بررسی تخصصی هوندا سیویک هاچ بک مدل 2017 (Honda Civic Hatchback)

هوندا سیویک هاچ بک  را باید یکی از ماشین های دسته  ورزشی و جمع و جور در سبک دانست.خودرویی که جزو بهترین محصولات شرکت ژاپنی هوندا است. خودرو در سال ۲۰۱۷ دچار  افزایش طول شده و همچنین دارای ویژگی های جدید مثل اگزوز با خروجی مرکزی، صندلی با دوخت  قرمز، یکسری از تغییرات در فاسیای جلو و عقب است .البته از نکات برجسته در مدل جدید این خودرو استفاده از گیربکس شش سرعت دستی است.که این را باید به دلیل کارآمد تر بودن دنده دستی در خودرو های اسپرت دانست.چهره هوندا سیویک هاچ بک جدید بسیار ما را به یاد رقیب خود سوبارو امپرزا  می اندازد.

2017 honda civic hatchback first drive - بررسی تخصصی هوندا سیویک هاچ بک مدل 2017 (Honda Civic Hatchback)

شاید بتوان گفت نسل دهم هوندا سیویک هاچ بک دارای بهترین طراحی در میان ده نسل گذشته این خودرو است.بکار بردن قاب‌های مشبک و مه‌شکن‌های حلقه‌ای در سپر جلو و عقب برای زیبایی بخشی به هوندا سیویک هاچ‌بک استفاده شده است.

 2017 honda civic hatchback first drive 1 - بررسی تخصصی هوندا سیویک هاچ بک مدل 2017 (Honda Civic Hatchback)

هوندا سیویک هاچ بک  به واسطه افزایش طول و فاصله دو محور خود توانسته است که در سال جدید افزایش فضای داخل کابین را تجربه کند.افزایش ۱۳۰ میلی‌متری فاصله بین دو محور سبب افزایش ۳۰ میلی‌متری فضای داخل کابین شده است.بجز این افزایش خودرو نسبت به نسل قبلی به میزان ۳۵ میلی متر کاهش ارتفاع داشته است که مسلما منجر به افزایش قدرت حفظ کشش خودرو در سر پیچ های تند خواهد شد.

2017 honda civic hatchback first drive 4 - بررسی تخصصی هوندا سیویک هاچ بک مدل 2017 (Honda Civic Hatchback)

 هوندا سیویک هاچ بک  بر خلاف مدل های دیگر از این خودرو از موتور جدید VTEC توربو استفاده می کند.بدنه ی  هوندا سیویک هاچ بک جدید دارای ساختاری فولادی و محکم تر از تسل های قبلی خود است.در تست استحکام پیچشی این خودرو بسیار جالب بود که این خودرو توانست به میزان ۴۰ درصد به قدرت بدنه ای خود بی افزاید.این افزایش قدرت در حالی بود که  هوندا سیویک هاچ بک کاهش وزن ۱۶ کیلوگرمی را تجربه می کند.

2017 honda civic hatchback first drive 5 - بررسی تخصصی هوندا سیویک هاچ بک مدل 2017 (Honda Civic Hatchback)

 هوندا سیویک هاچ بک بدلیل اسپر بودن بی شک نیاز به سیستم تعلیق مخصوص به خود است از این رو هوندا این خودرو را به سیستم تعلیق جدید مک فرسون در جلو و مولتی لینک در عقب مجهز کرده و دارای قابلیت تنظیم دامپرهای بصورت اتوماتیک است.

2017 honda civic hatchback first drive 6 - بررسی تخصصی هوندا سیویک هاچ بک مدل 2017 (Honda Civic Hatchback)

در مورد مشخصات فنی هوندا سیویک هاچ بک باید بدانید این خودرو دارای موتور ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو  و ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو است که یم توانند قدرت خروجی معادل ۱۲۷/۱۸۰ اسب بخار و گشتاور بین  ۲۰۰ تا ۲۴۰ نیوتون متر با توجه به حجم موتور تولید کند.این نیرو و گشتاور توسط یک گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ ها منتقل می شود و می تواند ۴.۷ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف کند.

2017 honda civic hatchback first drive 15 - بررسی تخصصی هوندا سیویک هاچ بک مدل 2017 (Honda Civic Hatchback)

قیمت این خودرو در مدل فول آپش ۲۲,۱۳۵ دلار  و در مدل پایه ۱۹,۷۰۰ دلار اعلام شده است.

گالری تصاویر  هوندا سیویک هاچ بک مدل ۲۰۱۷

کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

  • ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و نویسنده سایت اروند پلاک

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.