فولکس واگن سال ۹۷ در ایران سه خودرو تولید می‌کند

شرکت خودروسازی معتبر فولکس‌واگن در سال ۱۳۹۷ هجری شمسی سه خودرو در داخل ایران تولید خواهد کرد.فولکس‌واگن آلمان که برای همکاری در ایران با ماموت به توافق رسیده است، تا پایان سال دیگر کارخانه‌ی خود در ایران را تأسیس می‌کند. فولکس‌واگن و ماموت هر کدام ۵۰۰ درصد شرکت ماموت خودرو را از آن خود کرده‌اند تا همکاری خود را برای تولید و عرضه‌ی خودرو در ایران و خاورمیانه آغاز کنند.

هر چند هنوز جزئیات این قرارداد رسانه‌ای نشده و رسماً اعلام نشده است، اما بنا به اعلام سخنگوی انجمن قطعه‌سازان، فولکس‌واگن در سال ۹۷ سه خودرو در ایران تولید می‌کند.

مازیار بیگلو سخنگوی انجمن قطعه سازان گفت که خط تولید محصولات فولکس‌واگن در ایران تا پایان سال ۹۶ ایجاد می‌شود. کار ساخت سه خودروی فولکس‌واگن از سال ۱۳۹۷ آغاز می‌شود.

به گفته‌ی بیگلو، کارخانه‌ی ساخت خودروهای شرکت فولکس‌واگن در ایران در شهر هشتگرد مستقر خواهد شد.

سخنگوی انجمن قطعه‌سازان در مورد همکاری قطعه‌سازان ایران با شرکت‌های خارجی اعلام کرد: «در زمینه‌ی همکاری قطعه‌سازان ایران با خودروسازان خارجی تاکنون بیش از ۱۰۰ واحد قطعه‌سازی به شرکت‌های ایکاپ (پژو)، رنو پارس (رنو) و ماموت خودرو (فولکس‌واگن) معرفی‌ شده‌اند.»

به گفته‌ی بیگلو، نمایندگان پژو از ۱۵۰ شرکت قطعه‌سازی ایران بازدید کرده‌اند و امیدواریم بیش از ۱۰۰ شرکت قطعه‌ساز در فاز اول و دوم با شرکت پژو همکاری کنند. شرکت فولکس‌واگن نیز در حال انتخاب سازنده‌ است که ۵۰ شرکت به آن‌ها معرفی کرده‌ایم.

سخنگوی انجمن قطعه‌سازان ادامه داد: «شرکت سیتروئن ۳ خودرو را برای تولید در ایران پیشنهاد کرده است ولی هنوز استعلام قیمتی برای تولید محصولات از قطعه‌سازان ایرانی نگرفته است. هیوندای هنوز مشخص نکرده که چه خودروهایی را در ایران تولید خواهد کرد تا در مورد ساخت با قطعه‌سازان مذاکره شود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.