۱۰ کانسپت برتر تاریخ موتورسیکلت

موتورسیکلت‌ علاقه‌مندان‌ زیادی دارد  و برخی از شیفتگان خودرو نیز  به آن علاقه نشان می‌دهند. تاکنون شاهد کانسپت‌های متعددی از شرکت‌های مطرح موتورسیکلت بودیم که به نظر می‌رسد این ۱۰ نمونه از بهترین‌ها هستند.

ما بر آن شدیم تا شما را با ۱۰ مدل مفهومی برتر تاریخ موتورسیکلت آشنا کنیم.

۱۰- دوکاتی Mh900e

دوکاتی Mh900e - ۱۰ کانسپت برتر تاریخ موتورسیکلت

شرکت دوکاتی که یکی از قهرمانان مسابقات Isle of Man TT سال ۱۹۷۸ بود، موتورسیکلت Mh900e را در بین اواخر دهه ۱۹۹۰ و اوایل سال ۲۰۰۰ معرفی کرد.در این دوره  این محصول یک موتورسیکلت مفهومی فوق‌العاده  محسوب می‌شد. خوشبختانه دوکاتی آن را به تولید انبوه رساند؛ اما تولید تعداد زیاد نبود و تنها ۲۰۰۰ دستگاه از آن  تولید شد. همچنین Mh900e در رویداد  Intermot motorcycle trade show به نمایش درآمد و مورد توجه همگان قرار گرفت.

۹- هوندا Grom Scrambler

هوندا Grom Scrambler - ۱۰ کانسپت برتر تاریخ موتورسیکلت

هوندا Grom Scrambler یک مدل مفهومی محبوب به شمار می‌رفت که می‌توانست برای افراد علاقمند به سرعت گزینه‌ای مناسب باشد. متاسفانه تاکنون هوندا آن را به خط تولید نرسانده است و امیدواریم به زودی شاهد عرضه نمونه تولیدی آن باشیم.

۸- Husqvarna 401

Husqvarna 401 - ۱۰ کانسپت برتر تاریخ موتورسیکلت

Husqvarna 401  شباهت‌هایی به Grom Scramblers هوندا دارد؛ اما  کمی تخیلی‌تر است و طراحی بهتری دارد. ساختار Husqvarna 401 بیشتر شبیه به یک موتورسیکلت مفهومی است، اما شرکت سازنده سعی داشته آن را به واقعیت نیز نزدیک کند. البته مشخص نیست Husqvarna چه برنامه‌ای برای نمونه تولیدی آن دارد. اگرچه نمونه تولیدی این موتورسیکلت‌ مشاهده نشده است؛ اما همچنان انتظار می‌رود به‌زودی معرفی شود.

۷- آکیرا بایک

آکیرا بایک - ۱۰ کانسپت برتر تاریخ موتورسیکلت

برای طرفداران انیمیشن آکیرا، موتورسیکلت آکیرا بایک بسیار منحصربه‌فرد و حقیقتا یک مدل مفهومی است. از ویژگی‌های آکیرا بایک باید به چراغ‌های لیزری و سیستم رادار اشاره کرد. طراحی بایک فاصله بسیاری از واقعیت دارد و بعید است کمپانی سازنده تمایلی به عرضه نمونه تولیدی آن داشته باشد. کسانی که به دنبال نمونه تولیدی آکیرا بایک هستند، خشت خام در ذهن می‌پرورانند.

۶- Motoczysz C1

Motoczysz C1 - ۱۰ کانسپت برتر تاریخ موتورسیکلت

موتورسیکلت  Motoczysz C1 در ظاهر همانند موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای است، اما KSUENGINEER درباره آن می‌گوید:

 Motoczysz C1 بر اساس MotoGP آمریکایی ساخته شده و یک نمونه اولیه یا مفهومی است. یکی از بخش‌های منحصربه‌فرد این موتورسیکلت ،موتور ۹۹۰ سی‌سی آن است که با اثرات ژیروسکوپی و گشتاور بالا می‌تواند عملکرد قابل‌توجهی از خود نشان دهد. ایده Motoczysz C1   بر سواری ساده‌تر و سریع‌تر  تمرکز داشت. متأسفانه در سال ۲۰۰۷ با تغییر قوانین MotoGP و محدود شدن موتورها به ۸۰۰ سی‌سی، این موتور دیگر جایی برای حضور در رقابت‌ها نداشت. البته یک فیلم مستند با نام تولد مسابقه ساخته شده است که اطلاعات بیشتری از این موتورسیکلت مفهومی ارائه می‌کند.

