قرار است در ماههای آتی ایران خودرو محصول جدیدی از دانگ فنگ وارد بازار کند. این محصول جدید دانگ فنگ S30 نام دارد و در حقیقت همان نسخه صندوقدار H30 کراس است. موفقیت نسبی دانگ فنگ H30 کراس ممکن است ایران خودروییها را برای عرضه نسخه سدانش وسوسه کند؛ خودرویی که پتانسیل برهمزدن بازار برلیانسهای سایپا را هم دارد: دانگ فنگ S30.
طول | عرض | ارتفاع | فاصله محوری | حجم باک | وزن | سایز رینگ |
۴,۵۲۶mm | ۱,۴۶۵mm | ۱,۷۴۰mm | ۲,۶۱۰mm | ۵۱L | ۱,۲۱۰kg
۱,۲۴۰kg |
۱۹۵/۶۰R15
۲۰۵/۵۰R16 |
با همان پیشرانه TU5 معروف
درست مانند دانگفنگ H30 هاچبک و H30 کراس، چینیها فیسلیفت S30 را هم با پلتفرم سیتروئن C-Elysée ساختند؛ همان سدان ارزانقیمتی که از سال ۲۰۰۲ فقط و فقط در چین تولید میشد، ولی از نسل دوم (۲۰۱۲۲) و برای تزریق به بازار اروپا تولیدش در اسپانیا نیز آغاز شد. ابعاد S30 جدید اندکی بزرگتر از نسخه فرانسویاش است. اتفاق دیگری که با آمدن S30 جدید رخ داد اضافهشدن یک پیشرانه توربوشارژ (a15) است که میگویند مهندسان دانگ فنگ آن را ساختهاند.
پیشرانههای S30 | حجم موتور | قدرت | گشتاور | مصرف ترکیبی | |
e-TECO A15 | ۱,۴۹۷cc | ۱۱۴hp | ۱۴۵nm | ۴ اتومات: ۶.۶ لیتر | |
TU5-JP4 | ۱,۵۸۷cc | ۱۰۶hp | ۱۴۲nm | ۵ دستی: ۶.۳ لیتر | ۴ اتومات: ۷.۰ لیتر |
A16 | ۱,۵۵۶cc | ۱۲۲hp | ۱۵۱nm | ۵ دستی: ۵.۷ لیتر | ۴ اتومات: ۶.۱ لیتر |
چه قیمتی دارد؟
بنابراین در صورت تولید S30 در کشورمان، ایران خودرو بهراحتی میتواند با قیمتی کمتر از ۵۰ میلیون تومان S30 را روانه بازار کند. در این محدوده قیمتی، ایران خودرو به غیر از تندر اتومات و دنا، سدان دیگری ندارد و در ناوگان رقیبش، سایپا، نیز فقط دو محصول آریو و برلیانس H330 دندهای برای رقابت با این دانگ فنگ به چشم میخورند. برای دانستن اینکه S30 چه زمانی، با چه پیشرانهای و چه امکاناتی وارد بازار کشورمان میشود باید منتظر روزهای آینده باشیم.