استون مارتین AM-RB 001 به پیشرانه ۱۲ سیلندر کازورث مجهز می‌شود

استون مارتین به‌تازگی تأیید کرده است که خودروی AM-RB 001 به پیشرانه ۱۲ سیلندر V شکل تنفس طبیعی مجهز می‌شود.پیشرانه ۱۲ سیلندر هایپرکار استون مارتین، توسط شرکت بریتانیایی کازورث طراحی و ساخته خواهد شد. استون مارتین در هفته جاری اعلام کرد که با شرکت کازورث روی پروژه ساخت این هایپرکار کار می‌کنند تا علاوه بر پیشرانه، برخی از ویژگی‌های کلیدی مسابقه‌ای این خودرو نیز توسط کازورث طراحی و ساخته شود. پیشرانه این خودرو، ۱۲ سیلندر V شکل با حجم ۶.۵ لیتر خواهد بود و یک جعبه دنده ۷ سرعته وظیفه انتقال توان تولیدشده توسط موتور به چرخ‌ها را بر عهده خواهد داشت. یکی از نقاط قوت این پیشرانه، تنفس طبیعی بودن آن است. استون مارتین اعلام کرده که این خودرو، همانند تعدادی از سوپر اسپرت‌های موجود در بازار، از سیستم هیبریدی فرمول یک نیز بهره می‌برد.

سیستم باتری خودروی AM-RB 001 توسط شرکت رایمَک ساخته می‌شود. رایمَک، سازنده هایپرکار تمام الکتریکی Concept One است. شاسی هایپرکار جدید استون مارتین، از نوع مونوسل است و شرکت بریتانیایی مالتی‌ماتیک وظیفه ساخت آن را بر عهده خواهد داشت. مالتی‌ماتیک مدت‌ها در زمینه طراحی و ساخت شاسی‌های مختلف فعالیت کرده است و در این زمینه تجربه زیادی دارد و شاید بتوان گفت بهترین انتخاب برای خودروی AM-RB 100 محسوب می‌شود.

استون مارتین AM RB 001 1 1 - استون مارتین AM-RB 001 به پیشرانه ۱۲ سیلندر کازورث مجهز می‌شود

استون مارتین می‌خواهد این خودرو بتواند در عین حفظ سبکی وزن، به سرعت متوقف شود؛ بنابراین تصمیم گرفته است از سیستم ترمز بسیار پیشرفته و سبکی استفاده کند. از این رو، دو شرکت Alcon و Surface Transforms ترمزهای پیشرفته این خودرو را که به دیسک‌های کربن سرامیکی مجهز هستند، طراحی و تولید خواهند کرد. شرکت آلمانی بوش نیز در توسعه هایپرکار استون مارتین مشارکت دارد. این شرکت وظیفه توسعه واحد کنترل موتور (ECU)، واحد کنترل انتقال نیرو (TCU) و برنامه‌ریزی پایداری سیستم الکتریکی (ESP) را بر عهده دارد. شرکت بریتانیایی Wipac اعلام کرده است که چراغ‌های تمام LED این خودرو را تولید می‌کند.

استون مارتین اعلام کرده است که از خودروی AM-RB 001 تنها ۱۵۰ عدد تولید خواهد شد و همگی آن‌ها مجوز ورود به جاده‌های معمولی را دارند. از این خودرو، ۲۵ عدد به صورت جداگانه تولید می‌شود که تنها مخصوص پیست مسابقه هستند و نمی‌توان آن‌ها را به خیابان آورد. این شرکت بریتانیایی اعلام کرده است که اولین دستگاه از این خودرو، در سال ۲۰۱۹ به صاحبش تحویل داده می‌شود.

نظر شما در مورد این خودرو چیست؟ آیا این خودرو رقیبی برای سایرین خواهد بود؟

منبع CARADVICE

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.