نسخه‌ی RS از رنو ساندرو معرفی شد

شرکت داچیا در رومانی، تولید کننده‌ی اصلی ساندرو محسوب می‌شود و حالا مدل تقویت‌شده‌ای از این خودوری ارزان‌قیمت را آماده‌ی فروش کرده است.شاید برند داچیا برای مردم ایران، جدید و تازه‌وارد باشد؛ اما در سال‌های اخیر نقش مهمی در صنعت خودروی کشورمان بازی کرده است.

خودروسازی داچیا در کشور رومانی واقع شده و از ابتدای تأسیس در ۱۹۶۶، به تولید خودروهای اقتصادی و ارزان‌قیمت پرداخته است. داچیا از سال ۱۹۹۹ به گروه خودروسازی رنو واگذار شد و پس از آن، رشد تولید و بهبود کیفیت محسوسی تجربه کرد.

داچیا در سال ۲۰۰۴ با تولید خودروی لوگان (L۹۰۰) تبدیل به یک برند مطرح در سطح جهانی شد. دیگر محصولات داچیا که در کشورمان حضور چشم‌گیری دارند، داستر و ساندرو هستند که با اهداف تجاری تحت نام شرکت مادر (رنو) عرضه می‌شوند. اکنون همکاری فنی رنو و داچیا، تولید این خودروساز را به ۶۰۰ هزار دستگاه در سال رسانده است.

رنو ساندرو اسپرت RS 8 - نسخه‌ی RS از رنو ساندرو معرفی شد

امروزه در کشورمان نسل اول ساندرو فروخته می‌شود که در سال ۲۰۰۷ طراحی شده و بیش از ۲ سال از توقف تولید آن در کارخانه‌های رنو و داچیا واقع در رومانی، برزیل و کلمبیا می‌گذرد. به نظر می‌رسد استقبال خوبی از نسل دوم ساندرو در سطح جهانی به عمل آمده؛ چرا که نسخه‌ی اسپرت RS برای آن معرفی شده است.

همان‌طور که اطلاع دارید، عبارت RS مخفف Renault Sport است و به خودروهایی اشاره می‌کند که توسط این دپارتمان از شرکت رنو، تقویت و بهینه‌سازی شده باشند. مهم‌ترین دستاوردهای RSS در چند ماه اخیر، نسخه‌هایی از رنو کلیو و مگان هستند که با تحسین کارشناسان و رانندگان حرفه‌ای مواجه شده‌اند. فراموش نکنیم، تیم فرمول یک رنو RS، نماینده‌ی این برند در مسابقات فرمول یک است.

رنو ساندرو اسپرت RS 6 - نسخه‌ی RS از رنو ساندرو معرفی شد

خودروی ساندرو RS، از یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۱۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. ساندروی جدید، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۸.۵ ثانیه زمان می‌برد و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در اختیار راننده می‌گذارد.

مشخصات فنی این خودرو با سیستم تعلیق و فنربندی اسپرت، در کنار رینگ‌های جذاب ۱۷ اینچی و ترمزهای تقویت شده، راضی‌کننده به نظر می‌رسد؛ درحالی‌که قیمت نهایی ساندرو RS، حدود ۱۶ هزار دلار اعلام شده است. این خودرو فعلا در آرژانتین و برزیل فروخته می‌شود و آمار فروش نسبتا مناسبی دارد.

منبع CARSCOOPS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.