۵- لوتوس C-01

لوتوس C 01 - ۱۰ کانسپت برتر تاریخ موتورسیکلت

C-01 لوتوس یک موتورسیکلت خط مستقیم است که به لطف موتور دوقلو V شکل، خروجی ۲۰۰ اسب بخار دارد که ترمزی با عملکرد سریع آن را مهار میکند. لوتوس C-01 با طراحی مسابقه‌ای، از جذابیت بسیاری برخوردار بود. اینکه آیا لوتوس آن را براساس طرح خودرو F1 خود طراحی کرده است یا خیر، مشخص نیست؛اما C-01 می‌تواند جاده را با قدرت بالای خود لمس کرده و جهنمی به پا کند. آیا کسی جرأت سوار شدن روی این موتورسیکلت وحشی را دارد ؟

لوتوس C-01 در تعداد بسیار محدودی به تولید رسید؛ اما همین که به خط تولید راه پیدا کرد، بسی جای خوشحالی است.

۴- هوندا Motor Compo

هوندا Motor Compo - ۱۰ کانسپت برتر تاریخ موتورسیکلت

Motor Compo هوندا را باید حقیقتا یک طرح مفهومی دانست. طراحی آن بیشتر به یک موتورسیکلت برقی می‌خورد تا موتورسیکلتی با سوخت بنزینی. البته هدف هوندا نیز ارائه طرحی مفهومی مدرن بود نه طرح موتورسیکلت مسابقه‌ای که نهایت سرعت را به ارمغان می‌آورد.

۳- Ecosse ES1 Spirit

Ecosse ES1 Spirit - ۱۰ کانسپت برتر تاریخ موتورسیکلتEcosse ES1 Spirit - ۱۰ کانسپت برتر تاریخ موتورسیکلتEcosse ES1 Spirit - ۱۰ کانسپت برتر تاریخ موتورسیکلت

با استفاده از المان‌های فرمول یک همچون محدود کردن کشش، افزایش قدرت و دست‌کاری فیزیک توزیع وزن، ES1 Spirit به بهترین موتورسیکلت مسابقه‌ای تبدیل شده است. هدف Ecosse، طراحی موتورسیکلتی کم‌وزن با آیرودینامیک بالا و سرعت قابل‌توجه بود و ES1 Spirit به آینده تعلق داشت. اگرچه این موتورسیکلت  ۲۰۰ خروجی قدرت اسب بخار دارد؛ اما هیچ‌گاه به تولید نرسید.

۲- یاماها MotoBot

یاماها MotoBot - ۱۰ کانسپت برتر تاریخ موتورسیکلت

یاماها در یکی از نمایشگاه‌های توکیو، موتورسیکلت رباتییکی به نمایش درآورد که همگان را شگفت‌زده کرد. یاماها با طراحی این موتورسیکلت، R1M Sportbike را با حریف سرسختی روبرو ساخت. اگر شما با این موتورسیکلت آشنایی ندارید، می‌توانید تعریف آن را  از زبان موتوبات در برابر والنتینو روسی، یکی از قهرمانان مسابقات MotoGP بشنوید:

من در حال بهبود مهارت‌های خود هستم اما بعید می‌دانم بتوانم در برابر رقبا توانایی خود را نشان دهم. اگر من بتوانم همه چیز را فراگیرم شاید قادر باشم مهارتی نمایش دهم. من انسان نیستم اما می‌توانم توانایی خود را نشان دهم. من موتوبات هستم تا از شما پیشی بگیرم.

۱- سوزوکی Falcorustyco

سوزوکی Falcorustyco - ۱۰ کانسپت برتر تاریخ موتورسیکلت

با موتورسیکلت Falcorustyco، سوزوکی ادعا کرده است که تمامی فناوری‌های لازم درگیر این محصول اسپرت شده‌اند. علت این ادعا استفاده از ترمز الکتریکی فعال، پمپ هیدرولیک دوچرخ محرک، ساختار بدون فریم و … است. در نهایت سوزوکی توانسته است یک شاهکار را طراحی و تولید کند. Falcorustyco  به دلیل طراحی خاص خود یک مدل مفهومی جذاب و زیبا نیز محسوب می‌شود.

منبع JALOPNIK

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.