آلپاین A110؛ رقیب پورشه کیمن در نمایشگاه خودروی ژنو

شرکت آلپاین از جدیدترین محصول خود به نام A110 رونمایی کرد. این خودرو قرار است در نمایشگاه خودروی ژنو در ماه جاری معرفی شود.سرانجام تصاویری از خودروی آلپاین A110 قبل از شروع نمایشگاه خودروی ژنو منتشر شد. این مدل که ظرفیت دو سرنشین دارد رقیبی برای پورشه ۷۱۸ کیمن محسوب می‌شود و می‌تواند جانشین شایسته‌ای برای آلپاین A1100 دهه‌ی ۶۰ میلادی باشد. این خودرو تقریباً شبیه به مدل مفهومی خود است که در سال ۲۰۱۶۶ رونمایی شد و به‌مانند مدل کلاسیک خود از یک جفت چراغ گرد در جلوی خودرو بهره می‌برد.

آلپاین A110 3 - آلپاین A110؛ رقیب پورشه کیمن در نمایشگاه خودروی ژنو

خودروی جدید آلپاین با قرار گرفتن روی چرخ‌های نسبتاً کوچک، ارتفاع کمی دارد و به گفته منابع آگاه، نسبت به رقبای خود بسیار سبک‌تر است. آلپاین تأیید کرده است که سازه‌ی این مدل و همچنین بالای بدنه‌ی خودرو از آلومینیوم ساخته شده است و صندلی‌های چرمی آن، هرکدام ۱۳.۱ کیلوگرم وزن دارند که در مقایسه با صندلی‌های به‌کاررفته در رنو مگان RS، پنجاه درصد سبک‌تر هستند.

آلپاین A110 4 - آلپاین A110؛ رقیب پورشه کیمن در نمایشگاه خودروی ژنو

ازاین‌رو به نظر می‌رسد که وزن کلی خودرو اندکی بیش از ۱۰۰۰ کیلوگرم باشد. وزن پورشه ۷۱۸ در حدود ۱۴۰۵ کیلوگرم است.

مشخصات فنی

این خودرو با تمرکز بر راحتی راننده در مقایسه با شتاب بیشتر و با اتکا بر تایرهای باریک‌تر نسبت به رقبا، توازن خوبی در چسبندگی و قدرت ایجاد خواهد کرد. انتظار می‌رود که آلپاین از پیشرانه‌ی بنزینی ۱.۸ لیتری با قدرت ۳۶۰ اسب بخار استفاده کند. این پیشرانه از موتور ۱.۶ لیتری توربوی رنو کلیو RS نشات گرفته است.

صفر تا صد این خودرو در حدود ۴.۵ ثانیه است و این زمان، A110 را در زمره‌ی خودروهایی چون پورشه کایمن GT4 قرار می‌دهد.

آلپاین A110 1 - آلپاین A110؛ رقیب پورشه کیمن در نمایشگاه خودروی ژنو

در ساخت A110 توجه زیادی به آیرودینامیک آن شده است؛ زیرا کف تخت و دیفیوزر عقب پیشرفته، نیاز به داشتن یک اسپویلر را برطرف ساخته است. این امر به طراحان برای حفظ ظاهر ساده و اصیل خودرو در پشت کمک می‌کند.

آلپاین قرار است رسماً از A110 در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کند. انتظار می‌رود که رقم پیشنهادی آلپاین برای هر دستگاه از A110 چیزی در حدود ۵۷ هزار یورو باشد.

منبع AUTOCAR

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.