بررسی مزدا CX-9 مدل 2017 (Mazda CX-9)

مزدا CX-9 یکی از خودرو های برتر این شرکت است که پس از یک دهه بدون تغییر ماندن برای سال ۲۰۱۷ با طراحی و موتور جدید وارد بازار خواهد شد.در واقع مدل ۲۰۱۷ مزدا CX-9 را باید نسل دوم آن بدانیم.رقبای این خودرو را باید تویوتا هایلندر و هوندا پایلوت بداینید.

2017 Mazda CX 9 in the UAE 2 - بررسی مزدا CX-9 مدل 2017 (Mazda CX-9)

در طراحی قسمت بیرونی دارای فیسی شبیه به بینی کوسه است ،همچنین بدنه خودرو پر است از برآمدگی های که تا عقب خودرو امتداد یافته اند ا که این خودرو را کاملا از رقبای خود متمایز می سازد.

2017 Mazda CX 9 in the UAE 3 - بررسی مزدا CX-9 مدل 2017 (Mazda CX-9)

مزدا CX-9 با استفاده از یک جلو پنجره مشبک بزرگتر و چراغ جلویی بلند و باریک در کنار سپر جدید دارای فیسی کاملا جدید دارد. چراغ های عقب نیز بصورت باریک ساخته شده که توسط یک نوار کرومی به هم وصل شده اند،این نوار کرومی بر روی سپر و زیر درب عقب مجددا بکار رفته است.

2017 Mazda CX 9 in the UAE 900x675 - بررسی مزدا CX-9 مدل 2017 (Mazda CX-9)

مزدا CX-9 جدید ۱.۲ اینچ کوتاه تر از نسل قبل خود شده است.همچنین فاصله دو محور آن ۲.۲ اینچ بیشتر شده که همین امر موجب عقب رفتن ستون  A به میزان ۳.۹ اینچ شده است.رینگ های در نظر گرفته شده با سایز ۲۰ اینچی برای این خودرو زیبایی خاصی به آن داده است.

2017 Mazda CX 9 in the UAE 5 - بررسی مزدا CX-9 مدل 2017 (Mazda CX-9)

در داخل کابین بخش بالایی داشبورد دارای طراحی منحصر به فرد در مقایسه با دیگر خودروهای مزدا دارد.  دریچه های A / C دوباره طراحی شده اندو صفحه نمایش به شکل خاصی از داخل داشبورد بیرونی می آید .همچنین شما می توانید مشاهده کنید که قسمت برجسته ی میانی این داشبورد از روکشی با رنگ کروم است که نمای بسیار لوکس به این خودرو می دهد. پانل های درب مدرن تر و مجلل که دارای طراحی چوب هستند و در خود دستگیره های کرومی را جای داده اند. دسته صندلی کنسول وسط دستور نیز دارای طرح چوب است.

2017 Mazda CX 9 in the UAE 4 - بررسی مزدا CX-9 مدل 2017 (Mazda CX-9)

داخل کابین بسیار آرام است و به گفته سازنده این خودرو در تمامی درب ها و ستون ها از مواد عایق صدا استفاده شده است.ویژگی های رفاهی در داخل خودرو شامل یک صفحه نمایش لمسی هفت یا هشت اینچی برای استفاده از سیستم سرگرمی مزدا ، ،بلوتوث سیستم صوتی بوز با ۱۲ بلندگو، صفحه نمایش TFT 4.5 اینچی  برای نشان دادن اطلاعات مهم خودرو ،خروجی ۲.۱ آمپر USB و غیره می شود.

2017 Mazda CX 9 in the UAE 6 - بررسی مزدا CX-9 مدل 2017 (Mazda CX-9)

در بخش فنی و موتوری مزدا CX-9 از پیشرانه ی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر جدید SKYACTIV استفاده می کند که دارای خروجی  ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ پوند فوت گشتاور است. این در حالی است که در مقایسه با موتور ۶ سیلندر قبلی ۲۳ اسب بخار قدرت ، و ۴۰ پوند بر فوت گشتاور کاهش قدرت داشته است ولی نسل دوم مزدا CX-9 دچار کاهش وزن در حدود ۱۹۸ پوند در مدل FWD و نزدیک به ۲۸۷ پوند در مدل AWD شده است.

مزدا CX 9 مدل 2017 3 - بررسی مزدا CX-9 مدل 2017 (Mazda CX-9)

این خودرو به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک مجهز است و از قابلیت سیستم چهار چرخ محرک I-آکوا بهره می برد که با استفاده از ۲۲ سنسور مختلف اندازه گیری شرایط جاده ۲۰۰ بار در هر ثانیه قدرت موتور را تنظیم و بین دو محور عقب و جلو تقسیم می کند.شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در این خودرو ۷ ثانیه و دارای بیشترین سرعتش ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است.

مزدا CX 9 مدل 2017 1 - بررسی مزدا CX-9 مدل 2017 (Mazda CX-9)

از آنجا که این خودرو بر روی همان  پلت فرم مزدا CX-5 ساخته می شود پس بی شک دارای سیستم تعلیق مکفرسون در بخش جلو و سیستم تعلیق مولتی لینک در بخش عقب است.

مزدا CX 9 مدل 2017 2 - بررسی مزدا CX-9 مدل 2017 (Mazda CX-9)

نسل دوم  مزدا CX-9  نه تنها سبک تر و کارآمد تر از مدل قبل خود است بلکه امن تر نیز است.شاسی خودرو تقویت شده است و بی شک در کنار سیستم های ایمنی نظیر سیستم ActiveSense، کروز کنترل ،تشخیص نقطه کور ،کنترل خودرو در خطوط جاده،هشدار خروج از خط ، نور بالای اتومات،ترمز هوشمند و تشخیص برخورد با عابر پیاده می تواند جان و سلامت راننده را تضمین کند.

انواع مدل ها و قیمت مزدا CX-9 مدل ۲۰۱۷

CX-9 Sport دلار ۳۱,۵۲۰
CX-9 Touring دلار ۳۵,۹۷۰
CX-9 Grand Touring دلار ۴۰,۱۷۰
CX-9 Signature (AWD Standard) دلار ۴۴,۰۱۵

انواع تایپ های مزدا CX-9 مدل ۲۰۱۷

Sport Package دلار ۹۵۰
Touring Premium Package دلار ۱,۷۴۵
Snowflake White Pearl Mica دلار  ۲۰۰
Soul Red Metallic دلار  ۳۰۰
Machine Gray Metallic دلار  ۳۰۰

 

کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و نویسنده سایت اروند پلاک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.