معرفی خودروی هایما اس 7 محصول ایران خودرو

هایما S7 خودروی کراس اوور چینی جدید در  بازار که البت در انحصار شرکت ایران خودرو تولید خواهد شد.در اصل ایران‌خودرو برای ارتقای سهم خود در بازار خودروهای شاسی‌بلند، تولید هایما s7 را در سایت خراسان آغاز و زیر ساخت‌های لازم برای ارائه خدمات پس از فروش آن را فراهم کرده است. این محصول بعد از سوزوکی گرند ویتارا دومین نماینده ایران‌خودرو و نشانه دیگری از حضور این گروه صنعتی در بازار شاسی‌بلندها به شمار می‌رود.

haima s7 5 - معرفی خودروی هایما اس 7 محصول ایران خودرو

نخستین سری هایما s7 در ایران‌خودرو خراسان به تولید رسیده و به زودی وارد کارزار رقابت با حریفان می‌شود. قیمت این خودرو از سوی معاونت بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام شده تا مشتریان با اطمینان بیشتری نسبت به انتخاب و خرید آن تصمیم بگیرند. هایما s7 در ۲ مدل گیربکس‌دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود. قیمت تعیین شده برای مدل گیربکس دستی آن ۷۱میلیون و۹۰۰ هزار تومان و برای مدل دنده اتوماتیک ۷۸میلیون و ۹۰۰هزار تومان است. نگاهی به مشخصات این خودروکه پیش فروش آن به زودی آغاز می‌شود، برتری‌های خاص آن نسبت به سایر رقبا در بازار ایران را نمایان می‌کند.

تاریخچه شرکت هایما

شرکت هایما که در سال ۱۹۹۲م تاسیس شده، همواره در مشارکت با شرکت مزدای ژاپن موفق عمل کرده و هایما ۷‌S که روی پلتفرم مزدا ۷CX- بنا شده، حاصل این همکاری است. در طراحی ظاهری این خودرومی‌توانید خطوطی سیال را ببینید که با استفاده از زوایای نه چندان تند، نمایی پخته و در عین حال هیجان‌انگیز ایجاد کرده‌اند. رگه‌هایی از سبک طراحی مزدا شریک تجاری هایما نیز در طراحی این خودرودیده می‌شود. درون کابین خودروی ۷‌S با تکیه بر مد روز در طراحی کابین و عناصر مدرن شکل‌گرفته و کیفیت مواد به‌کار رفته در کابین یک سر و گردن بالاتر از رقیبان است. علم ارگونومی (ارتباط منطقی اجزا با هم) نیز در جای جای کابین قابل لمس است. چراغ‌های جلو با گرافیک زیبا و دِی‌لایت‌های‌شان در ترکیب با حجم‌پردازی گلگیرها، هارمونی خوبی در طرح ایجاد کرده‌اند. درست در بالای چراغ‌های جلو و از روی در محفظه موتور، یک برآمدگی می‌بینیم که با حرکت به سمت عقب از پایین ستون A عبور کرده و خط شانهخودرو را تشکیل می‌دهد و از زیر ستون‌های Bو C گذشته و تا ستونD در انتهای خودرو ادامه می‌یابد. سپر جلو نیز در تناسب با طرح چراغ‌ها، دارای ۲ بخش چند ضلعی در کناره‌هاست که چراغ‌های مه‌شکن را میزبانی می‌کنند.

طراحی خودروی هایما اس ۷ 

نیم‌نگاهی به طراحی اروپایی هایما ۷‌S در نمای کناری هم خوش‌تراش است. ترکیب حجم‌های روی رکاب، درهای جانبی و ستون‌ها، در مجموع تداعی‌کننده ترکیب عناصر ۲ سبک طراحی کره‌ای و ژاپنی است. در واقع در نمای کناری هم باید به طراحان این خودرو نمره قبولی داد، زیرا نمای کناری هرگز خسته‌کننده و تکراری نیست، اما نمای عقب کمی متفاوت است. در این قسمت، سبک شکل دهی‌بدنه بیشتر با سبک خودروسازان اروپایی تناسب دارد. به‌ویژه در فرم‌دهی به چراغ‌های عقب می‌توان تاثیرات سبک آلمانی را دید که البته زیبا هم از کار درآمده است. در پایین سپر عقب نیز ۲ خروجی اگزوز ۴ ضلعی تعبیه شده که چاشنی اسپرتی را به نمای عقب اضافه می‌کند. در کل طراحی این خودرو زیبا و جذاب است و در عین حال این هیجان بعد از مدتی فروکش نمی‌کند و خسته‌کننده نخواهد شد.

