای بار اول در نمایشگاه خودرو در آمریکا رونمایی شد.اولین مدل از مینی کانتریمن را باید متعلق به سال ۲۰۱۰ بدانیم.در آن سالها این خودرو با نام کلاب من مشهور شده بود.

2017 mini countryman 2 - نقد و بررسی مینی کانتریمن مدل 2017 ( Mini Countryman)

در بحث ابعادی باید بدانید که مینی کانتریمن افزایش کلی را تجربه کرده است به نحوبی که در طول افزایش ۲۰۰ و در عرض افزایش ۳۰ ودر قسمت  فاصله‌ی بین دور محور دچار افزایش ۷۵ میلی‌متر شده است. این افزایش سایز در  مینی کانتریمن سبب داشتن فضای بسیار زیاد فضای کابین و همچنین حجم صندوق‌ شده است.

2017 mini countryman 16 - نقد و بررسی مینی کانتریمن مدل 2017 ( Mini Countryman)

در بحث طراحی مینی کانتریمن باید گفت که علاوه بر بروز رسانی های ابعادی این خودرو همانگونه که در تصویر زیر آمده است تغیرات زیادی را نسبت به مدل ۲۰۱۰ داشته است.ازجمله آن ها باید به طراحی سقف متمایز این خودرو،آینه های جدید،تغییر شکل و جای چراغ های مه شکن،طراحی جدید چراغ های جلو و عقب،جلوپنجره مشبک به جای جلوپنجره با خطوط موازی،عضلانی و خط دار شدن بدنه خودرو،سپر کاملا جدید در بیرون است.

mini countryman 09 - نقد و بررسی مینی کانتریمن مدل 2017 ( Mini Countryman)

مینی کانتریمن بر روی پلتفرم UKL2 طراحی و ساخته شده  است ،همان پلت فرمی که توسط شرکت بی ام و ساخته شده این پلات فرم قابلیت نسب موتور های هیبرید را در خود دارد و از این رو شرکت مینی اعلام کرده تا موتور های پلاگین هیبرید این خودرو را برای مشتریان اروپایی عرضه خواهد کرد.

2017 mini countryman - نقد و بررسی مینی کانتریمن مدل 2017 ( Mini Countryman)

این خودرو دارای مدل های مختلف از نظر موتور است که محبوب ترین آنها به احتمال زیاد باید  مینی کانتریمن هیبریدی باشد .این مدل دارای موتور ۱۵۰۰ سی سی با ۳ سیلندر و خروجی ۱۳۴ اسب بخار است که این نیرو توسط گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود .در محور عقب این مدل نیز موتور برقی ۸۷ اسب بخاری قرار دارد که با ترکیب شدن با موتور بنزینی می توانند در مجموع ۲۲۱ اسب بخار و ۳۸۵ نیوتن بر متر گشتاور را تولید کنند.توان سرعتی این مدل از مینی کانتریمن ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخن ۲ لیتر در هر ۱ کیلومتر است.

2017 mini countryman 15 - نقد و بررسی مینی کانتریمن مدل 2017 ( Mini Countryman)

موتور های دیگر این خودرو را نیز باید مدل ۱۵۰۰ سی سی بنزینی ۳ سیلندر با خروجی ۱۳۴ اسب بخار و ۲۰۰۰ سی سی با خروجی ۱۸۹ اسب بخار دانست.البته موتور دیزل ۲۰۰۰ سی سی با قدرت خروجی ۱۵۰ اسب بخار نیز در دسترس است .برای تمام مدل های گفته شده به صورت آپشن گیربکس ۸ سرعته اتومات و سیستم چهار چرخ محرک در دسترس است.

گالری تصاویر مینی کانتریمن مدل ۲۰۱۷

  • کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

  • ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و نویسنده سایت اروند پلاک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.