تعیین تکلیف تعرفه واردات خودرو تا پایان ماه جاری

مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت با بیان اینکه در زمینه تعرفه واردات انواع خودروهای خارجی هنوز هیچ چیز مشخص نشده است گفت: باید منتظر ارایه و بررسی پیشنهادات در کمیته ذی ربط برای تعرفه واردات خودرو در سال آینده باشیم. گرچه ممکن است این تعرفه در سال آینده افزایش یا کاهش داشته باشد اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

امیر حسین قناتی درباره تعرفه واردات سی کی دی نیز تصریح کرد:  هنوز در زمینه تعرفه واردات خودرو و سی کی دی در سال آینده هیچ نشستی برگزار و تصمیمی اتخاذ نشده است اما با توجه به فرارسیدن فصل تعرفه‌بندی، وضعیت تعرفه‌های واردات خودرو و سی کی دی طی روزهای آینده و حداکثر ظرف مدت همین ماه مشخص و به دستگاه‌های ذی ربط ابلاغ خواهد شد.

به گزارش اروند پلاک به نقل از اقتصاد آنلاین گفتنی است برخی خبرها از ثبات تعرفه واردات خودرو در سال آینده خبر داده و اعلام کردند که این تعرفه همانند تعرفه واردات این محصولات در سال جاری بوده و تغییری نخواهد داشت. یعنی تعرفه واردات خودروهای سواری با حجم موتور تا ۲۰۰۰ سی‌سی همچنان معادل ۴۰ درصد و تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی نیز مانند سال‌جاری معادل۵۵ درصد است و واردات خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی نیز در سال آینده(۱۳۹۶) همچنان ممنوع خواهد بود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.