امکانات و آپشن های خودروی هایما اس ۷ 

  •  نمایشگر ۷ اینچی لمس
  • دوربین دیدعقب
  • پخش DVD
  •  شش بلندگو
  •  ۴ ایربگ راننده، سرنشین و جانبی
  • آینه‌های جانبی برقی و مجهز به گرمکن هست
  • سیستم میزان باد لاستیک‌ها  TPMS
  •  سیستم رهیاب ماهواره‌ای
  • فرمان برقی
  • صندلی راننده برقی در ۸ جهت مختلف قابل تنظیم
  •  سیستم گرمکن صندلی و سرنشینان جلو
  •  سان‌روف برقی
  • چراغ‌های LED
  • روکش چرمی صندلی‌ها
  • سیستم ورود بدون کلید یا KeyLess
  •  دکمه استارت( در مدل اتوماتیک)
  • شیشه‌شوی عقب
  • کروز کنترل(در مدل اتوماتیک)
  • ترمزهای دیسکی در هر ۴ چرخ
  • ترمز ضد قفل ABS+EBD
  •  کمک ترمز BAS
  • سیستم کنترل کشش TCS
  •  سیستم پایداری ESP
  • سیستم گرمکن صندلی

مشخصات فنی و موتوری هایما اس ۷ 

هایما s7 با موتور ۴سیلندر مجهز به سامانه باز و بست متغیر سوپاپ‌ها عرضه می‌شود. این موتور ۴سیلندر دارای ۱۶ سوپاپ برای تنفس بهتر است و می‌تواند با رسیدن به دور ۶ هزار در دقیقه، قدرتی معادل ۱۴۸ اسب بخار را در اختیار راننده قرار دهد. ضمنا نمودار آزمون‌های فنی پیشرانه نشان می‌دهد، در دور ۴۵۰۰‌ گشتاوری معادل ۱۸۰ نیوتن متر زیر پدال گاز قرار می‌گیرد. این خودرو با ۲ گیربکس ۵ سرعته دستی و ۵ سرعته اتوماتیک وارد بازار می‌شود. مدل اتوماتیک دارای رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی است و مدل مجهز به گیربکس دستی از رینگ‌های ۱۶ اینچی بهره می‌برد. ظرفیت مخزن سوخت این خودرو ۶۱ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی مدل دستی ۸/۱ و مدل اتوماتیک ۸/۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این ویژگی، هایما ۷‌S را در رده خودروهای اقتصادی بازار قرار داده و استهلاک پایین، از مهم‌ترین نقاط قوت آن به شمار می‌رود.

هایما s7 23 - معرفی خودروی هایما اس 7 محصول ایران خودرو

این خودرو دیفرانسیل جلو با طول ۴۴۹۸ و عرض ۱۸۳۰ میلی‌متر، خودروی مناسبی برای خانواده‌ها است. هایما ۷‌S در کارخانه ایران‌خودرو خراسان، یعنی جایی تولید می‌شود که یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای چندسال گذشته کشور، سوزوکی گرند ویتارا تولید شده است. در نتیجه قابل پیش‌بینی است که این خودرو با کیفیت بالا مونتاژ خواهد شد. همچنین بزرگترین شبکه خدمات پس از فروش کشور متعلق به ایران‌خودرو نیز پشتیبان این خودرو و خریداران خواهد بود.

تصاویر خودروی هایما اس ۷ محصول ایران خودرو

4 نظرات
  1. مجتبی می گوید

    سلام خدمت دوستان عزیز خواستم بدونم ایا حقیقت داره فروش هایما تو ایران با شکست مواجه شده و خط تولیدش متوقف شده . ممنون

  2. Saeed master می گوید

    سوپر گروه معرفی ، بررسی و تبادل نظر در خصوص هایما
    S7
    آدرس گروه
    حدف لینک تبلیغاتی توسط مدیر
    آدرس کانال:
    حدف لینک تبلیغاتی توسط مدیر
    آدرس پیج اینستا گرام :
    حدف لینک تبلیغاتی توسط مدیر
    با تشکر از اروند پلاک

  3. مانی می گوید

    علیرضا جان چون واردات قطعات فعلا به صورت CKD هست و تمامی قطعات از چین وارد و تولید میشه زمان زیادی میبره دوستان بنده هم هایما ثبت نام کردند یکی در اونها تحویل گرفت ولی دوتای دیگه هنوز تحویل نگرفتن و بهشون گفتن یک ماه دیگه با دیرکرد بهتون تحویل میدیم اس ۵ توربو و نیاز بن مراقبت داره به خصوص هوا گرم و خوزستان

  4. علیرضا می گوید

    آقا ما دیگه خسته شدیم از بس پیگیری کردیم و جواب های سربالا شنیدیم، کل ایران خودرو واقعا هیچ کس پاسخ گو نیست، بهمن سال پیش ثبت نام کردیم و الآن بیش از دو ماااااااااااه از موعد تحویل گذشته و خبری از هایما نیست و گفتن هم اصلا معلوم نیست، یه نفر از مسئولین گفت، قطعاتش وارد نمیشه و حالا حالا تا ۱/۵ ماه دیگه هم تحویل نمیشه… واقعا زشته برای یک کارخانه بزرگ مثل ایران خودرو که نسبت به تعهداتش اصلا پایبند نباشه و خیلی حق به جانب و طلب کارانه هم برخورد کنه (مسئولینش)
    اگرهمون موقع جک اس ۵ اتومات نوشته بودیم، تا حالا ماشین بهتر از هایما رو داشتیم، اشتباه کردیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.