تعبیه هر دو سامانه 4WD و AWD در یک خودرو توسط فورد

علاقمندان به رانندگی آفرود به خوبی می‌دانند که تفاوت زیادی میان سامانه های AWD و ۴WD وجود دارد و سامانه AWD از ساختار بسیار ساده‌تری برای انتقال نیرو به هر دو چرخ برخوردار است.

 برای شاسی بلندهای کوچک استفاده از سامانه AWD بسیار ساده تر از سامانه های ۴WDاستکه اتصالات مکانیکی شماری دارند. در واقع سامانه های AWD می توانند در تمام حین رانندگی فعال باشند و در تمامی سطوح به کار روند اما از سویی دیگر اگر چه ۴WD ها مورد علاقه آفرود بازارن حرفه ای هستند اما به دلیل نوع ساختاریشان نمی توانند هر لحظه فعال باشند. معمولا خودروهای شاسی بلند یکی از این دو سامانه را برای حرکت دو دیفرانسیل دارند اما فورد F – ۱۵۰ Raptor به هر دوی آن  ها مجهز است.

سامانه مدیریت ناهمواری های خودروی فوق با امکان انتقال دو مرحله ای نیرو می تواند به صورت هم زمان ویژگی های سامانه AWD و ۴WD را برای راننده فراهم کند. تونی گرلر، مدیر برنامه F-150 Raptor گفت: سامانه انتقالی رپتور در بهترین شکل ممکن شرایط استفاده از دو سامانه AWD و ۴WD را برای حرکت در تمامی وضعیت های جاده ای مهیا می کند.

عملکرد و به کارگیری این دو ساختار همگی از طریق سامانه مدیریتی فورد قابل تغییر است و خودرو نیز می تواند به صورت خودکار و بسته به شرایط جاده سامانه مناسب تر را فراهم کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.