رنو فردا با ایدرو قرارداد همکاری امضاء می‌کند

رنو که از دیروز دور نهایی مذاکرات با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) را آغاز کرده است، فردا قرارداد را نهایی خواهد کرد.همان‌طور که پیش از این رئیس هیئت عامل سازمان گسترش صنایع (ایدرو) گفته بود، آخرین تیم برای نهایی کردن قرارداد رنو این هفته در ایران حاضر شده‌اند تا متفاوت‌ترین قرارداد خودرویی بعد از انقلاب اسلامی در صنعت خودرو را امضاء و بعد از آن اجرایی شود. از دیروز آخرین گروه از سوی شرکت رنو برای نهایی کردن قرارداد یادشده در ایران حضور یافته است تا مذاکرات با ایدرو نهایی و همکاری با آن آغاز شود.

بر اساس اطلاعات کسب‌شده، نمایندگان رنو و ایدرو امروز و فردا مذاکرات دوطرفه‌ی خود را که از دیروز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت آغاز شده است، به پایان خواهند رساند تا اختلافات بسیار کمی که باقی‌ مانده‌اند، برطرف و قرارداد فردا چهارشنبه نهایی شود. بر این اساس، تقریباً قرارداد رنو و ایدرو نهایی شده است و فردا به‌صورت رسمی در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به امضاء می‌رسد.

گفته می‌شود در میان چند اختلاف‌نظر باقی‌مانده میان ایدرو و رنو، قیمت‌گذاری آورده‌ی دو طرف بیشتر نمود پیدا کرده است؛ به نحوی که مسئولان سازمان گسترش اصرار دارند باید میزان آورده‌ی این سازمان با خودروساز فرانسوی یکسان باشد. پیش از این، ایدرو و رنو بر سر مسائل مهمی مانند میزان ساخت داخل و صادرات، ایجاد مرکز تحقیق و توسعه رنو در ایران و همچنین قیمت سایت بن‌رو، به توافق رسیده‌اند.

بر اساس قرارداد همکاری میان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و شرکت رنو فرانسه، با مشارکت این دو نهاد ایرانی و فرانسوی، شرکت سرمایه‌گذاری مشترکی در ایران تشکیل می‌شود تا خودروهای رنو را در خاک کشورمان تولید کند.

در این شرکت مشترک، ۶۰ درصد از سرمایه‌ی آورده و مالکیت سهام با مشارکت رنو و ۴۰ درصد آن با مشارکت ایدرو است. این اولین قرارداد خودرویی در کشور است که یک طرف آن شرکت خودروساز داخلی نیست و همچنین ۶۰ درصد سهام در اختیار شریک خارجی است. به این دلایل، قرارداد با رنو مهم‌ترین قرارداد خودرویی تاریخ این صنعت در کشور است.

قرارداد ایدرو با رنو و مشارکت بیشتر این خودروساز فرانسوی در کشور، یکی از دستاوردهای برجام است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.