نگاهی به خودرو امنیتی رییس جمهور +عکس

حسن روحانی، در روزهای نخست ریاست جمهوری خود در ابتدای دولت یازدهم با پژو ۶۰۷ مشکی رفت و آمد می کرد. اما  او بعدا با خودروی تویوتا لندکروز و یک دیده شد. در ادامه مشخصات خودرو تویوتا لند کروز وی آر فوق زرهی و امنیتی با امکانات جنگی دکتر روحانی رئیس جمهور را مشاهده خواهید کرد.

تویوتا لند کروز وی آر (VR) ” یک محصول با کیفیت بوده که جز بهترین محصولات خودرویی در جهان شناخته می شود. این خودرو بر اساس بالاترین سطوح امنیتی تولید شده و کلاس های مختلف آن با نام  “وی پام  VPAM ” نیز شناخته می شوند.

خودرو زره پوش تویوتا لند کروز مورد تائید موسسه ارزیابی نظامی آلمان است و در سال ۲۰۰۹ این خودرو به تائید  “بی آر وی (BRV )” رسیده است.

آزمون  “تویوتا لند کروز وی آر (VR) ” با استفاده از دوربین های سرعت بالا ثبت شد و تمام اطلاعات برای ارزیابی میزان مقاومت در برابر انفجار آن ضبط گردید تا میزان مقابله آن نسبت به انفجار بررسی  شود.

در سال ۲۰۱۳ کمپانی آوروم (Aurum Company) تنها شرکتی بود که توانسته بود ماشینی در این سطح را ارزیابی کند و می توان گفت  “تویوتا لند کروز وی آر (VR)”  بالاترین سطح امنیت را در بین خودروهای غیر نظامی دارد.

خودرو امنیتی رییس جمهور - نگاهی به خودرو امنیتی رییس جمهور +عکس

وزن ناخالص این خودرو از ۴ هزارو ۸۳۰ کیلوگرم به ۲ هزارو ۶۴۰ کیلوگرم رسیده و قابلیت های این خودرو ارتقا داده شده است.

“تویوتا لند کروز وی آر (VR) ” می تواند در برابر هر شلیک گلوله زره پوش تا حدود زیادی نفوذ ناپذیر باشد و قادر است  گلوله های اسلحه ای مثل  “دراگانوف”  را نیز دفع کند و امنیت بالایی را برای سرنشینان به وجود آورد.

البته خصوصیات ویژه ای در خودرو تویوتا  “لند کروز وی آر (VR)”  وجود دارد که از جمله آن می توان در حوزه مقابله با مواد انفجاری به موارد زیر اشاره کرد:

۱۵ کیلوگرم TNT از هر طرف وسیله نقلیه

۳ × نارنجک DM51 در زیر کف

۳ × نارنجک DM51 بر روی سقف

DM31 (مین ضد نفر) در زیر کف

مین ضد تانک (۶ کیلوگرم TNT) زیر چرخ

یکی از بزرگترین تهدیدات که خودرو های زره پوش امروزه با آن مواجه هستند حملات بمب های کنار جاده ای( IED) و سایر حملات انفجاری است. تا زمانی که طراحی و ساخت خودرو با در نظر گرفتن تهدیدات و تحت آزمایش های انفجاری صورت نپذیرد ، ارزیابی اینکه واقعا خودرو زره پوش به خوبی طراحی شده و در برابر تهدیدات مقاوم است بسیار دشواری است.

” تویوتا لند کروز وی آر (VR) ” قابلیت های امنیتی بالایی دارد و در برابر تهدیدات جاده ای مقاوم است. اخیرا ویدئویی از این خودرو امنیتی پخش شده که نشان می دهد چه قابلیت هایی در برابر انفجارهای بزرگ دارد. صاحبنظران معتقدند این خودرو یک هیولا است  و در برابر هر گلوله نظامی سبک مقاومت می کند.

اما عکس های سفرهای انتخاباتی حسن روحانی نشان می دهد که تیم امنیتی او خودرو را تغییر داده و اکنون او با یک دستگاه نیسان شاسی بلند در تصاویر دیده می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.