بررسی تخصصی خودروی ولوو XC60 مدل ۲۰۱۸

2018 Volvo XC60 T5 Inscription rear three quarter 02 - بررسی تخصصی خودروی ولوو XC60 مدل ۲۰۱۸

طراحی داخلی XC60 از بین ۸ طرح مختلف انتخاب شد. در این طراحی از خطوطی نرم استفاده شده و تلاش گردیده تا فضای کاربردی تر و تا حد امکان بزرگ تری فراهم آید. البته مانند سایر بخش ها در کابین نیز بر هیجان انگیز بودن بیش از جادار بودن تاکید شده است.

در داخل خودرو هماهنگی بسیار خوبی بین اجرای مختلف و جنس مواد بکار رفته در کابین وجود دارد. بخش هایی مانند پنل کنسول جلویی، دریچه های تهویه مطبوع و پنل کنسول میانی از چوب ساخته شده است.

صندلی ها و فرمان چرمی بوده و قطعات کرومی در روی فرمان و سایر بخش ها کنتراست مطلوبی با رنگ سفید داخل XC60 ایجاد کرده است. دسترسی به سیستم ارتباطی و سرگرمی از طریق یک نمایشگر لمسی ۹٫۳ اینچی در کنسول جلویی امکان پذیر است و در پشت فرمان نیز بطور کامل یک نمایشگر TFT قرار دارد.

 

اگرچه XC90 به عنوان مدل بزرگ دارای روح اشرافی تری است اما در عوض XC60 از حال و هوای اسپرت تری برخوردار است. این را می‌توان از دماغه خودرو متوجه شد که به سمت پایین متمایل شده تا شکل و شمایل اسپرت تر و تهاجمی تری به آن بدهد.

 

خطوط نرم از همین بخش شروع شده و تا انتهای خودرو ادامه پیدا کرده تا جذابیت های ولوو XC60 بیشتر شود. تقریبا تمام ابعاد اس یو وی جدید ولوو نسبتا به نسل قبلی خود اندکی افزایش پیدا کرده اما به لطف استفاده از فولاد سبک، وزن کلی خودرو کاهش یافته است.

2018 Volvo XC60 T5 Inscription front three quarter e1488910973185 - بررسی تخصصی خودروی ولوو XC60 مدل ۲۰۱۸

در نمای جلو یک قاب کرومی به جلوپنجره اضافه شده و LED های چکشی شکل چراغ مستقیم به این قاب ختم می‌شوند. در نمای کناری خطوطی با لبه های بسیار نرم را شاهد هستیم که با عبور از روی چرخ های عقب تیز تر شده و به چراغ های ختم می‌شود.

فاصله چرخ جلو تا انتهای جلویی XC60 بسیار کم بوده و در اصطلاح فنی از اورهنگ کمی برخوردار است. دماغه خودرو علی رغم اینکه به موتور ۴ سیلندر مجهز است اما بسیار کشیده می‌باشد.

پنجره عقب با شیب نسبتا ملایمی به سمت پایین امتداد پیدا کرده و در انتها به سطحی کاملا عمودی می‌رسد. یکی از تفاوت های اصلی بین نمای عقب در نسل جدید و نسل فعلی امتداد یافتن چراغ های عقب با یک زاویه ۹۰ درجه بر روی درب صندوق می‌باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.