جگوار آی پیس مدل 2018 خودرویی کاملا برقی (Jaguar I-Pace)

 جگوار آی پیس اولین خودروی کاملا برقی این شرکت است که اولین رونمایی از آن در نمایشگاه خودروی لس آنجلس به عمل آمد،بدنه این خودرو بر اساس پلترمی کاملا جدید ساخته شده است.خودرو برقی جگوار از نوع محور جلو و عقب است پس باید یک شاسی جدید را برای خود داشته باشد.

jaguar i pace 2018 15 - جگوار آی پیس مدل 2018 خودرویی کاملا برقی (Jaguar I-Pace)

مدیر اجرایی شرکت جگوار  رالف اسپت در این رونمایی رسمی اعلام کرد که این خودرو عملا در کشور انگلستان تولید می شود و می تواند بیش از ۱۰۰۰ نفر را مشغول به کار کند.

jaguar i pace 2018 28 - جگوار آی پیس مدل 2018 خودرویی کاملا برقی (Jaguar I-Pace)

در بخش میانی کابین خودرو و در قسمت زیرین مکان قرار گیری باتری ها است.گرچه بنظر ما چهره خودرو بسیار به برادرش جگوار اف پیس شبیه است اما با فیسی جدید و کاپوتی کوتاه که ظاهر خودرو را بسیار خشن و البته زیبا کرده است.

jaguar i pace 2018 26 - جگوار آی پیس مدل 2018 خودرویی کاملا برقی (Jaguar I-Pace)

در داخل کابین خودرو جایی است که شما احساس می کنید وارد یک خودروی مدل ۲۰۲۵ شده اید زیرا بنظر من طراحی فراتر از سال های کنونی است.از آنجا که رقابت شدیدی در میان خودرو های برقی برای میزان برد مسافت خودرو برقرار است لذا جگوار نیز نباید از آن جا بماند و با اعلام قابلیت طی کردن مسافت حدودی ۵۰۰ کیلومتر در هر بار شارژ کامل  جگوار آی پیس گویا آمده تا با ظاهری جذاب تر مشتی بر نام تسلا ایکس بکوبد.

jaguar i pace 2018 13 - جگوار آی پیس مدل 2018 خودرویی کاملا برقی (Jaguar I-Pace)

در بخش فنی و موتور  جگوار آی پیس از ۲ موتور برقی با توان ترکیبی ۴۰۰ اسب بخار (۲۹۸ کیلووات) و گشتاور ۵۲۰ پوند بر فوت (۶۹۹ نیوتن متر)  استفاده می کند.این موتور به  جگوار آی پیس شتاب ۰ تا ۱۰۰ فقط ۴ ثانیه را می دهد.این موتور ها قدرت خود را از باتری های لیتیومی ۹۰ کیلواتی تامین می کنند.

jaguar i pace 2018 16 - جگوار آی پیس مدل 2018 خودرویی کاملا برقی (Jaguar I-Pace)

گالری تصاویر  جگوار آی پیس مدل ۲۰۱۸

کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و نویسنده سایت اروند پلاک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.