اتحاد جهانی برای توسعه سوخت هیدروژنی به رهبری تویوتا

انجمن صنایع پیشگام در سوخت هیدروژن که هم‌اکنون هوندا، هیوندای، مرسدس بنز و تویوتا را شامل می‌شود، درتلاش برای گسترش این سوخت پاک در سطح جهانی است.

در روزگاری که برندهای برتر، به دنبال توسعه خودروهای هایبرید هستند، تویوتا همچنان به سوخت هیدروژنیعلاقه‌مند است و روی توسعه آن کار می‌کند. حالا اتحادیه‌ای متشکل از ۱۳۳ شرکت دانش‌بنیان که مستقیم یا غیر مستقیم در فن‌آوری‌های مرتبط با سلول‌های هیدروژنی دست دارند، بوجود آمده که تویوتا در رأس آن قرار گرفته است. این بنیاد، دارای ۲۲ بخش اصلی است که ریاست آن‌ها را در بخش خودروسازی، تویوتا و در بخش تأمین سوخت، شرکت ایرلیکوئید (Air Liquide) بر عهده دارد.

سوخت هیدروژنی 3 - اتحاد جهانی برای توسعه سوخت هیدروژنی به رهبری تویوتا

این گروه هفته گذشته اعلام موجودیت کرد و از اهداف خود پرده برداشت که مهم‌ترین آن‌ها، توسعه زیرساخت‌ها و جایگاه‌های عرضه سوخت هیدروژنی است. این بنیاد همچنین برنامه‌هایی برای کمک به دولت‌ها برای توسعه استفاده از سوخت هیدروژن برای خودروها، صنایع و مصارف مسکونی دارد که شامل ۱.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در سال خواهد شد.

انجمن صنایع هیدروژنی معتقد است که هم‌اکنون ۸۲ درصد انرژی جهانی، از سوخت‌های فسیلی تأمین می‌شود و انرژی‌های تجدیدپذیر (مثل باد و خورشید) و سوخت هسته‌ای تنها ۱۴ درصد از نیاز بشر را پوشش می‌دهند. همچنین پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰، حجم استفاده از منابع تجدیدپذیر انرژی ۳ تا ۵ برابر بیشتر شود.

سوخت هیدروژنی 4 - اتحاد جهانی برای توسعه سوخت هیدروژنی به رهبری تویوتا

از سویی دیگر، بسیاری از خودروسازان و سیاستمداران که شامل ۱۹۵ کشور می‌شوند، در معاهده پاریس ۲۰۱۵ قول داده‌اند تا با هدف جبران تغییرات آب و هوا و جلوگیری از گرم شدن زمین، تولید خودروهای بنزینی را تا سال ۲۰۳۵ متوقف کنند. در این میان، هیدروژن می‌تواند نقشی کلید در جایگزینی سوخت‌های فسیلی با انرژی‌های تجدیدپذیر داشته باشد.

اولین خودروهای هیدروژنی را تویوتا، هوندا و هیوندای تولید کردند و به‌تازگی بی‌ام‌و نیز در تلاش است به کمک فنی تویوتا، اولین محصول  هیدروژنی خود را معرفی کند.

سوخت هیدروژنی 1 - اتحاد جهانی برای توسعه سوخت هیدروژنی به رهبری تویوتا

منبع MOTORTREND

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.