دلایل BMW برای جست وجوی نماینده جدید در ایران

ین روزها صحبت هایی مبنی بر اینکه پرشیا خودرو از گردونه کسب نمایندگی ب.ام.و حذف شده و شرکت یا شرکت های دیگری جای آن را خواهند گرفت به گوش می رسد، اما دلیل این حذف شدن چیست؟

مگر شرکت های مادر چه چیز از نمایندگی های خود می خواهند که پرشیاخودرو نتوانسته آن را اجرایی کند؟

این مشکل تنها منحصر به پرشیاخودرو نبوده و شرکت های دیگری نیز در ایران به این شکل عمل می کنند!

شاید یکی از دلایلی که این شرکت را متزلزل نشان می دهد این است که در سال های گذشته تعداد زیادی از مدل های مختلف ب.ام.و وارد بازار ایران شده و البته به فروش رسیده است که سهم بسیار اندکی متعلق به پرشیاخودرو بوده است که این موضوع نشان از عملکرد ضعیف این شرکت دارد!

اما اینکه چرا سهم پرشیاخودرو از عرضه کنندگان خرد کمتر است نیز واضح است چراکه قیمت های پرشیاخودرو به مراتب بالاتر از قیمت خودروها در بازار آزاد می باشد، اختلاف قیمتی که حتی گارانتی BSI نیز آن را توجیه نمی کند اما این گارانتی، توجیه پرشیا خودرو برای گرانی خودروهایش است.

به عنوان مثال شما خودروی ب.ام.و ۵۲۸i را باید در پرشیا خودرو با قیمت ۴۴۹ میلیون و ۹۹۰هزار تومان خریداری کنید در صورتیکه در بازار با همان آپشن ها این خودرو را می توانید با حدود ۲۰میلیون تومان ارزان تر بخرید.

پرشیا خودرو خودروی خود را گارنتی BSI کرده است یعنی دو سال سرویس رایگان که شامل تعویض روغن، فیلترها و لنت ها می شود در نمایندگی های پرشیاخودرو هر سرویس بدون گارانتی در حدود ۴۲۰ هزار تومان هزینه در بر دارد و شما باید هر ۵۰۰۰ کیلومتر برای انجام سرویس ها به نمایندگی مراجعه کنید اگر خودرو شما در یک سال ۳۰ هزار کیلومتر کار کند شما باید ۶ بار به نمایندگی مراجعه کنید که در حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد که البته برای شما رایگان است، البته تعویض لنت را هم به آن اضافه کنید که ممکن است روی کیلومتر ۲۰۰۰۰ به آن نیاز پیدا کنید این نکته را در نظر داشته باشید که کمتر پیش می آید که در یک سال یک ب.ام.و ۳۰۰۰۰ کیلومتر کار کند اما دور از ذهن هم نیست از این رو قیمت بالای این خودروها توجیه مناسبی ندارد و باز هم اگر خریدار از بازار خرید کند منطقی تر است.

نکته دیگر اینکه نمایندگی مرکزی پرشیاخودرو نیز در نوع خود جالب است برخی از کارکنان این شرکت برخورد ساده و اولیه خود را نمی دانند و طوری با مشتری برخورد می کنند که انگار مشتری سربار آنهاست.

همین برخورد بد نمایندگی مرکزی و البته بعد مسافت آن سبب شده تا دارندگان این خودروها به سراغ نمایندگی های سطح شهر بروند که برخی از آنها هم خدمات گارانتی ارائه نداده و تنها می توانید سرویس ها را در آنجا انجام دهید با توجه به این موضوعات شرکت مادر حق دارد تا برای خدشه وارد نشدن به سال ها مشتری مداریش؛ دست به چنین اقدامی زده و نماینده دیگری برای خود بیابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.