آیا خرید موتورسیکلت، کار عاقلانه‌ای است؟

اگر عاشق خودرو هستید و از رانندگی لذت می‌برید، احتمالا به موتورسیکلت‌های جذاب هم علاقه‌ دارید. حال، به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چرا موتورسیکلت، وسیله‌ی کارآمدی است.

برای کسانی که به دنیای سرعت علاقه دارند، راندن موتورسیکلت یک تجربه‌ی منحصر به فرد و کاملا متفاوت با رانندگی با خودرو خواهد بود. خرید این وسیله، می‌تواند سبک زندگی شما را تغییر دهد و حتی لذت‌بخش و اعتیادآور باشد. امروزه ثابت شده است که برای تفریح یا انجام کارهای روزمره، استفاده از موتورسیکلت، به شرط رعایت نکات ایمنی، نه‌نتها کارآمد و راهگشا خواهد بود؛ که صرفه‌ی اقتصادی بسیار خوبی به همراه خواهد داشت. در ادامه‌ی این مطلب، به طور خلاصه، مهم‌ترین دلایل منطقی برای خرید یک موتورسیکلت را بررسی می‌کنیم.

۱- آزادی عمل

اولین نکته‌ی جالب درباره‌ی موتورسیکلت، داشتن آزادی بیشتر در مقایسه با رانندگی خودرو است. هرچند یک خودروی معمولی، فضای کافی برای چهار سرنشین و بار اضافه در صندوق عقب فراهم می‌کند؛ در مانورپذیری و امکان حرکت در معابر مختلف، به خوبی موتورسیکلت نیست.

موتورسیکلت 1 - آیا خرید موتورسیکلت، کار عاقلانه‌ای است؟

۲- تعمیر و نگهداری

موضوع جالبی که رانندگان خودروها درباره‌ی موتورسواران نمی‌دانند، هزینه‌ی پایین تعمیر و نگهداری موتورسیکلت‌ است. به عنوان مثال، قیمت یک جفت تایر مناسب برای موتورسیکلت‌های معمولی، کمتر از یک عدد لاستیک چرخ خودرو از برند مشابه خواهد بود. از سویی دیگر، تعمیر موتورسیکلت به‌مراتب ساده‌تر از خودرو است، تا جایی که بسیاری از موتورسواران، به‌راحتی از پس سرویس‌های دوره‌ای موتورسیکلت خود برمی‌آیند و مدت‌ها به تعمیرگاه و مکانیک حرفه‌ای نیاز پیدا نمی‌کنند.

۳- لذت و هیجان

نباید فراموش کنیم که هیجان استفاده از یک موتورسیکلت، می‌تواند فراتر از رانندگی با خودروهای معمولی باشد. هرچند نشستن پشت فرمان خودرو، خصوصا در ترافیک سنگین، مرارت‌بار به‌نظر می‌رسد؛ با راندن موتورسیکلت، جذاب‌تر خواهد شد. این وسیله‌ی دوچرخ، نه‌تنها رانندگی آرام در خودروها را از یاد خواهد برد؛ که با چاشنی سرعت در معابر مجاز، آدرنالین خون را افزایش می‌دهد و هیجان را به زندگی کسل‌کننده‌ی انسان‌ بازمی‌گرداند.

موتورسیکلت 2 - آیا خرید موتورسیکلت، کار عاقلانه‌ای است؟

۴- هزینه‌ی خرید

قیمت یک موتورسیکلت، ساده‌ترین دلیلی است که باعث خرید این وسیله‌ی نقلیه و محبوبیت استفاده از آن شده است. مسلما این وسیله‌ی دوچرخ، یک محصول ارزان و قابل خرید برای تمامی اقشار جامعه محسوب می‌شود؛ اما حتی برای کلکسیونرها و علاقه‌مندان مدل‌های اسپرت و پرقدرت‌ هم داشتن یک موتورسیکلت خاص، ارزان‌تر از یک خودروی معمولی صفر کیلومتر خواهد بود. به عنوان مثال، مدل صفر کیلومتر مدل ۹۵۹ از برند محبوب دوکاتی ایتالیا، یکی از جذاب‌ترین موتورسیکلت‌های اسپرت و مسابقه‌ای جهان محسوب می‌شود که حدود ۱۵۵ هزار دلار قیمت دارد.

با پیشرانه‌ی ۱۰۰۰ سی‌سی این مدل، می‌توان قدرت ۱۵۷ اسب بخار با وزن خالص ۱۷۰ کیلوگرم تجربه کرد که در نتیجه‌ی آن، رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، حدود ۳ ثانیه و ثبت سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، ۶ ثانیه زمان خواهد برد. با دوکاتی ۹۵۹ می‌توان ظرف ۱۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید که قابل مقایسه با سوپراسپرت‌های چندصد هزار دلاری است.

منبع AUTOMOBILESREVIEW

نظرات بسته شده است.